Ihmettelen kun mistään ei ole tullut vastaan Customin talvi ongelma keskustelua mikä viime talvena vaivasi suomessa noin 60 pakua ja pohjoismaissa noin 300 pakua.
Eli cooleriin kerääntyy vettä mikä valuu moottoriin kun se on sammuneena ja kun yrittää käynnistää niin moottori menee hydrolukkoon.
Hydrolukossa vammoja voi syntyä laakereihin, kiertokankiin. mäntiin, kanteen eli todella pahasta viasta kyse
Startista palaa 274 A sulake koska kone on jumissa.
Pyysin autostani puristus paine mittausta mutta semmoista eivät suorittaneet.
Mitään semmoista korjaus toimenpidettä millä vika ei uusiutuisi ole minulla ainakaan tiedossa.
Jonkun uuden moottori softan kuulemma ajoivat millä saivat ainakin kulutuksen nousemaan
Sähköisessä huolto kirjassa ei ole mitään merkintää kyseisestä tapahtumasta.
Tämä on siitä ikävä vika että ongelmat voivat ilmetä vasta pitkän ajan kuluttua.
Mulla oli 9500km mittarissa kun tämä tapahtui.
''
/arto
Transit Custom -24
Re: Transit Custom -24
Kyseisestä mallista mitään tietämättä ajattelin kysyä, onko siinä coolerin edessä aktiivisäleikkö, joka myös toimii kylmällä ilmalla? Vai sijaitseeko cooleri jossain ylhäällä, jos sieltä vedet valuu sammutettuun moottoriin??
Olisiko ratkaisu vanhanaikainen viimasuoja coolerin etupuolelle? Saisi nostettua coolerin lämpötilaa, jolloin kondenssivesi ehkä haihtuisi?
Tai sitten coolerin alareunaan reikä ja tulppa, josta veden voi laskea pois. Mutta alkaa uutta, takuunalaista, autoa porailemaan....
Olisiko ratkaisu vanhanaikainen viimasuoja coolerin etupuolelle? Saisi nostettua coolerin lämpötilaa, jolloin kondenssivesi ehkä haihtuisi?
Tai sitten coolerin alareunaan reikä ja tulppa, josta veden voi laskea pois. Mutta alkaa uutta, takuunalaista, autoa porailemaan....
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
ArMyHuolto
Re: Transit Custom -24
Cooleri on koneen päällä mistä on ihan suora linja vedellä koneeseen.
Niin kauan kun on takuu niin ei voi mennä poraamaan reikiä cooleriin.
Konalan autokeskuksessa on tosi ammattimies takuu miehenä .
Ostin autoon mustat kesävanteet ihan Ford liikeestä ja kun auto kävi konalassa niin takuumies käveli mun luokse ja ilmoitti että alusta takuu ei ole voimassa. Tarvike vanteet syypää. Kun kerroin että olen ajanut tämän auton liikeestä ulos noilla vanteilla niin halusi tietää liikkeen. Oli ilmoittanut Ford Finlandialle asiasta ja sieltä oli otettu yhteyttä myyjään.
Kysyin takuu mieheltä syytä takuun loppumiseen niin ilmoitti että jarrulevyn ja vanteen väliin kertyy kosteutta ja se menee siitä laakeriin ja hajottaa sen.
Ehdotin sille tutustumista kyseiseen rakenteeseen että voiko kosteus siitä välistä mennä laakeriin.
/arto
Niin kauan kun on takuu niin ei voi mennä poraamaan reikiä cooleriin.
Konalan autokeskuksessa on tosi ammattimies takuu miehenä .
Ostin autoon mustat kesävanteet ihan Ford liikeestä ja kun auto kävi konalassa niin takuumies käveli mun luokse ja ilmoitti että alusta takuu ei ole voimassa. Tarvike vanteet syypää. Kun kerroin että olen ajanut tämän auton liikeestä ulos noilla vanteilla niin halusi tietää liikkeen. Oli ilmoittanut Ford Finlandialle asiasta ja sieltä oli otettu yhteyttä myyjään.
Kysyin takuu mieheltä syytä takuun loppumiseen niin ilmoitti että jarrulevyn ja vanteen väliin kertyy kosteutta ja se menee siitä laakeriin ja hajottaa sen.
Ehdotin sille tutustumista kyseiseen rakenteeseen että voiko kosteus siitä välistä mennä laakeriin.
/arto