Otsikon auton moottori toimii muuten normaalisti, mutta kun moottori on lämmin liikkeellelähtö on joskus ontuvaa, eli moottori tuntuu ensin vetävän normaalisti, mutta juuri kun auto lähtee liikkeelle moottori meinaa sammua ja joskus sammuukin.
Tietysti kierroksilla vinguttamalla ei onnu, mutta ei viitsi kytkintä kuluttaa eikä muutenkaan tunnu oikealta tavalta lähteä liikkeelle.
Mondeo Mk3 2 l Duratec ontuu liikkeellelähdössä
Re: Mondeo Mk3 2 l Duratec ontuu liikkeellelähdössä
Onko vikakoodeja jo luettu?
Yksi mahdollinen vikakohde voisi olla vuotava EVAP -venttiili, minkä vuoksi seos menisi liian rikkaalle. Asiaa voisi varmistaa/sulkea pois laittamalla letkupuristin evapin imusarjaan menevään letkuun.
Yksi mahdollinen vikakohde voisi olla vuotava EVAP -venttiili, minkä vuoksi seos menisi liian rikkaalle. Asiaa voisi varmistaa/sulkea pois laittamalla letkupuristin evapin imusarjaan menevään letkuun.
Re: Mondeo Mk3 2 l Duratec ontuu liikkeellelähdössä
Vikakoodien lukua esim. Forscanilla kannatetaan täälläkin. EVAPin letkun puristeluun pieni varaus mikäli on sellasta kovaa muovia, sillon onnistuu vain Win10 työpöydällä, muttei välttämättä konetilassa. En tosin muista ulkoa millanen toi Mondeossa oli, mutta Focuksessa ainakaan en lähtisi rutistelemaan.
Tollanen koneen vedon puute voi tosiaan johtua niin monesta syystä, jopa mekaniisesta, että vähän hakuammuntaa kerrasta heittää yksittäistä anturia tai aiheuttajaa oireille.
Tollanen koneen vedon puute voi tosiaan johtua niin monesta syystä, jopa mekaniisesta, että vähän hakuammuntaa kerrasta heittää yksittäistä anturia tai aiheuttajaa oireille.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo Mk3 2 l Duratec ontuu liikkeellelähdössä
Kiitos selkeistä vastauksista.
Vikakoodit luettiin korjaamolla lämmityslaitteen servomoottorin ja ohjainpaneelin vaihdon yhteydessä. Lämppäristä koodit joita en nyt muista, servon ohjauksesta, moottorista ei koodeja.
Pieni tarkennus kysymykseen: Moottori toimii normaalisti muutoin, on vetoja (mitä tuolta 2 litran Duratecilta voi odottaa), mutta liikkeellelähdössä lämpimällä moottorilla tulee lyhyt notkahdus vetoon juuri kun auto on lähdössä liikkeelle. Joskus niin että moottori sammuu.
Tutkailen tuon EVAPin letkun viikonlopun aikana.
Vikakoodit luettiin korjaamolla lämmityslaitteen servomoottorin ja ohjainpaneelin vaihdon yhteydessä. Lämppäristä koodit joita en nyt muista, servon ohjauksesta, moottorista ei koodeja.
Pieni tarkennus kysymykseen: Moottori toimii normaalisti muutoin, on vetoja (mitä tuolta 2 litran Duratecilta voi odottaa), mutta liikkeellelähdössä lämpimällä moottorilla tulee lyhyt notkahdus vetoon juuri kun auto on lähdössä liikkeelle. Joskus niin että moottori sammuu.
Tutkailen tuon EVAPin letkun viikonlopun aikana.
Re: Mondeo Mk3 2 l Duratec ontuu liikkeellelähdössä
Jos EVAP olisi syypää niin selitys sille liittyisi siihen, että autoa ajettaessa tankin sisältö lämpenee ja siten EVAP -kanisteriin kertynee enemmän höyryjä poltettavaksi. Toisaalta lämmin moottori on herkempi oireilemaan liian rikkaasta seoksesta.