Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ketjulla on jakopää. Öljypumppu on ollut alkupäässä suoraan kammessa, mutta en muista missä kohtaa vaihtuu remmiin. Itsellä kans alkunpään mk4 1.5 ecoboost.
Kiinnostaa myös kustannukset, jos joku on ketjun vaihdattanut.
Torpasta löytyy varhainen mk4 Focus wagon 1.5-l., 150 hp., 3-syl. koneella. Auto on otettu käyttöön 12/2018. Vaihteistona manuaali 6-v.
Ymmärtääkseni tässä on vielä hihnajakopää (kuiva??) ennenkuin se päivittyi ketjulle v. 2019 aikana.
Onko joku vaihtanut tai vaihdattanut jo tällaiseen jakopäätä? Mikä oli kustannus ja miten lienee tässä moottoriversiossa öljypumpun hihnan laita?
Kiitos jo etukäteen infosta!
Jakopää ketjulla ja öljypumppu hammasrattailla tässä vuosimallissa. Uudemmissa vaihtuu öljypumppu hihna versioksi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Kyllähän siellä moottorin päädyssä tosiaankin on metallinen jakopään kotelo ja kansi ketjulle. Oli jostain jäänyt itselle mielikuva, että ekat 3-syl. 1.5 Ecoboostit olisivat olleet vielä kuivalla hihnalla, ettei jopa olisi ollut Wetterillä kuultua...
Ulkomaiden foorumeista ja täälläkin Fiesta mk8 ST:hen liittyvistä postauksista nousee päivämäärä 25.2.2019 öljypumpun käyttötekniikan muutokselle (moottorin valmistuspäivämäärä?). Samalla ilmeisesti öljytilavuus ja jopa öljytikun pituuskin muuttuvat...
Kyllähän siellä moottorin päädyssä tosiaankin on metallinen jakopään kotelo ja kansi ketjulle. Oli jostain jäänyt itselle mielikuva, että ekat 3-syl. 1.5 Ecoboostit olisivat olleet vielä kuivalla hihnalla, ettei jopa olisi ollut Wetterillä kuultua...
Ulkomaiden foorumeista ja täälläkin Fiesta mk8 ST:hen liittyvistä postauksista nousee päivämäärä 25.2.2019 öljypumpun käyttötekniikan muutokselle (moottorin valmistuspäivämäärä?). Samalla ilmeisesti öljytilavuus ja jopa öljytikun pituuskin muuttuvat...
Öp hihnalla tilavuus 5.05l ja hammasrattailla 4.75l.
2019 alussa muuttuu öp hihnalle.
2018 on tehty vielä mk3.5 focusta joka oli 1.5 4syl. Ja kuivalla jakopäällä. Se saattaa sekoittaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Vahvassa harkinnassa Focus 1.5 ecoboost 2020 ja nyt on sittten vissiin ketjulla ja öp.hihnalla. Mikä tollaisessa on tehtaan ilmoittama vaihtoväli vai onko nämäkin mielenrauhan takia vaihdettava n.6v välein ?