Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
130 hv versio ,hehkuvalo vilkkui koko ajan eikä anna vikakoodia poistaa P2336,koodi .Lähtee kyllä käymään mutta käy huonosti,lämmittyään Paremmin.Moottorin vikavalo ei pala.
Suuttimen uudelleen koodaus voisi auttaa,,mistä saisin koodaus apua?
Suuttimen uudelleen koodaus voisi auttaa,,mistä saisin koodaus apua?
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Oletko siis uusinut jonkin suuttimista hiljattain, koska jos siellä viallinen suutin, niin sen vanhan rikkonaisen suuttimen koodaminen tuskin auttaa asiaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
On monia tarinoita että suuttimet hukkaa ohjelmointinSA ja uudelleen ohjelmoimaalla tullut kuntoon.Ei varmaa tietoa onko suuttimia uusittu.Tietysti voisi ylivuoto testin tehdä.
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Ylivuototesti kertoo paljonko suutin kusee paluukanavaan. Se määr toki voi olla huomattavakin. En omalla mk3lla aikanaan pystynyt ohjeen mukaista aikaa käyttämään moottoria. Mutta siis, voihan se kusta palotilaankin jos nakutusanturi jotain ilmottelee.
Forscanillakin pystyyy muistaakseni suuttimet koodaamaan. Suuttimen rungon alkuperäisen koodin saaminen vaatii peilin ja hyvän näön. Tässä toki huomattava sellainen asia että jos koneeseen vaihdettu joskus kunnostetut suuttimet niin kyljessä oleva numerosarja ei pidä paikkaansa vaan kunnostetuissa se koodi on tullut mukana paperilla.
Savuttaako? kun tuntuu kerran tehottomalta.
Forscanillakin pystyyy muistaakseni suuttimet koodaamaan. Suuttimen rungon alkuperäisen koodin saaminen vaatii peilin ja hyvän näön. Tässä toki huomattava sellainen asia että jos koneeseen vaihdettu joskus kunnostetut suuttimet niin kyljessä oleva numerosarja ei pidä paikkaansa vaan kunnostetuissa se koodi on tullut mukana paperilla.
Savuttaako? kun tuntuu kerran tehottomalta.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
No savuttaa vähän kylmänä,lämpimänä melko ok.Mistä muuten lukee suuttimen numeron,,suuttimessa joku älykomponemtti?Näköjään korjaus osia suuttimen saa tilattua Kiinasta.
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Eiköhän se kalibrointinumero tule ihan testin perusteella siihen tehdystä laitteesta, ei kotikonstein.
Niin meinasin että savuttaako julmetusti kun polkaset kaasua? Jos sillon lykkää kauheesti savua voi EGR jäädä auki. Ite en MK3 saanu muuten savutusta kuriin ku tukkimalla EGR:än, kun uusikaan ei auttanut.
Niin meinasin että savuttaako julmetusti kun polkaset kaasua? Jos sillon lykkää kauheesti savua voi EGR jäädä auki. Ite en MK3 saanu muuten savutusta kuriin ku tukkimalla EGR:än, kun uusikaan ei auttanut.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Vuotavalla suuttimella ei kannata ihan kohtuuttomasti ajella, vaihdettiin muutaman vuos takaperin Mk7 Transittiin uus kone, kun oli männässä reikä rikkonaisen suuttimen takia 
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
No aiempi omistaja näköjään teipanjut EGRän alipaaineletkun,eikö aiheuta vikakoodia¿Täytyy ainakin katsastukseen laittaa takaisin paikalleen,ellei estä EGRä jotenkin näkymättömästi.Deippa kirjoitti: 23 Loka 2025 08:36 Eiköhän se kalibrointinumero tule ihan testin perusteella siihen tehdystä laitteesta, ei kotikonstein.
Niin meinasin että savuttaako julmetusti kun polkaset kaasua? Jos sillon lykkää kauheesti savua voi EGR jäädä auki. Ite en MK3 saanu muuten savutusta kuriin ku tukkimalla EGR:än, kun uusikaan ei auttanut.
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Suutin ollut irti ja taitaa suutin kärki olla tukossa,,brakecleaner mieluummin tulaa hiljaisena pisarana ulos kuin monisuihkuisema sumuna.Vaikea saada kärkeä auki täytyy vissiin uudet hankkia.Suuttimessa oleva määrä säädin,siis osa jossa pyörivä rulla vaikutti olevan ok eikä kulumaa.Onko,siis näin kun suutin kärki tukossa voimakas virtaus paluu puolelle alkaa?
