Sierra DOCH 2.0 -viritys mieteskelyä
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
Sierra DOCH 2.0 -viritys mieteskelyä
Eli olis tuommoinen -91 sierra kaverilla, pitäis vähän kartottaa tietoa enemmän.
Autossa on nyt noin 150hp, konehan on tehty kuulemma uudestaan briteistä tilatuilla kamoilla.
Autossa on kuulemma "viri"-kansi? Olisin nyt halukas tietää, että onko tuommoista viri-kantta saamassa briteistä?
Kiiremmät nokat, marteliuksen -peltisatsi ja 2.5" -putkisto.
Sitten lisärikastusboksi (smt6), joka tulee täyskaasulla peliin.
Imusarja kuulemma ahdistaa nyt? Käykö, jonkun muun foortin imusarja tuohon koneeseen?
Vai pitääkö semmoinen itse tehdä.
Mites se menikään, lyhyt imusarja -> hyvä kaasuvaste, mutta tukehtuu helposti?
Mites pitkä imusarja teki?
Autossa on nyt noin 150hp, konehan on tehty kuulemma uudestaan briteistä tilatuilla kamoilla.
Autossa on kuulemma "viri"-kansi? Olisin nyt halukas tietää, että onko tuommoista viri-kantta saamassa briteistä?
Kiiremmät nokat, marteliuksen -peltisatsi ja 2.5" -putkisto.
Sitten lisärikastusboksi (smt6), joka tulee täyskaasulla peliin.
Imusarja kuulemma ahdistaa nyt? Käykö, jonkun muun foortin imusarja tuohon koneeseen?
Vai pitääkö semmoinen itse tehdä.
Mites se menikään, lyhyt imusarja -> hyvä kaasuvaste, mutta tukehtuu helposti?
Mites pitkä imusarja teki?
Niinhän se on, pitkällä imusarjalla tulee vääntöä lisää, koska seos saa hyvän virtaavuuden pidemmällä matkalla ja näin alakierroksilla vääntöä, koska pidemmällä sarjalla säilyy se virtaavuus paremmin imuventtiilin kiinniollessa kuin lyhyellä. Vai puhunko täysin höpöjä? 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
No sen ainakin tiedän, että pidemmällä sarjalla tulee parempi vääntö ja epäilisin syyksi tuota mitä edellisessä viestissä sanoin, mutta en syystä 100% varma ole.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Huom. ruiskupeleissä seos ei saa hyvää virtaavuutta (nopeutta) vaan pelkästään ilma.Sultzi kirjoitti:Niinhän se on, pitkällä imusarjalla tulee vääntöä lisää, koska seos saa hyvän virtaavuuden pidemmällä matkalla ja näin alakierroksilla vääntöä, koska pidemmällä sarjalla säilyy se virtaavuus paremmin imuventtiilin kiinniollessa kuin lyhyellä. Vai puhunko täysin höpöjä?
ainakaan näin suorasuihkutuksessa.
Se vaikuttava asiahan on juuri se ilman virtausnopeus, kun pytty saadaan täyteen ilmaa niin suihkaistaa ilmamäärälle sopiva annos bensaa joukkoonJaakko85 kirjoitti: Huom. ruiskupeleissä seos ei saa hyvää virtaavuutta (nopeutta) vaan pelkästään ilma.
ainakaan näin suorasuihkutuksessa.
Eli samat säännöt koskee kaasaria ja ruiskua, erona vaan että kaasarissa imusarjaan menevä seos sisältää jo valmiiksi bensan, ruiskussa se "lisätään" vasta myöhemmin
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
Hmm..
Eli materiaali saa olla sileä sisältä esim. alumiiniä, että ilma virtaa nopeasti?
Mikä on sitten pitkän imusarjan "putkien" pituus? entä lyhyen?
Varmaan, kannataisi ostaa samallainen imusarja ja ottaa siitä laipat?
Mites tuota, entäs se imusarjan "kammio", http://www.saab.1g.fi/turbo16/projekti/ ... usarja.jpg
esim. tuollainen mikä on turbo-saabeissa, onkohan tuo järkevä imusarja?
Kuulemma riittää ja virtaa hyvin.
Pitäisikö imusarjan "putkien" olla yhtä pitkiä ?
