Käytetyn auton historia

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
hpford
Viestit: 139
Liittynyt: 03 Huhti 2022 21:28

Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja hpford »

Viestiketjussa viewtopic.php?t=62984 kerrotaan, ettei huoltotapahtumista saa kunnollista tietoa.

Ylen uutisessa, https://yle.fi/a/74-20130359 , painotetaan myös ostajan/kuluttajan velvollisuutta ottaa selvää "– Tässä varmaan on parantamisen varaa sekä myyjillä että myös kuluttajilla, että ottaa selvää autosta. " - tosin kyse on enemmän sähköautoista, mutta voinee yleistää kaikkia autoja koskevaksi. Sanojana on kuluttajariitalautakunnan puheenjohtaja Pauli Ståhlberg. Ja myös autoalan toimija painottaa samaa "Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio painottaa Ståhlbergin tavoin akun kunnon selvittämisen tärkeyttä. ".

Mutta onko siis käytännön tilanne se että isot johtajat, lautakunnan pj ja autoalan toimitusjohtaja, eivät tiedä lattiatason käytäntöjä, joissa tiedon saanti evätään?
Tässäkin olisi tilaus tutkivalle toimittajalle, mutta onko niitä enää olemassakaan, vaan koko mediakenttä metsästää vain klikkiotsikoita ja valmiita lausuntoja (kuten ym.ylenkin uutisessa).
tikola
Viestit: 333
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja tikola »

hpford kirjoitti: 19 Joulu 2024 09:51 joissa tiedon saanti evätään?
Itsellä aivan ehdoton nogo on se, kun varaosatiskillä ei kerrota varaosanumeroa. Ymmärrän kaupallisen puolen, jos he kertoisivat numeron, niin pelkona on, että asiakas menee ja ostaa sen muualta. Tarvikeliikkeessä tämän ehkä ymmärtäisi, mutta merkkiliikkeissäkin tätä tehdään. Minä kyllä kaivan sen numeron sitten jostain enkä mene sen jälkeen mielelläni sieltä enää mitään ostamaan. Eli tuo emme kerro mitä on tehty tai mikä osanumero on kyseessä on ainakin merkkiliikkeen/maahantuojan tapauksessa aika käsittämätöntä. Lyhytnäköisesti kaupallisesti ehkä käy järkeen, mutta ei varmasti ole maahantuojan ja autovalmistajan etu.

Olen samaa mieltä - tietyissä tilanteissa tiedonsaantia ihan oikeasti evätään. Tarinoidaan ehkä jostain yksityisyyden suojasta, mutta totuus on kyllä omien kaupallisten intressien maksimointi.
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ikävästi kuulun tähän vähemmistöön joka ei jätä omia aivoja narikkaan käytetyn auton ostossa eli kannattaa siinä ostajankin olla hereillä, eikä heti syyttää myyjää tai liiketta asiasta josta olisi itse voinut helposti ottaa selvää. Toisaalta kaikki viat eivät ihan rehellisesti ole tulleet autoon ostohetkellä tai sitä ennen, joten kuinka sellaisissa tilanteissa myyjä voisi ilman ennustajan kykyjä tietää mitä autosta porsii seuraavalla omistajalla?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ärräpärrä
Viestit: 633
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Ostin uuden auton 2010 suuresta merkkiliikkeestä. Kysyin todistajan läsnäollessa onko tätä autoa maalattu koskaan muualla kuin Saksassa. Myyjä sanoi ei ole. Muutaman päivän päästä selvisi että heidän maalaamossaan oli maalattu nokkapelti, toinen takalokasuoja ja perä, sekä vaihdettu peräluukku.
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Eli merkkiliike kertoi rehellisesti että autoa on heillä maalattu, mikä ongelma? Vai itsekö tutkit ja löysit maalirajan jostakin?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
hapelo
Viestit: 1039
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro

Korjaitiin aikoinaan varsinkin kuljetusvaurioita uusiin autoihin,täydestä meni eteenpäin.Joissakin peltiosissa oli vielä varaosatarra jäänyt poistamatta...
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 633
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

duckworth kirjoitti: 21 Joulu 2024 10:03 Eli merkkiliike kertoi rehellisesti että autoa on heillä maalattu, mikä ongelma? Vai itsekö tutkit ja löysit maalirajan jostakin?
Juurihan kirjoitin että kysyin todistajan läsnäollessa onko autoa maalattu muualla kuin Saksassa ja myyjä vastasi ei.
Huomasin muutaman päivän päästä, että auton maali ei ollut alkuperäinen. Siis myyjä valehteli päin naamaa todistajan läsnäollessa.
Eivät suostuneet korvaamaan mitään, koska toimitusjohtajan mukaan auto oli hyvin maalattu jälkeenpäin. Nykyäänhän ei tarvitse kertoa vaurioista jos auto ei ole mennyt lunastukseen eikä tarvinnut 2010. Mutta kysyttäessä on kerrottava. Todistaja oli tarpeellinen kun vedin asian kuluttajariitalautaan.
Oli se hyvin maalattu muutama kraateri ja roska. ei sitä kukaan koskaan huomannut 4,5 vuoden omistusaikanani. Ei huomannut myyjäkään kun annoin vaihdossa.
Tessu
Viestit: 1845
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Oltiin putkitöissä Autostarkjohanilla joskus -80 luvun lopulla JA siellä näki kyllä sen kaiken mitä liike voikin tehdä.
Ei sen enempää varmaan vilunkia mutta olipa kuljetuksessa tullu kolhuja konepeltiin ja kai muuallekkin niin ei muutakun peltipuolen sällit tinas koritinaa kuhmuihin sitten pakkeloinnit ja korjatut osat maalaukseen,eipä siitä kukaan tienny että ois korjailtu tehtaan jälkeen.
Voi siinä joku omistaja ihmetellä kun alkaakin joku paikka kukkimaan että mitä hel...kun löytykin tinaa/pakkelia maalin alta eikä pelkkää peltiä!
Samaan sarjaan meni aikoinaan huoltokirjat,yksikin mies meni liikkeeseen vaihtamaan firman autoa uudempaan ja tokas että muutenhan tää on hyvä mut ei oo leimoja kirjassa niin korjaamopuolen päällikkö tokas että annas tänne ja leimas kirjan heh!
No auto oli kyllä siellä liikkeessä aina käynykkin huolloissa mutta kummiskin,erikoinen tapa.
Et juu kaikki tuntuu olevan mahdollista,eriasia sitten onko niillä enää merkitystä vuosien jopa kymmenien jälkeen...
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ärräpärrä kirjoitti: 21 Joulu 2024 22:21
duckworth kirjoitti: 21 Joulu 2024 10:03 Eli merkkiliike kertoi rehellisesti että autoa on heillä maalattu, mikä ongelma? Vai itsekö tutkit ja löysit maalirajan jostakin?
Juurihan kirjoitin että kysyin todistajan läsnäollessa onko autoa maalattu muualla kuin Saksassa ja myyjä vastasi ei.
Huomasin muutaman päivän päästä, että auton maali ei ollut alkuperäinen. Siis myyjä valehteli päin naamaa todistajan läsnäollessa.
Eivät suostuneet korvaamaan mitään, koska toimitusjohtajan mukaan auto oli hyvin maalattu jälkeenpäin. Nykyäänhän ei tarvitse kertoa vaurioista jos auto ei ole mennyt lunastukseen eikä tarvinnut 2010. Mutta kysyttäessä on kerrottava. Todistaja oli tarpeellinen kun vedin asian kuluttajariitalautaan.
Oli se hyvin maalattu muutama kraateri ja roska. ei sitä kukaan koskaan huomannut 4,5 vuoden omistusaikanani. Ei huomannut myyjäkään kun annoin vaihdossa.
Aika hyvä että taas arvostellaan maalipintaa, vaikkei oo itse koskaan edes pidetty ruiskua kädessä :roll: , mutta joo ymmärsin että tieto tuli viiveellä, kuitenkin merkkiliike myönsi että ovat sen maalanneet? Uskoisin että tuokin olisi selvinnyt heti kysymyllä topakasti oikeilta henkilöiltä eikä tietämättömiltä sellaisilta.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1845
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Meinaat siis että uuden auton maalipinnassa saa olla roskia ja ryppyjä?
Maksat täyden uuden hinnat ja saatkin korjatun?
Ostaisitko itse tuommosen täyteen hintaan?
Jos todellakin kyse on uudesta niin asiakashan haluaa uuden eikä minkään "ylimaalatun",itse ostaanu monta tuotetta uutena ja jos ei ole paketissa ollu niin sehän ei enää ole uusi vaan hintakin pitää olla halvempi.
Näin se vaan menee eikä tuossa ole kenenkään maalaustaidoista kyse,eihän talonostajallakaan tarvitse olla mitään rakentajan papereita jos huomaa virheen rakennuksessa.
Siksihän meitä kusetetaan joka kaupassa kun ei olla mmattilaisia sillä alalla monikaan mitä ostetaan eikä tarvitsekkaan olla,varsikaan jos uutta ollaan ostamassa sen tulee olla virheetön,muuten hintakin oltava aivan toinen.
Aina se tuntuu olevan taistelua uuden auton oston kanssa,siksipä itte en ole täysin uutta ostanu koskaan,jääny vaan huono maku niistä 3 Fordsista jotka isäukko uutena osti,kaikenmoista seliteltiin kun ei heti edes saatu kun oli sovittu.
hpford
Viestit: 139
Liittynyt: 03 Huhti 2022 21:28