Suutin avain tehty itse katkaisemalla pitkä hylsy ja hitsaamalla putki väliin. Sopivia hylsyjä en edes nähnyt myynnissä missään.
Päästöt sinänsä läpäisi komeasti 0,45 K arvolla vikatilasskin,sallittuja tuolle olisi 3,0 kun vanha vehje.
Suutin avain tehty itse katkaisemalla pitkä hylsy ja hitsaamalla putki väliin. Sopivia hylsyjä en edes nähnyt myynnissä missään.
Päästöt sinänsä läpäisi komeasti 0,45 K arvolla vikatilasskin,sallittuja tuolle olisi 3,0 kun vanha vehje.
-
Taunusautomaatti
- Viestit: 2829
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
mk3 taitaa olla vähän tyyppiominaisuus että nopealla polkaisulla pölläyttää tehosavut vaikka olisi ihan kunnossakin.
k arvo testissä on valtava merkitys kuinka nopeasti polkimen iskee lattiaan. Sellanen apinan raivolla potku ja K arvo 3...jos käyttää pari kymmenes osa sekunttia enempi niin tulee 0.25. Ilman mitään muita muutoksia.
k arvo testissä on valtava merkitys kuinka nopeasti polkimen iskee lattiaan. Sellanen apinan raivolla potku ja K arvo 3...jos käyttää pari kymmenes osa sekunttia enempi niin tulee 0.25. Ilman mitään muita muutoksia.
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Kyllä niitä myytiin jossain valmiina, mullakin pitäs olla, voisin kyllä myydä sen jollekin jos joku tarvii.virtajo kirjoitti: 06 Marras 2025 12:23 Suutin ollut irti ja taitaa suutin kärki olla tukossa,,brakecleaner mieluummin tulaa hiljaisena pisarana ulos kuin monisuihkuisema sumuna.Vaikea saada kärkeä auki täytyy vissiin uudet hankkia.Suuttimessa oleva määrä säädin,siis osa jossa pyörivä rulla vaikutti olevan ok eikä kulumaa.Onko,siis näin kun suutin kärki tukossa voimakas virtaus paluu puolelle alkaa?
Suutin avain tehty itse katkaisemalla pitkä hylsy ja hitsaamalla putki väliin. Sopivia hylsyjä en edes nähnyt myynnissä missään.
Päästöt sinänsä läpäisi komeasti 0,45 K arvolla vikatilasskin,sallittuja tuolle olisi 3,0 kun vanha vehje.
Tuolla ehkä sellainen https://www.ak24.fi/fi/tavarat/moottori ... 5HPUtDyJEk
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Avainkoko on muuten 21mm.
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Etsikää Neilsen CT4511. Se on oikea.
Tai: Laser 3934 Diesel Injector Socket 21mm
OEM 303-677.
Tai: Laser 3934 Diesel Injector Socket 21mm
OEM 303-677.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Tai Klann KL-0511-3yritäedes kirjoitti: 07 Marras 2025 12:37 Etsikää Neilsen CT4511. Se on oikea.
Tai: Laser 3934 Diesel Injector Socket 21mm
OEM 303-677.
https://www.tooloutlet.fi/product/45001 ... -kl-0511-3

Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Onko Mk3 tietäjiä?Taitaa tuo malli olla Limited?vai mikä se titanium ois;?paljon varusteita 6 vaihteinen 130hv,webastokin näkyy pohjassa olevan tuskin toimii.Autilmastointi,luistonestot yms..
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Vuosimallista riippuen. Vuonna 2002 alkaen huippumalli oli Ghia, siitä seuraava Trend ja perusmalli Ambiente. Sporttiversio ST220.virtajo kirjoitti: 08 Marras 2025 11:24 Onko Mk3 tietäjiä?Taitaa tuo malli olla Limited?vai mikä se titanium ois;?paljon varusteita 6 vaihteinen 130hv,webastokin näkyy pohjassa olevan tuskin toimii.Autilmastointi,luistonestot yms..
Trend -mallissa ei ollut vakionopeussäädintä, saattovaloja/jalkatilan valoja eikä automaatti-ilmastointia/ajotietokonetta viiksessä.
Ghia saattoi korvautua myöhemmin muulla nimellä.
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Tuossa on valot jalkatilojen lisäksi ulkopeilien alla..vuosi 2003.
