2.2 transiitti ilmamassamittrai
-
Valkoselkätikka
- Viestit: 6
- Liittynyt: 13 Marras 2023 10:48
2.2 transiitti ilmamassamittrai
-15 vuoden 2.2td transit vähän herättää kummastusta. Ensin alko reissunpäällä vilauttelemaan keltasta huutomerkkiä ratas ympärillä, tehot laski ja kun lämpimän koneen sammutti huutomerkkikatos ja tehot palautu. Arvelin ilmamassamittaria. Kylmän moottorin kun sammutti (koitin josko huutis katoais) sytty lisäksi moottorin vikavalo. Paikallisella huoltamolla luettiin vikakoodit että uskaltaako kotimatkalle lähteä ja vikakoodeja oli tullut ilmamassamittarista ja alhaisesta paineesta polttoainepuolella. Eli ei mitään hälyyttävää. Moottorin vikavalo hävis aikansa kun ajoi, huutomerkki syttyi aina kylmänä ja lähti kun hetken ajon jälkeen sammutti. Tilasin uuden massamittarin ja vaihdoin, mutta huutomerkki jatkaa edelleen vilauttelua kylmänä. Uusi anturi ei vaikuttanut mitenkään. Jossain kohtaa syttyi myös keltainen kiintolenkkiavaimen kuva tauluun, joka palaa kokoajan eikä häviä. Moottorinvikavalo ei ole enää vilkkunut. Mikähän mättää . Voiko vanhat ilmasuodattimet tehdä tuon ettei läpäise tarpeeksi ilimaa, ja mitähän tuo avainvalo hälyyttää? Ja jos joku osaa vinkata mistä saisi tilattua kotitarpeisiin vikakoodinlukian voisi sekin olla kova sana ja samalla vähän onko niissä jotain eroja. Vai taitaa sillekkin olla omat keskustelut pitääpä ettiä..
Re: 2.2 transiitti ilmamassamittrai
Tuolla on keskustelua vikakoodinlukijoista yms.:
viewtopic.php?t=8216&start=575
Kannattaa aloittaa lueskelu lopusta takaisin päin....
Nollaattiinko MAF:n vaihdon jälkeen sen opitut arvot? Eli poistettiin vikakoodit tai suoraan testerillä? Muuta sopeutusta ei tarvita, auto oppii itse. (En ole varma, kuinka se Transitissa menee)
Jos epäilet ilmansuodatinta tukkoiseksi, niin vaihda se nyt ensimmäiseksi!
viewtopic.php?t=8216&start=575
Kannattaa aloittaa lueskelu lopusta takaisin päin....
Nollaattiinko MAF:n vaihdon jälkeen sen opitut arvot? Eli poistettiin vikakoodit tai suoraan testerillä? Muuta sopeutusta ei tarvita, auto oppii itse. (En ole varma, kuinka se Transitissa menee)
Jos epäilet ilmansuodatinta tukkoiseksi, niin vaihda se nyt ensimmäiseksi!
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
Taunusautomaatti
- Viestit: 2772
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 2.2 transiitti ilmamassamittrai
Tukkoinen ilmansuodatin vaihtoon jos pienikin epäilys.
Mentyään tukkoon pahasti se tuhoaa turboa. Joka tuhoaa kattia/dpf.
Mentyään tukkoon pahasti se tuhoaa turboa. Joka tuhoaa kattia/dpf.
-
Valkoselkätikka
- Viestit: 6
- Liittynyt: 13 Marras 2023 10:48
Re: 2.2 transiitti ilmamassamittrai
Nojoo pitää se ilmasuodatin vaihtaa varoiksi jokatapauksessa. Anturin vaihdon jälkeen ei aitoa ole testerillä käytetty. Se huutomerkkivalo palaa aamulla kun kylmänä auton käynnistää ja lähtee ajamaan. 5min ajon jälkeen kun auton sammuttaa ja käynnistää uudellee. Ei huutomerkki enää pala. Jakoavaimen kuva kylläkin
Re: 2.2 transiitti ilmamassamittrai
Kuten sanottu, tuollainenTransit ei ole tuttu. Mutta silti uskon, että vikakoodit pitää poistaa ja samalla MAF:in opitut arvot resetoituu.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 2.2 transiitti ilmamassamittrai
Jakoavain taitaa vaan muistutella öljynvaihdosta yms
Ford Kuga mk2 2015
2.0 TDCi 180 AWD automaatti
2.0 TDCi 180 AWD automaatti
-
Taunusautomaatti
- Viestit: 2772
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 2.2 transiitti ilmamassamittrai
Siihen jakoavaimen sammutukseen on se poljentakikka...
Kytke virta päälle (mutta älä käynnistä moottoria).
Paina samanaikaisesti:
Jarrupoljinta ja Kaasupoljinta pohjaan asti.
Pidä molemmat polkimet pohjassa noin 20–30 sekuntia.
Mittaristoon pitäisi tulla ilmoitus kuten:
“Service: Resetting” tai “Oil reset complete”
Vapauta polkimet ja sammuta virta.
Käynnistä auto ja tarkista, että huoltovalo on poissa.
Kytke virta päälle (mutta älä käynnistä moottoria).
Paina samanaikaisesti:
Jarrupoljinta ja Kaasupoljinta pohjaan asti.
Pidä molemmat polkimet pohjassa noin 20–30 sekuntia.
Mittaristoon pitäisi tulla ilmoitus kuten:
“Service: Resetting” tai “Oil reset complete”
Vapauta polkimet ja sammuta virta.
Käynnistä auto ja tarkista, että huoltovalo on poissa.