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja hpford »

Jos ymmärsin oikein ketjua uuden auton maalauksesta, niin kyllähän ostajan täytyy pystyä luottamaan myyjän sanomiseen ilman että tietoja pitäisi hakea 'oikeilta' henkilöiltä. Menee auton ostaminen melkoiseksi tapahtumaksi, jos ensin täytyisi etsiä oikeat henkilöt vastaamaan kysymyksiin.
Ja kyllä käsittääkseni maalipintaa saa arvostella vaikkei olisi edes nähnyt maalauslaitteita, niiden käytöstä puhumattakaan.
ärräpärrä
Viestit: 633
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

duckworth kirjoitti: 22 Joulu 2024 08:06
ärräpärrä kirjoitti: 21 Joulu 2024 22:21

Juurihan kirjoitin että kysyin todistajan läsnäollessa onko autoa maalattu muualla kuin Saksassa ja myyjä vastasi ei.
Huomasin muutaman päivän päästä, että auton maali ei ollut alkuperäinen. Siis myyjä valehteli päin naamaa todistajan läsnäollessa.
Eivät suostuneet korvaamaan mitään, koska toimitusjohtajan mukaan auto oli hyvin maalattu jälkeenpäin. Nykyäänhän ei tarvitse kertoa vaurioista jos auto ei ole mennyt lunastukseen eikä tarvinnut 2010. Mutta kysyttäessä on kerrottava. Todistaja oli tarpeellinen kun vedin asian kuluttajariitalautaan.
Oli se hyvin maalattu muutama kraateri ja roska. ei sitä kukaan koskaan huomannut 4,5 vuoden omistusaikanani. Ei huomannut myyjäkään kun annoin vaihdossa.
Aika hyvä että taas arvostellaan maalipintaa, vaikkei oo itse koskaan edes pidetty ruiskua kädessä :roll: , mutta joo ymmärsin että tieto tuli viiveellä, kuitenkin merkkiliike myönsi että ovat sen maalanneet? Uskoisin että tuokin olisi selvinnyt heti kysymyllä topakasti oikeilta henkilöiltä eikä tietämättömiltä sellaisilta.
Mitä tekemistä sillä on keskenään onko pitänyt maaliruiskua kädessään ja näkeekö autosta kuin autosta onko auto tehtaalla maalattu. Isälläni oli aikoinaan autoliike ja liikeessä oma maalaamo. Isäni opetti minulle silloin kaikki seikat miten näkee onko auto tehtaan värissä vai jälkeenpäin maalattu. Ei ole kiinnostanut pitää maaliruiskua kädessä kun ei ole tarvinnut. Maalaamossa haiseekin niin pahalle ja hiontapöly lentää että ei sinne mene kuin rengit. Kerran kurkkasin ovesta.
Ai että aina kun asiakas ostaa uuden ajamattoman rekisteröimättömän auton niin hän lähtee ensimmäiseksi kysymään liikkeen sopimus- tai mahdollisilta omilta maalausfirmoilta onko kyseistä autoa maalattu teillä. Sittenhän varmaan täytyisi kysyä huoltopuoleltakin onko moottoriin tehty mitään vai onko alkuperäinen ja lasifirmoilta ovatko lasit varmaan alkuperäiset ja olleet autossa auton saapuessa maaahan hohhoijaa.
Kyllä olen aina kysynyt asiat autoa myyvältä henkilöltä. Luuletko muuten, että koska myyjä pimitti asian, niin se olisi kerrottu minulle kun olisin soittanut maalaamoon " hei Matti Mäkinen täällä, onkohan auto x maalattu korjaamollanne". Kyllä siinä omia keinojaan sai käyttää että se kerrottiin maalaamosta. Pakkohan myyjän oli se myöntää kun kerroin mistä sain tiedon ja tarkat maalauspäivämäärät.
