Ojien välissä pysytty.

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
MotorsHead
Viestit: 67
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Ojien välissä pysytty.

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Morjensta! Heitin tällä viikolla Focus mk1 1.6 hatch back alle ratarenkaat eli semi slicksit merkiltä Nankang. Tarkemmin ns-2r mallia ja 195/55 R15. Pistin paineiksi 2,5 bar eteen ja taakse. Onko niissä normi paineet hyvät maantielle? Radalle tuskin sillä rottosella menen. Riittääkö silti esim. rajussa rata ajossa ohjekirjan paineet vai puoli baria lisää kuten tavallisemmille renkaille? Kiinnostaa vielä että onko niissä tieliikenteeseen hyväksytyissä ratarenkaissa pito yhtä kova kylmänä kuin lämpimänä. Eikös kovemman luokan kilparenkaat ala pitämään vasta lämmettyään niin kuin kisajarrujen toiminta?
Tessu
Viestit: 1862
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ojien välissä pysytty.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Siis ratarenkaat mutta ei radalle mennä... mitäs niillä sitten tekee?
Kuulemma pito on satella heikompi kun normi liikenteessä pitäs olla juurikin päinvastoin,itse en ainakaan sellasia laittais.
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ojien välissä pysytty.

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tessu kirjoitti: 25 Touko 2025 18:56 Siis ratarenkaat mutta ei radalle mennä... mitäs niillä sitten tekee?
Varmaan yhtä turhat kuin tasauspyörästönlukko, oikein säädetyt pyöräkulmat, jäykemmät jouset/iskarit, tehokas tai viritetty moottori jne. Eihän nyt tieliikenteessä kesäkelillä voi joutua auto sivuttaispidon rajoille, eihän? :mrgreen:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
hapelo
Viestit: 1056
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ojien välissä pysytty.

Viesti Kirjoittaja hapelo »

duckworth kirjoitti: 25 Touko 2025 19:25
Tessu kirjoitti: 25 Touko 2025 18:56 Siis ratarenkaat mutta ei radalle mennä... mitäs niillä sitten tekee?
Varmaan yhtä turhat kuin tasauspyörästönlukko, oikein säädetyt pyöräkulmat, jäykemmät jouset/iskarit, tehokas tai viritetty moottori jne. Eihän nyt tieliikenteessä kesäkelillä voi joutua auto sivuttaispidon rajoille, eihän? :mrgreen:
Jaa...että lukko on turha jos oikein tulkitsin...
Olen ajanut lukolla ja ilman lukkoa ST-Fiestaa,arvaa kumman valitsisin...
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ojien välissä pysytty.

Viesti Kirjoittaja duckworth »

hapelo kirjoitti: 25 Touko 2025 19:39
duckworth kirjoitti: 25 Touko 2025 19:25

Varmaan yhtä turhat kuin tasauspyörästönlukko, oikein säädetyt pyöräkulmat, jäykemmät jouset/iskarit, tehokas tai viritetty moottori jne. Eihän nyt tieliikenteessä kesäkelillä voi joutua auto sivuttaispidon rajoille, eihän? :mrgreen:
Jaa...että lukko on turha jos oikein tulkitsin...
Olen ajanut lukolla ja ilman lukkoa ST-Fiestaa,arvaa kumman valitsisin...
Se oli sitä sargasmia :D On mullaki kahdessa autossa 40% 2-way levylukko, toinen tehtaalta ja toinen omilta jäljiltä, eikä kaduta yhtään :)

Benari ainoo joka avoperällä :shock:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1862
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ojien välissä pysytty.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

itse en ole tieliikenteessä kaivannu leveitä/matalia renkaita,en alustasarjoja enkä lukkoja.
En oikein ymmärrä mitä kisavarustuksella tekee jos ei radalla aja,työmatkat kun menee millä vaan,tuskimpa niitäkään satoja kilsoja kaikki päivittäin ajaa...
Aina vaan ihmetelly kun erikoisosaa laitetaan ja sitten ihmetellään jotain kun ei käy,toimi ja maksaakin.
Mutta juu saahan sitä rakentaa
hapelo
Viestit: 1056
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ojien välissä pysytty.

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Tessu kirjoitti: 31 Touko 2025 18:24 itse en ole tieliikenteessä kaivannu leveitä/matalia renkaita,en alustasarjoja enkä lukkoja.
En oikein ymmärrä mitä kisavarustuksella tekee jos ei radalla aja,työmatkat kun menee millä vaan,tuskimpa niitäkään satoja kilsoja kaikki päivittäin ajaa...
Aina vaan ihmetelly kun erikoisosaa laitetaan ja sitten ihmetellään jotain kun ei käy,toimi ja maksaakin.
Mutta juu saahan sitä rakentaa
Näkisin että viisaasti virittäen,ei mitään rataosia siviili autoon...Näitä ylilyöntejä näkee välillä liikenteessä,liian leveät renkaat&amisviritykset ym.Mutta se on totta että pienillä asioilla,toki ei aina halvoilla osilla saa paljon aikaan.Itselläni toi ST-Fiesta on ryyditetty juuri sopivasti,jokapäivääseen ajeluun tai sitten hieman ripeämpään ajoon.Se on pointti...ajakoon kaikki niillä mikä hyvältä tuntuu...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Vastaa Viestiin