Eli materiaali saa olla sileä sisältä esim. alumiiniä, että ilma virtaa nopeasti?
Mikä on sitten pitkän imusarjan "putkien" pituus? entä lyhyen?
Varmaan, kannataisi ostaa samallainen imusarja ja ottaa siitä laipat?
Mites tuota, entäs se imusarjan "kammio", http://www.saab.1g.fi/turbo16/projekti/ ... usarja.jpg
esim. tuollainen mikä on turbo-saabeissa, onkohan tuo järkevä imusarja?
Kuulemma riittää ja virtaa hyvin.
Pitäisikö imusarjan "putkien" olla yhtä pitkiä ?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
Milläs sen pinnan saa rösöiseksi? Röseisyyshän estää pisaroitumista?VesQ kirjoitti:Ei sitä alumiinistä kannata itse ruveta tekemään, sopivasta metalliputkesta. Ja niin kauan se saa olla sileäreunaista kunnes tulee suuttimien kohta siitä eteenpäin sitten sellaista rösöä
Ja putkethan tietysti pitää olla samanmittaisia ja virtausarvoiltaan samanlaisia eli yhtä jyrkkiä mutkia yms
Olikos hyvä ottaa mallia jostain muusta foortin imusarjasta?
Eikös putken koko saisi olla yhtä iso kuin kannen kolo?
Samalla kun on pelkkä laippa, saisi kohdistetuksi imusarjan ja kannen kolot

Eihän sinne kannata mitään röpelöä alkaa virittämään. sitäpaitsi siihen mihin suuttimen kärki loppuu alkaa yleensä myös jo imukanava, eli suutin ei välttämättä ole enää imusarjassa.
Pisaroituminen ei taida olla hirveä ongelma ruiskuautoissa ?
Niin ja kylläkai se alumiinista kannattanee tehdä jos on vaan mahdollisuus siihen.
Pisaroituminen ei taida olla hirveä ongelma ruiskuautoissa ?
Niin ja kylläkai se alumiinista kannattanee tehdä jos on vaan mahdollisuus siihen.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
Toihan on yks urbaani-homma, että sais valmiiksi kierteet sinne virtauksen parantamiseksi, onko mitään faktaa olemassa? samaan urbaani juttuun voi lisätä tuon pisaroitumisen?janzamar kirjoitti:kuinkas järeitä haulikoja löytyy,jos olis rihlattua mallia tarpeeksi isot piiput niin sais kierrettä virtaukseen jo lähdöstä asti
Ruiskupelissä on turhaa se ilman pyörteily kun ilmaa ja bensaa ei sillätavoin tarvi sekotella.Mandoliini kirjoitti: Toihan on yks urbaani-homma, että sais valmiiksi kierteet sinne virtauksen parantamiseksi, onko mitään faktaa olemassa? samaan urbaani juttuun voi lisätä tuon pisaroitumisen?
Kaikissa sierran 8V Dohc moottoreissa on puristussuhde 10.3:1
Imusarjan mitoituksen laskemiseen en osaa sanoa kaavaa, mutta muistelisin joskus nähneeni netissä jonkun ohjelman jolla pystyi jotain suuntaa-antavaa laskemaan, en vaan löytänyt sitä

Aloin nyt sitten miettimään että voiko se imusarja todellakin alkaa ahdistamaan jo noin helposti ?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
Oliskos tästä jotain apua? http://kotisivu.suomi.net/parkkila/imu- ... osarja.htm.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
Erilliset läppärungot+megasqruit paras vaihtoehto.
läppärungot saa tehtyä vaikka vanhoista tuplista.
läppärungot saa tehtyä vaikka vanhoista tuplista.
Viimeksi muokannut janne75, 25 Maalis 2007 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Maalis 2005 18:27
- Paikkakunta: Turku
Kuvaa ei ole, mutta se on valmiina saman näköinen kuin ostetutkin läppärungot.Mandoliini kirjoitti:
Ei olis kuvaa tuosta home-made läppärungosta
Purat vaan (hyvistä) kaasareista kaikki osat pois paitsi kaasuläpät. Suuttimille poraat reiät ja kierteet niihin. Suuttimet kiinni ja bensaramppi niille. Kaasuläpän asennontunnistin jompaan kumpaan kaasariin.
Punainen maali päälle.
Läppärungot tehty.