Muuten kun olet täällä arvostellut minun teknistä tietoani autoista ja nyt esim. etten ole pitänyt maaliruiskua kädessäni niin ei ole kiinnostanut nuo asiat. Ostan uuden auton ja nuorempana opiskeluaikoina hieman käytetyn. Lukiossa eka käytettynä ostettu 6 vuotta vanha kun ei ollut rahaa uudempaan. Sen jälkeen olen ostanut lähes aina uuden auton, vienyt sen kerran vuodessa merkkiliikkeeseen huoltoon jossa ovat tehneet mitä olen pyytänyt ja jättäneet turhat valohuollot pois. Itse vaihdan vain renkaat ja siivoan auton sisältä. Minusta on haustaa vain ajaa uudella ja toimivalla autolla.
Kuinka monta uutta autoa olet ostanut kun näytät tietävän kaikesta kaiken?
ärräpärrä
Viestit: 633
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Tessu kirjoitti: 22 Joulu 2024 14:03 Meinaat siis että uuden auton maalipinnassa saa olla roskia ja ryppyjä?
Maksat täyden uuden hinnat ja saatkin korjatun?
Ostaisitko itse tuommosen täyteen hintaan?
Jos todellakin kyse on uudesta niin asiakashan haluaa uuden eikä minkään "ylimaalatun",itse ostaanu monta tuotetta uutena ja jos ei ole paketissa ollu niin sehän ei enää ole uusi vaan hintakin pitää olla halvempi.
Näin se vaan menee eikä tuossa ole kenenkään maalaustaidoista kyse,eihän talonostajallakaan tarvitse olla mitään rakentajan papereita jos huomaa virheen rakennuksessa.
Siksihän meitä kusetetaan joka kaupassa kun ei olla mmattilaisia sillä alalla monikaan mitä ostetaan eikä tarvitsekkaan olla,varsikaan jos uutta ollaan ostamassa sen tulee olla virheetön,muuten hintakin oltava aivan toinen.
Aina se tuntuu olevan taistelua uuden auton oston kanssa,siksipä itte en ole täysin uutta ostanu koskaan,jääny vaan huono maku niistä 3 Fordsista jotka isäukko uutena osti,kaikenmoista seliteltiin kun ei heti edes saatu kun oli sovittu.
Tämä kyseinen nimimerkki aukoo aina päätään minulle kirjoitin täällä mitä tahansa, tuo ei ole mitään uutta. Onneksi täällä on järkeviäkin kirjoittajia kuten te kaksi jotka kommentoitte asiaan. Olen kanssanne samaa mieltä.
ärräpärrä
Viestit: 633
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hpford kirjoitti: 22 Joulu 2024 16:31 Jos ymmärsin oikein ketjua uuden auton maalauksesta, niin kyllähän ostajan täytyy pystyä luottamaan myyjän sanomiseen ilman että tietoja pitäisi hakea 'oikeilta' henkilöiltä. Menee auton ostaminen melkoiseksi tapahtumaksi, jos ensin täytyisi etsiä oikeat henkilöt vastaamaan kysymyksiin.
Ja kyllä käsittääkseni maalipintaa saa arvostella vaikkei olisi edes nähnyt maalauslaitteita, niiden käytöstä puhumattakaan.
Juu, tuskin kirurgikaan kieltäytyy leikkaamasta umpisuolta pois kun potilas valittaa kipua oikealla alavatsassa, vaikka potilas ei ole koskaan pitänyt kirurgin veistä kädessään, saatikka suorittanut kirurgisia toimenpiteitä. :lol:
deezer
Viestit: 110
Liittynyt: 17 Elo 2008 18:01

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja deezer »

No se nyt on tietysti ihan selvä asia, että uusi auto myydään uutena vain jos sille ei ole tapahtunut mitään korjausta vaativia vaurioita kuljetuksessa.

