Mondeo Mk 4 rahina

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mondeo13
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Loka 2012 18:00

Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Mondeo13 »

Hei! Katsotaan saako täältä apua, niin potilas on Mondeo mk4 2009 2.0d ja etupäässä kuuluu rahina.. vasemmalle jos kääntää niin ei kuulu, mutta oikealle kuuluu ja kuskin puolen...levyt ja palat laitettu kesällä.. niin mikä voisi olla... kiitos
riikomi
Viestit: 1112
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Jos ääni siis kuuluu kuskin puolelta oikealle käännettäessä, niin pyöränlaakeri taitaa olla finaalissa.
Taunusautomaatti
Viestit: 2442
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

nosta se rengas ilmaan ja sitten pidät kiinni jousesta ja pyörität rengasta, tuntuuko krahinaa?
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Pyöränlaakerin testaukseen kolme kovaa:

-Ajamalla, maantienopeus kurvatessa oikealle (auto paino siirtyy kaliistuksen johdosta vasemmalle), jos alkaa kuulua jurnutus on kuskinpuolelta laakeri menossa/mennyt

-Ongelma nurkka tunkattuna ilmaan, pidä jousesta kiinni ja pyöräytä rengasta, jos jousi värisee, on laakeri mennyt

-Ravistamalla, ota kiinni renkaasta klo. 12 ja 6, jos tuntuu välystä on todennäköisesti laakeri mennyt (tämä tosin ei toimi kaikissa autoissa ja on huonoin menetelmä)


Ajossa tosin täytyy olla vauhtia että auto kallistuu kunnolla ongelma puolelle, taajamassa köröttely ei välttämättä ihan riitä :roll: Ja sellanen lisäkyssäri vielä, että vaikuttaako jarrun painaminen mitenkään tähän rahinaan?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mondeo13
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Loka 2012 18:00

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Mondeo13 »

Jarrulevyt ja palat on uudet, sekä iskarit, mutta jos ajamalla heiluttaa rattia , niin oikealla (kuskin puoli) kuuluu rahina... että voiko etupyörän laakeri mennä???
Deippa
Viestit: 524
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Deippa »

riikomi kirjoitti: 19 Joulu 2024 19:28 Jos ääni siis kuuluu kuskin puolelta oikealle käännettäessä, niin pyöränlaakeri taitaa olla finaalissa.
Kyllä se mahtaa olla menossa, justiinsa niinku riikomi kirijottaa
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Taunusautomaatti
Viestit: 2442
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Mikä tahansa laakeri voi mennä koska tahansa.

Aika tappaa, vesilammikot tappaa, tulva tappaa, jos nuijit vaikka jarruosia irti vasaralla niin laakeri kärsii ja muutaman viikon päästä jurisee...
Mk3Mondeo
Viestit: 1068
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Mondeo13 kirjoitti: 19 Joulu 2024 19:12 Hei! Katsotaan saako täältä apua, niin potilas on Mondeo mk4 2009 2.0d ja etupäässä kuuluu rahina.. vasemmalle jos kääntää niin ei kuulu, mutta oikealle kuuluu ja kuskin puolen...levyt ja palat laitettu kesällä.. niin mikä voisi olla... kiitos
Vahva veikkaus on kivi jarrulevyn ja satulan välissä. Vaimo, jota auton tekniikka ei kiinnosta pätkääkään, kertoi jokunen vuosi sitten samanlaisesta äänestä ja sanoi, että "varmaan kivi siellä jarrulevyn välissä".

Ja kivi siellä oli, rahina kuului vain toiseen suuntaan.
riikomi
Viestit: 1112
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja riikomi »

^Tuokin osuu oireisiin.

Kuten edellä neuvottiin niin nurkka ylös ja kokeilemaan tuntuuko jousen kautta pykällystä.
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niin, kyllähän pyöränlakruki alkaa lopuksi rahisemaan, mutta itse yleensä vaihdatan/vaihtanu laakeri siinä kohtaan kun jurnutus-vaihe menossa, ja viimeistään sillon ku jurnuttaa jo suoraan ajaessaki :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mondeo13
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Loka 2012 18:00

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Mondeo13 »

Nostin tunkilla auton ylös ja kun rengas pyöri, niin jousi vähän tärisee tai tuntuu käsillä pieni pykälän...jos rengas edestakaisin pyörittää...
Mondeo13
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Loka 2012 18:00

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja Mondeo13 »

duckworth kirjoitti: 20 Joulu 2024 08:48 Pyöränlaakerin testaukseen kolme kovaa:

-Ajamalla, maantienopeus kurvatessa oikealle (auto paino siirtyy kaliistuksen johdosta vasemmalle), jos alkaa kuulua jurnutus on kuskinpuolelta laakeri menossa/mennyt

-Ongelma nurkka tunkattuna ilmaan, pidä jousesta kiinni ja pyöräytä rengasta, jos jousi värisee, on laakeri mennyt

-Ravistamalla, ota kiinni renkaasta klo. 12 ja 6, jos tuntuu välystä on todennäköisesti laakeri mennyt (tämä tosin ei toimi kaikissa autoissa ja on huonoin menetelmä)


Ajossa tosin täytyy olla vauhtia että auto kallistuu kunnolla ongelma puolelle, taajamassa köröttely ei välttämättä ihan riitä :roll: Ja sellanen lisäkyssäri vielä, että vaikuttaako jarrun painaminen mitenkään tähän rahinaan?
Nostin tunkilla auton ylös ja kun rengas pyöri, niin jousi vähän tärisee tai tuntuu käsillä pieni pykälän...jos rengas edestakaisin pyörittää...
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mondeo Mk 4 rahina

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mondeo13 kirjoitti: 29 Joulu 2024 09:54
duckworth kirjoitti: 20 Joulu 2024 08:48 Pyöränlaakerin testaukseen kolme kovaa:

-Ajamalla, maantienopeus kurvatessa oikealle (auto paino siirtyy kaliistuksen johdosta vasemmalle), jos alkaa kuulua jurnutus on kuskinpuolelta laakeri menossa/mennyt

-Ongelma nurkka tunkattuna ilmaan, pidä jousesta kiinni ja pyöräytä rengasta, jos jousi värisee, on laakeri mennyt

-Ravistamalla, ota kiinni renkaasta klo. 12 ja 6, jos tuntuu välystä on todennäköisesti laakeri mennyt (tämä tosin ei toimi kaikissa autoissa ja on huonoin menetelmä)


Ajossa tosin täytyy olla vauhtia että auto kallistuu kunnolla ongelma puolelle, taajamassa köröttely ei välttämättä ihan riitä :roll: Ja sellanen lisäkyssäri vielä, että vaikuttaako jarrun painaminen mitenkään tähän rahinaan?
Nostin tunkilla auton ylös ja kun rengas pyöri, niin jousi vähän tärisee tai tuntuu käsillä pieni pykälän...jos rengas edestakaisin pyörittää...
Kylläpä se taitaa olla sillon pyöränlaakerin vaihto edessä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin