Cosworth 2.9 24V koneen tyyppiviat, onko niitä?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Cosworth 2.9 24V koneen tyyppiviat, onko niitä?

Viesti Kirjoittaja pappa »

Se on moro.

On tässä vähän haaveissa hankkia tommonen -96 Cossu ja ryhtyä
niittämään kiistatonta mainetta kurateittemme kruunaamatomana
kuninkaana. (Onneksi asumme täällä korvessa melkein yksin, maine
tulee äkkiä)

Ajattelin kusaista että onko teillä, arvon harrastajat ja ammattilaiset,
tiedossanne mitä kaikkea pitää kärsiä kun tuollaisella 207hp Cosanderilla
sitten päätyy ajelemaan?

Eli tyyppivikoja koneen osalta pitäisi osata etsiä ennen kuin alan
tarkemmin kauppaa hieromaan.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ilmeisesti meinaat tota uudempaa "mulkosilmä" cossua kun 207hp tehoista puhuit?

Kyllähän siinä kai samat paikat kannattaa kattoa kuin vanhemmassa mallissakin.

Eli koneen puolelta ainakin se jakoketju/kiristäjät alkaa pitämään pahaa rahinaa keulalta kuunnellessa kun ovat menossa vaihtoon.
Yleensä siinä 200tkm nurkilla alkaa olemaan vaihto edessä ja remontti on melko iso. Kone täytyy nykäistä irti keulilta koska muuten ei tota paljoa saa purettua. Laukeamaan tota ei kannata päästää koska sitten on venttiilit solmussa.
Muuten kone on kyllä ihan kestävä. Yleisimmät viat on anturi vikoja.

Todennäköisesti kaikkein heikoin kohta on se A4LD automaattilaatikko joka ei tahdo noita tehoja kestää.
Ja sen hajoaminen tulee myös kalliiksi, koska cossussa se on vahvistettu malli eli ei tuu ihan joka paikassa vastaan. Eli saattaa remontti olla ainut vaihtoehto.
Kannattaa koittaa mahdollisimman paljon tietoa hommata autosta ennen kun menee kauppoja hieromaan, ettei tule kalliisti kusetetuksi.

http://www.cosworthrsclub.com
http://www.granada-and-scorpio-online.com
http://www.fordscorpio.co.uk

Noista kannattaa ja selailla ja kysellä.

EDIT: JAa olihan sulla siellä vuosimallikin :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja pappa »

TeRoK kirjoitti: Eli koneen puolelta ainakin se jakoketju/kiristäjät alkaa pitämään pahaa rahinaa keulalta kuunnellessa kun ovat menossa vaihtoon.
Yleensä siinä 200tkm nurkilla alkaa olemaan vaihto edessä ja remontti on melko iso. Kone täytyy nykäistä irti keulilta koska muuten ei tota paljoa saa purettua. Laukeamaan tota ei kannata päästää koska sitten on venttiilit solmussa.
Muuten kone on kyllä ihan kestävä. Yleisimmät viat on anturi vikoja.

Todennäköisesti kaikkein heikoin kohta on se A4LD automaattilaatikko joka ei tahdo noita tehoja kestää.
Ja sen hajoaminen tulee myös kalliiksi, koska cossussa se on vahvistettu malli eli ei tuu ihan joka paikassa vastaan. Eli saattaa remontti olla ainut vaihtoehto.
Hieno juttu, ton jakohihnapuolen olinkin jo kuullut eikä noi Voortin
automaagilaatikot taida olla koskaan olleet oikein vimpanpäälle
kestävien kirjoissa? :oops: Aiempaa kokemusta itsellä tosin on
vaan wanhasta automaatti 2.0 l Granaatista. Mutta se ei pelaa, joka pelkää.
Tallissa on -86 2.8i 4x4 Scorppari työstettävänä (MT75 loota on
huulilla) ja toisessa tallissa makaa -90 4x4 2.9i Ghia lähes jo
osiksi purettuna = tallissa on kohta tilaa uudelle säädettävälle :)

Hyviä vinkkejä, kiitosta paljon. Jos jollakulla on lisää kerrottavaa,
niin antaa tulla vaan!
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Vastaa Viestiin