Jos matkalla tehtaalta liikkeeseen mälvättyä ja jollain pajalla korjattua aletaan myymään priimana ilman erityismainintoja ja -tarjouksia, niin kyseessähän on ilmiselvä petos ja rikos.Ihan sama kuka niitä osia on vaihdellut tai kuka on maaliruiskua pidellyt.

Tuon nyt luulisi todellakin olevan päivänselvä asia niin ostaja- kuin myös myyjäpuolella.

Kusetuksestahan on kyse jos toimitaan jotenkin toisin.
Viimeksi muokannut deezer, 23 Joulu 2024 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tessu
Viestit: 1845
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Juurikin näin on asia ja jos on jotain tehty se on kyllä jo vilunkia,ei asiakaan tarvitse olla asiantuntija maaliruiskuista eikä muistakaan työkaluista.
Uuden täytyy olla uusi muutoin hinnankin oltava aivan jotain muuta.
Myyjän sanaan pitää voida luottaa ei myyjä voi kertoilla mitä sattuu,osti mitä tahansa.
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja duckworth »

En ota nyt kantaa uuden auton ostoon tai ärräpärrän perhetaustoilla kehumisiin, koska ketjun ajatushan oli auton historia. Ja mitä maalauskeskusteluun tulee niin eihän se oo rakettitiedettä tai kirurgin hommaa, vaan tekemällä opittavaa juttua ja pientä kemian ymmärrystä. Pointti vaan se että jos maalaustaidoton arvostelee toisten maalauksia, ei tälläsellä kommentilla ole oikein mitään arvoa. Näin pähkinänkuoreen tiivistettynä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
_JPA
Viestit: 307
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja _JPA »

duckworth kirjoitti: 23 Joulu 2024 09:47 En ota nyt kantaa uuden auton ostoon tai ärräpärrän perhetaustoilla kehumisiin, koska ketjun ajatushan oli auton historia. Ja mitä maalauskeskusteluun tulee niin eihän se oo rakettitiedettä tai kirurgin hommaa, vaan tekemällä opittavaa juttua ja pientä kemian ymmärrystä. Pointti vaan se että jos maalaustaidoton arvostelee toisten maalauksia, ei tälläsellä kommentilla ole oikein mitään arvoa. Näin pähkinänkuoreen tiivistettynä.
En ole koskaan ruiskulla maalannut. Vanhoja romuja aikoinaan pakkeloinut ja kilikalilla maalannut ja moottoripyörän katteita Olenko maalaustaidoton?
Yhtä autoani "ammattilaiset" korjasivat ja maalasivat.
Valmiissa maalipinnassa oli nähtävissä korjattujen alueiden rajat, hiontanaarmuja ja esim. puskurissa kämmenen alle sopi 10 roskaa/rupua. Lakkasumua oli niissä osissa joita ei oltu korjattu/maalattu. Uudessa puskurissa olleita kuljetuksessa tulleita kolhuja ei oltu korjattu, vaan maalattu päälle. Lisäksi kaikissa maalatuissa osissa hopeanharmaa maalipinta pilveili.

Kyllähän ne siellä aikansa mussutti, että maalipintaa pitää tarkastella metrin vai oliko 1,5 m päästä, mutta uusiksi meni lopulta kokonaan. Kaikki mahdolliset aloittelijan/amatöörin virheet oli tehty (ja jokaisessa työvaiheessa). Uusintamaaluksesta vuoden kuluttua alkoi lakka kuoriutumaan suuntavillkkujen ja lampunpesurien ympäriltä.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
ärräpärrä
Viestit: 633
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

duckworth kirjoitti: 23 Joulu 2024 09:47 En ota nyt kantaa uuden auton ostoon tai ärräpärrän perhetaustoilla kehumisiin, koska ketjun ajatushan oli auton historia. Ja mitä maalauskeskusteluun tulee niin eihän se oo rakettitiedettä tai kirurgin hommaa, vaan tekemällä opittavaa juttua ja pientä kemian ymmärrystä. Pointti vaan se että jos maalaustaidoton arvostelee toisten maalauksia, ei tälläsellä kommentilla ole oikein mitään arvoa. Näin pähkinänkuoreen tiivistettynä.
Oletko oikein tosissasi, että jos henkilön joka ei ole koskaan maalannut autoa, motoa yms. ja henkilöllä on kuitenkin taito nähdä tehtaan maalauksen jälkeinen auton maalaus, ( juuri noiden kraatereiden ja roskien muoodossa ) niin täytyy vain hyväksyä tuollainen uuden auton korjausmaalaus ja pitää suunsa kiinni koska ei ole koskaan maalannut autoa yms. Keksi nyt poika parempia vitsejä.