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Kuulostaa Ghia-mallilta jossa on Ghia-merkki takaoven karmissa sekä lisäksi sisävaloissa etu/taka erilliset lukuvalot molemmille puolille. Tuollaiset ainakin 2004 -malleissa.virtajo kirjoitti: 08 Marras 2025 18:33 Tuossa on valot jalkatilojen lisäksi ulkopeilien alla..vuosi 2003.
Alkuperäisenä -04 mallissa Ronal 6-puolaiset aluvanteet (5-puolaiset Ronalit ne parhaimman näköiset, todennäköisesti 2002 - 2003).
-
Taunusautomaatti
- Viestit: 2829
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Varusteet vaihtelee vuosimalleittain eri varustetasoissa.
Ja lisäksi on voitu rukia extroja...
Ja lisäksi on voitu rukia extroja...
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Missä muuten 1 sylinteri,,PSA vaikutteet huomioitava?
Varusteista tosiaan, Ghia lätkä näkyy mutta teksti kulunut pois.
Vaihdoin öljyt ja ulos tuli ainakin 8 litraa,, polttoainetta öljyn seassa viallisen suuttimen takia? varmasti moottorivaurio lähellä,viallisen suuttimen tiputtelu ei syty ja valu öljy joukkoon?
Varusteista tosiaan, Ghia lätkä näkyy mutta teksti kulunut pois.
Vaihdoin öljyt ja ulos tuli ainakin 8 litraa,, polttoainetta öljyn seassa viallisen suuttimen takia? varmasti moottorivaurio lähellä,viallisen suuttimen tiputtelu ei syty ja valu öljy joukkoon?
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Sylinteri no. 1 on etupäässä eli laturin hihnapyörän puoleisessa. Tuo moottori on siitä erikoinen, että siinä on molemmissa päissä moottoria hihna.virtajo kirjoitti: 28 Marras 2025 11:28 Missä muuten 1 sylinteri,,PSA vaikutteet huomioitava?
Varusteista tosiaan, Ghia lätkä näkyy mutta teksti kulunut pois.
Vaihdoin öljyt ja ulos tuli ainakin 8 litraa,, polttoainetta öljyn seassa viallisen suuttimen takia? varmasti moottorivaurio lähellä,viallisen suuttimen tiputtelu ei syty ja valu öljy joukkoon?
Suuttimen koodauksen kanssa tulee olla tarkkana kun ohjeen mukaan suuttimet koodataan sytytysjärjestyksessä. Jotkut testerit taas puolestaan ilmoittavat nimenomaan sylinterijärjestyksessä.
Kannattaa tosiaan tarkkailla ettei öljymäärä jatkossa lisäänny. Nyt on muuten automaattivaihteisen Mk3 dieselin atf-öljy Black Friday -tarjouksessa.
Ravenol Jf506E -öljyä ja kaikkia muitakin erikokoisina kannuina ja pönttöinä -20% Saksasta ja rahti 30 litraan saakka kotiovelle 12,90€.
https://www.ravenol-shop.de/
-
Taunusautomaatti
- Viestit: 2829
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Kyllä on pielessä jotain jos öljyä on 8 litraa....
Normaalisti sieltä tulee ulos alle 5.
Ei vettä kuitenkaan joukossa....?
Normaalisti sieltä tulee ulos alle 5.
Ei vettä kuitenkaan joukossa....?
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Ei merkkejä,onneksi että jäähdytys nestettä kuluisi.Uloslaskettu öljy myös mieluummin tummaa,Taunusautomaatti kirjoitti: 28 Marras 2025 14:55 Kyllä on pielessä jotain jos öljyä on 8 litraa....
Normaalisti sieltä tulee ulos alle 5.
Ei vettä kuitenkaan joukossa....?
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Kyllä kai MK3 diisseli koneen öljymäär oli 6l vai muistanko ihan väärin? Uudempi PSA kone vähän vähemmän 5,5l kantturoissa.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mondeo Mk3 2.0 TDCI tehoton ,hehkuvalo vilkkui P2336
Täyttömäärä on hyvin tarkalleen 6 litraa suodatimen kanssa. Hieman jää öljypohjaan kuten useimmissa autoissa.Deippa kirjoitti: 02 Joulu 2025 10:45 Kyllä kai MK3 diisseli koneen öljymäär oli 6l vai muistanko ihan väärin? Uudempi PSA kone vähän vähemmän 5,5l kantturoissa.