https://www.youtube.com/watch?v=WNOOK1f5IQQ

Eli täysled takavalot + dynaaminen vilkku.

Ei tullut katsastuksessa hylkyä, ei edes maininnut koko valoja..Taunusautomaatti kirjoitti: 17 Marras 2023 07:41 onkohan e hyväksyntä?
Ettei tuu katsastuksessa hylätty leimaa...
Vajaa 100tkm ajelin itse jotakuinkin samanmoisella fiestalla ja olin kyllä päällisin puolin tyytyväinenJiiHoo kirjoitti: 30 Maalis 2026 08:52 Vaimo osti vähän ex tempore 2018-mallisen Fiesta Titaniumin. 1.0 Ecoboost 100 hv ja ajettu 40 tm. Autokauppa oli ennen myyntirivistöön laittamista vaihtanut öljypumpun hihnan ja jakohihnan eli tällä voi nyt ajella viisi vuotta ennen samaa huoltoa. Ja laatikko on M6. Edellinen omistaja oli ajanut tosi vähän ja huollattanut 1 vuoden / 5000 kilometrin välein.
Joissakin Fiestan ensimmäisissä koeajoraporteissa (2017 ja 2018) on moitittu moottorin huonoa alavääntöä ja sammumisherkkyyttä, mutta liekö moottorinohjausta kalibroitu sillä tämähän on tosi helppo ja jouhea ajaa. Ihan eri planeetalta kuin 60- ja 80-heppaiset vapari-Fiestat. Ei tarvitse kaasupolkimeen koskea vekslatessa parkkiin. On kyllä hyvä taittaa taivalta ja tämä on se syy mikä saa pysymään Fordeissa.
Fiesta ei ole sisätilan puolesta mikään pikkuauto, sillä säätäessäni etupenkin 182-senttiselle sopivaksi, toinen saman pituinen mahtuu istumaan takana. No tämä tulee kuitenkin pääasiassa yksinajeluun.
Edellinen omistaja on raksinut lisävarustelistalta B&O:n äänet mikä on kyllä tosi jees.Enpä ole värittymättömämpää ääntä kuullut autossa kuin mitä on tässä Fiestassa. Android Auto tuntuukin tosi kivalta. Peruutuskameraa ja tutkaa löytyy yms. peilit kääntyy koria vasten. Tämän vuosimallin Fiestassa saa näköjään kaistavahdin pysyvästi pois päältä auton asetuksista. Start stop on jo lakannut toimimasta eli laskuri on tullut täyteen mikä on vain hyvä juttu.
Eturoiskeläpät (tilattu) tähän täytyy asentaa, ettei syö helmoista maalia ja massaa.
Minäkin joudun nyt esittämään tyhmän välikysymyksen, mutta tarkotatko ohjausakselilla rattiakselia vai hammastankoa, eli kumman vaihdolla tuo naksuminen korjaantui?ässäpellot kirjoitti: 30 Maalis 2026 22:10
- Ohjausakseli löystyi, joka ilmeni naksahduksina rattia veivatessa hitaassa vauhdissa, esim. parkkihallissa. Tätä kuulemma korjaavat kanssa rasvaamalla, mulla vaihtoivat uuteen takuuaikana.
Sori, tarkoitin rattiakselia, en muista enää mitä termiä ne tarkalleen huollossa käyttivät. Mutta joka tapauksessa se, minkä taitaisi saada vaihdettua kuskin jalkatilassa kyykkimälläduckworth kirjoitti: 30 Maalis 2026 22:25Minäkin joudun nyt esittämään tyhmän välikysymyksen, mutta tarkotatko ohjausakselilla rattiakselia vai hammastankoa, eli kumman vaihdolla tuo naksuminen korjaantui?ässäpellot kirjoitti: 30 Maalis 2026 22:10
- Ohjausakseli löystyi, joka ilmeni naksahduksina rattia veivatessa hitaassa vauhdissa, esim. parkkihallissa. Tätä kuulemma korjaavat kanssa rasvaamalla, mulla vaihtoivat uuteen takuuaikana.![]()
Joo, mulla on vähän (toisen merkkisen) auton kanssa saman kuuloinen ongelma, niin hyvä tietää mistä lähtee vikaa ehkä paikantamaanässäpellot kirjoitti: 30 Maalis 2026 22:32Sori, tarkoitin rattiakselia, en muista enää mitä termiä ne tarkalleen huollossa käyttivät. Mutta joka tapauksessa se, minkä taitaisi saada vaihdettua kuskin jalkatilassa kyykkimälläduckworth kirjoitti: 30 Maalis 2026 22:25
Minäkin joudun nyt esittämään tyhmän välikysymyksen, mutta tarkotatko ohjausakselilla rattiakselia vai hammastankoa, eli kumman vaihdolla tuo naksuminen korjaantui?![]()
Tai tarkalleen se tais olla yks tietty pätkä/nivel siitä akselista joka naksui.