https://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto ... 768d2bfc39 :
". . .Hedinin ja Ford Motor Companyn välinen kauppa solmittiin viime vuoden joulukuussa allekirjoitetun aiesopimuksen mukaisesti. Viranomaishyväksyntää edellyttävä yrityskauppa lyödään näillä näkymin lopullisesti lukkoon vuoden 2025 kevään kuluessa. . . ."
Maahantuoja, HEDIN alkaen 2025
Re: Maahantuoja, HEDIN alkaen 2025
Ruotsin ”mafia” se vaan laajenee ja suomalaisen kuluttajan vapaus valita kenties vähenee.
Re: Maahantuoja, HEDIN alkaen 2025
Ei kai se ruotsalainen pakota Fordia ostamaan jos ei halua. Siis tuo kuluttajan vapaus valita ei muutu tässä kyllä miksikään. Ostaa ruotsalaisen myymän Fordin tai ei osta - se on ihan jokaisen oma valinta.
Enemmän olisin huolissani vapaudesta valita siinä, että "eri" autoja myydään eri merkeillä, mutta niiden alusta/platformi on sama. Eli montakohan oikeasti eri autoa voi valita jos sellaista valintaa tekee. Vai onko meillä vain samaa autoa erilaisilla keulamerkeillä?
Enemmän olisin huolissani vapaudesta valita siinä, että "eri" autoja myydään eri merkeillä, mutta niiden alusta/platformi on sama. Eli montakohan oikeasti eri autoa voi valita jos sellaista valintaa tekee. Vai onko meillä vain samaa autoa erilaisilla keulamerkeillä?
Re: Maahantuoja, HEDIN alkaen 2025
No taitaa "muutamalla" suomalaisella kuitenkin olla jo Ford (jälkimarkkinoinnin huolto-, takuu- ja varaosatoiminnot) ja jäänee nähtäväksi tämän mahdollinen vaikutus (miten muut kuin Hedinin jälleenmyyjät ja merkkihuollot jatkossa): "Laakkosen ja Delta Auton jälkeen suupalaksi on valikoitunut Fordin maahantuonti- ja jakelutoiminnot Suomessa." "Kaupan myötä Mobility Group ottaa vastuulleen Fordin henkilöautojen, kevyiden hyötyajoneuvojen sekä varaosien ja tarvikkeiden maahantuonnin ja jakelun Suomen markkinassa". "Suomen markkinoilla Hedin Automotive toimii tällä hetkellä Fordin jälleenmyyjänä Helsingissä, Raisiossa, Espoossa, Porvoossa, Varkaudessa ja Porissa."
Re: Maahantuoja, HEDIN alkaen 2025
Jos siis nyt uhohdetaan ruotsalaisten tyhmyyteen ja homoiluun liittyvät geneeriset läpät, niin miten tämä Hedin käytännössä vaikuttaa tavalliseen Fordin omistajan elämään/ylläpitoon tai uuden sellaisen ostamiseen? Vai onko suomi24 tai vastaavilta foorumeilta ollu taas jotain "näyttöä" ongelmista?
Koska onhan noita heittopusseja muillakin, esim. PSA:lla Opelin edustus vaihdellu ja nyt niiden merkkihuolto siirty täällä Pörhölle.
Koska onhan noita heittopusseja muillakin, esim. PSA:lla Opelin edustus vaihdellu ja nyt niiden merkkihuolto siirty täällä Pörhölle.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Maahantuoja, HEDIN alkaen 2025
Se jäänee nähtäväksi, jos/kun ei ole kristallipalloa. Mutta jos toiminnot keskittyvät, niin ei kai se edistä sitä, että kilpailuttaminen pyytämällä tarjouksia eri tahoilta lisää tarjontaa ja hintakilpailua. Jos on seurannut Hedinin laajentumista Suomen automarkkinoilla, niin merkkejä keskittymisestä on jo ollut.
EDIT: Ja pelkästä maahantuojan roolista on sen verran kokemusta, että kerran on ollut tarvetta ottaa yhteyttä nykyiseen Fordin Suomen maahantuojaan ja sain erittäin hyvää palvelua ihan vaan Ford-riviautoilijana (puuttui merkintä sähköisestä huoltokirjasta ko. merkkihuollon luopuessa Ford-merkkihuollosta ja väittäessä, että heillä ei ole enää pääsyä lisäämään huoltomerkintää). Toki toivon, että sama jatkuu, maahantuojafirman kotimaasta riippumatta.
EDIT: Ja pelkästä maahantuojan roolista on sen verran kokemusta, että kerran on ollut tarvetta ottaa yhteyttä nykyiseen Fordin Suomen maahantuojaan ja sain erittäin hyvää palvelua ihan vaan Ford-riviautoilijana (puuttui merkintä sähköisestä huoltokirjasta ko. merkkihuollon luopuessa Ford-merkkihuollosta ja väittäessä, että heillä ei ole enää pääsyä lisäämään huoltomerkintää). Toki toivon, että sama jatkuu, maahantuojafirman kotimaasta riippumatta.
Re: Maahantuoja, HEDIN alkaen 2025
No jatkuuhan se hyvä palvelu ja jos ei jatku, niin kaipa emoyhtiö osaa uuden maahantuojan etsiä. Eli eiköhän hyvä tulos ja tyytyväiset asiakkaat ole asia, jota emoyhtiö maahantuojalta loppupeleissä vaadi. Joten eiköhän sähköisen huoltokirjan saa uudellakin firmalla korjattua.
Mutta kiistatta onhan maaantuojissa ja sitoutumisessa eroja, mutta ei sitä johtopäätöstä voi firman kotimaan perusteella tehdä vaan aika näyttää. Henkilökohtaisesti ainoa kokemus on Ford myynnistä on varaosat ja se on kiistatta ollut pikkuisen salatiedettä, eli merkkiliikkeen varaosatiskin löytäminen on teettänyt jonkun verran töitö.
Mutta kiistatta onhan maaantuojissa ja sitoutumisessa eroja, mutta ei sitä johtopäätöstä voi firman kotimaan perusteella tehdä vaan aika näyttää. Henkilökohtaisesti ainoa kokemus on Ford myynnistä on varaosat ja se on kiistatta ollut pikkuisen salatiedettä, eli merkkiliikkeen varaosatiskin löytäminen on teettänyt jonkun verran töitö.