2.2 TDCi 140Sport 2008 ohjaustehostin
2.2 TDCi 140Sport 2008 ohjaustehostin
Onko kellään tietoa, että miten saa vaihdettua ohjaustehostimen paluuletkun. Uusi hommattu, mutta en saa millään taiteiltua uutta paikoilleen samoista väleistä, on sen verran pitkä ja vänkyräinen että aina ottaa johonkin kiinni. Kuulin, että ei sitä saisikaan muuten paikalleen kuin ottamalla moottorin pois tai purkamalla apulaiteosia niin paljon, että mahtuisi jotenkin menemään paikalleen tai vääntämällä tyyliin väkisin toivoen että uusi putki ei menisi poikki tai lyttyyn. Kuitenkin sain vinkin, että voisi laittaa uudesta putkesta osan paikalleen ja tehdä jatkon väliin, mutta jos joku on tehnyt tuolla tavalla niin millaista letkua pitäisi käyttää ja millaisilla liittimillä?
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 2.2 TDCi 140Sport 2008 ohjaustehostin
Sekä meno että paluu putki vaihdettu 06 malliin....moottori pitkittäin. Ei siinä tarvinnut katkoa tai moottoria poistaa.
Nuo putket on heikko paikka....menivät noin 30t km välein molemmat.
Paluu letku meni kesken matkan...siinä oli sellainen hankauspehmuste aika liki vuotokohtaa ja siirsin pehmusteen siihen päälle ja klemmarit molemmin puolin...se kesti huoltoon asti. Joten ei paluuputki ihan hirveen ihmeellistä letkuakaan vaatine...kun tuollainen pehmustekin toimi....
Nuo putket on heikko paikka....menivät noin 30t km välein molemmat.
Paluu letku meni kesken matkan...siinä oli sellainen hankauspehmuste aika liki vuotokohtaa ja siirsin pehmusteen siihen päälle ja klemmarit molemmin puolin...se kesti huoltoon asti. Joten ei paluuputki ihan hirveen ihmeellistä letkuakaan vaatine...kun tuollainen pehmustekin toimi....
Re: 2.2 TDCi 140Sport 2008 ohjaustehostin
Eli oletko sitä mieltä, että ei välttämättä tarvita mitään paineenkestävää letkua jos tuon korjaa.
Jos koittaisi laittaa tuon uuden putken sopivasta kohdasta poikki ja hommaisi siihen kunnolliset liittimet tai klemmarit ja katsoisi alkaako pitämään. Kahdessa osassa sen varmaan saisi ängettyä paremmin omiin koloihinsa kun kokonaisena ei mene sitten millään.
Ensin ajattelin, että laittaisi jotkut kaksoisnippaliittimet toiseen päähän ja siihen hyvä paineletku kiinni ja sitten yhdistäisi samalla tavalla toisessa päässä, toinen pää meneekin sitten säiliölle.
Jos koittaisi laittaa tuon uuden putken sopivasta kohdasta poikki ja hommaisi siihen kunnolliset liittimet tai klemmarit ja katsoisi alkaako pitämään. Kahdessa osassa sen varmaan saisi ängettyä paremmin omiin koloihinsa kun kokonaisena ei mene sitten millään.
Ensin ajattelin, että laittaisi jotkut kaksoisnippaliittimet toiseen päähän ja siihen hyvä paineletku kiinni ja sitten yhdistäisi samalla tavalla toisessa päässä, toinen pää meneekin sitten säiliölle.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 2.2 TDCi 140Sport 2008 ohjaustehostin
eikös siinä ole sellainen joustava kumi osuua? kts
https://aeromotors.fi/kataloog/ford/tra ... 574;s10692
Nosturilla voisi onnistua paremmin, onko sellaista käytössä?
Paluuputkessa hätäkorjauksena riitti tosiaan tollanen kumiletkua vastaava pehmustepätkä johon metalliklemmarit mutta en uskalla luvata kauanko kestäisi....
Paluu putkessa paine kun ei pitäisi kovin iso olla. Mutta kyllä sen putken sinne pitäis mennä kokonaisena....onko tuollainen kuin linkin kuvissa?
https://aeromotors.fi/kataloog/ford/tra ... 574;s10692
Nosturilla voisi onnistua paremmin, onko sellaista käytössä?
Paluuputkessa hätäkorjauksena riitti tosiaan tollanen kumiletkua vastaava pehmustepätkä johon metalliklemmarit mutta en uskalla luvata kauanko kestäisi....
Paluu putkessa paine kun ei pitäisi kovin iso olla. Mutta kyllä sen putken sinne pitäis mennä kokonaisena....onko tuollainen kuin linkin kuvissa?
Re: 2.2 TDCi 140Sport 2008 ohjaustehostin
Ei ollu mikään noista putkista mitä tuossa linkissä näkyi.
Laitettiin paluuputki hydrauliikkaliikkeessä poikki ja tekivät siihen liitoksen ja kahdessa osassa meni nippa nappa paikalleen.
Nyt on tullu ajettua jo vajaat 400km ja vielä on pitänyt hyvin.
Nosturia ei ole käytössä ja haastetta loi vielä sekin lisää, että tehtiin se tossa takapihalla ja maasto aikast epätasainen, ahasta oli mutta tulipa tehtyä.
Laitettiin paluuputki hydrauliikkaliikkeessä poikki ja tekivät siihen liitoksen ja kahdessa osassa meni nippa nappa paikalleen.
Nyt on tullu ajettua jo vajaat 400km ja vielä on pitänyt hyvin.
Nosturia ei ole käytössä ja haastetta loi vielä sekin lisää, että tehtiin se tossa takapihalla ja maasto aikast epätasainen, ahasta oli mutta tulipa tehtyä.