https://www.ford.fi/henkiloautot/puma-gen-e#intro .
JK1: Fordin sivuilla myös varasto/saatavuustietoa malleittain: https://www.ford.fi/hanki-ford/seuraava ... y/showroom .
JK2: Nopean selailun perusteella Fordin Suomisivut näyttävät ihan hyviltä.
Sähkö-Puma
Re: Sähkö-Puma
Vaikuttaa itse asiassa aika siistiltä autolta. Hinta uutena on korkea mutta noin muuten aika jees. Odotan mielenkiinnolla kun porukka pääsee tekemään oikeita testejä sillä kuinka pitkälle tolla pääsee. Auto on vissiin erittäin aerodynaaminen ja kevyt jotta sillä saa tuon kokoisella akulla tuollaisia wltp-lukemia.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 20 Marras 2014 15:16
Re: Sähkö-Puma
TM:n koeajoartikkeli taisi mainita ettei lämpöpumppua ole. Se kutistanee rangen käyttökelvottomaksi suomen talvessa..
Fiesta Titanium -18, 1.0 EcoBoost 100hp
Ex: Focus Mk1, HB vm. -00, 1.8 litraa ja 115 hevosen voima.
Ex: Focus Mk1, HB vm. -00, 1.8 litraa ja 115 hevosen voima.
Re: Sähkö-Puma
Oli muuta asiaa marmorille niin tuli samalla zoomailtua livenä tuollaista sähköpuumaa. Ei tullut kyllä mieli tutustua yhtään enempää saati lenkille löhteä.
Eniten ihmetytti se melkein maassa roikkuva akku, kuin lehmän utareet liki lattiaa. Ei tuollaisella uskalla millekään huonommalle tielle mennä.
Poistuin paikalta kulkematta myyjän ruudun kautta, se auto on jollekin muulle kuin minulle.
Eniten ihmetytti se melkein maassa roikkuva akku, kuin lehmän utareet liki lattiaa. Ei tuollaisella uskalla millekään huonommalle tielle mennä.
Poistuin paikalta kulkematta myyjän ruudun kautta, se auto on jollekin muulle kuin minulle.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Sähkö-Puma
No jopas. Tarkistin ja maavara on ilmeisesti jotain 12-13 cm. On se kyllä aika pieni. Huh.xflex kirjoitti: ↑28 Touko 2025 22:18 Oli muuta asiaa marmorille niin tuli samalla zoomailtua livenä tuollaista sähköpuumaa. Ei tullut kyllä mieli tutustua yhtään enempää saati lenkille löhteä.
Eniten ihmetytti se melkein maassa roikkuva akku, kuin lehmän utareet liki lattiaa. Ei tuollaisella uskalla millekään huonommalle tielle mennä.
Poistuin paikalta kulkematta myyjän ruudun kautta, se auto on jollekin muulle kuin minulle.
Re: Sähkö-Puma
Autohan on muuten sinänsä ihan jees mm.tilojen suhteen. Takaluukkuun menee heittämällä pari peuraa ja sata jänistä. Pirteän näköinen ja sisältäkin kiva.
Kuten aiemminkin sanoin, niin auto vaikuttaa juuri sellaiselta sähkömalliston puutteessa retrofitatulta polttikselta, mihin on kiireellä pultattu akku jonnekin mihin mahtuu. Eikä tuon isompaa varmaan saanut sopimaan kun tuokin jo melkein laahaa maata. Suomen talvessa ja pakkasilla varmaan aika surullinen tapaus rangen suhteen. Mutta kyllä tämä varmasti jollekin toimii autona ihan hyvin.
Kuten aiemminkin sanoin, niin auto vaikuttaa juuri sellaiselta sähkömalliston puutteessa retrofitatulta polttikselta, mihin on kiireellä pultattu akku jonnekin mihin mahtuu. Eikä tuon isompaa varmaan saanut sopimaan kun tuokin jo melkein laahaa maata. Suomen talvessa ja pakkasilla varmaan aika surullinen tapaus rangen suhteen. Mutta kyllä tämä varmasti jollekin toimii autona ihan hyvin.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Sähkö-Puma
Ilmoitettujen tietojen valossa maavara olisi 129 mm, eli aika samaa luokkaa kuin ST mallissa (131 mm).
Perus polttomoottorisessa on ilmeisesti vielä kolme senttiä enemmän.
Se on tietysti ikävää, jos akku on heti alimmaisena ottamassa osumaa
https://media.ford.com/content/dam/ford ... eet_EU.pdf
Perus polttomoottorisessa on ilmeisesti vielä kolme senttiä enemmän.
Se on tietysti ikävää, jos akku on heti alimmaisena ottamassa osumaa

https://media.ford.com/content/dam/ford ... eet_EU.pdf