Onko sinulla automaararin paperit mukana aina kun menet ostamaan uutta autoa jotta sillä että näet auton olevan jälkeenpäin Suomessa maalaattu olisi jotain arvoa. Ai niin, mutta sinähän et kommentoi kysymykseeni montako uutta autoa olet ostanut.
Minä olen ainakin maalannut yhtä monta autoa kuin sinä olet ostanut uutena ja kommentoit täällä tehtaiden maalipintoja. Sitten osaat varmaan kertoa tarkaan mitä eroa on esim. Saksassa ja Japanissa maalatun uuden auon välillä ja samassa maassa eri tehtaissa maalattujen uusien autojen välillä. Niissähän on kaikissa suuri ero. Anna tulla, kiinnostaisi kuulla ammattimieheltä.
tursas
Viestit: 4110
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja tursas »

ärräpärrä kirjoitti: 23 Joulu 2024 21:53
duckworth kirjoitti: 23 Joulu 2024 09:47 En ota nyt kantaa uuden auton ostoon tai ärräpärrän perhetaustoilla kehumisiin, koska ketjun ajatushan oli auton historia. Ja mitä maalauskeskusteluun tulee niin eihän se oo rakettitiedettä tai kirurgin hommaa, vaan tekemällä opittavaa juttua ja pientä kemian ymmärrystä. Pointti vaan se että jos maalaustaidoton arvostelee toisten maalauksia, ei tälläsellä kommentilla ole oikein mitään arvoa. Näin pähkinänkuoreen tiivistettynä.
Oletko oikein tosissasi, että jos henkilön joka ei ole koskaan maalannut autoa, motoa yms. ja henkilöllä on kuitenkin taito nähdä tehtaan maalauksen jälkeinen auton maalaus, ( juuri noiden kraatereiden ja roskien muoodossa ) niin täytyy vain hyväksyä tuollainen uuden auton korjausmaalaus ja pitää suunsa kiinni koska ei ole koskaan maalannut autoa yms. Keksi nyt poika parempia vitsejä.

Onko sinulla automaararin paperit mukana aina kun menet ostamaan uutta autoa jotta sillä että näet auton olevan jälkeenpäin Suomessa maalaattu olisi jotain arvoa. Ai niin, mutta sinähän et kommentoi kysymykseeni montako uutta autoa olet ostanut.
Minä olen ainakin maalannut yhtä monta autoa kuin sinä olet ostanut uutena ja kommentoit täällä tehtaiden maalipintoja. Sitten osaat varmaan kertoa tarkaan mitä eroa on esim. Saksassa ja Japanissa maalatun uuden auon välillä ja samassa maassa eri tehtaissa maalattujen uusien autojen välillä. Niissähän on kaikissa suuri ero. Anna tulla, kiinnostaisi kuulla ammattimieheltä.
Ottakaas pojat nyt iisisti ja suut kiinni, tontut näkee, olkaa kiltisti, kaikilla hyvä mieli tai jäätte ilman lahjoja, nyt on kohta Joulurauha ja jatkakaa jankuttamista sitten ensi vuonna, Hyvää Joulua kaikille.. 8-)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Tessu
Viestit: 1845
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Näin se on, jouluja kaikille ja uusi pitää olla uusi,kuten sen lahjankin ilman vikoja
ärräpärrä
Viestit: 633
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Käytetyn auton historia

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Tessu kirjoitti: 24 Joulu 2024 03:23 Näin se on, jouluja kaikille ja uusi pitää olla uusi,kuten sen lahjankin ilman vikoja
Totta turisette. Hyvää joulua kaikille ja mukavia Fordkilometrejä joulunaikanakin.
Vastaa Viestiin