Ei taida olla Mondeon valmistajalla suositusta vaihtaa mutta tuli tehtyä 350 000km huolto ja vaihdettua ohjaustehostimen öljyt...olipas aika mustaa mömmöä jo. Nyt taas kirkkaan punaista.
Öljy aika arvokasta litrahinnaltaan mutta normi automaattiöljyä ei saa laittaa.
Ohjaustehostimen öljynvaihto
Re: Ohjaustehostimen öljynvaihto
Suotavaa tosiaan vaihdella, vaikkei oiskaan huolto-ohjelmassa. Bemariin vaihdoin 173tkm kohdalla:
https://youtu.be/_mx5Nrw3B6M
Oli muuten aivan mustaa, mutta nyt taas vihreää kuten kuuluuki
Tossa piti käyttä CHF11S-ölppää että täyttä speksit. Samalla vaihdoin myös uuden säiliön/"filtterin". Focukseen jäi omana aikana vaihtamatta 330tkm ehti tulla tauluun
Omegoissa taas vaihtunu vahinkojen kautta
Aikakin tuntuu tekevän omansa, vaikkei kilsoja ois vielä kohtuuttomasti.
https://youtu.be/_mx5Nrw3B6M
Oli muuten aivan mustaa, mutta nyt taas vihreää kuten kuuluuki

Aikakin tuntuu tekevän omansa, vaikkei kilsoja ois vielä kohtuuttomasti.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Joku antoi täällä palstalla vuosia sitten hyvän vinkin: Aina moottoriöljyn vaihdon yhteydessä imaistaan ohjaustehostimen säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle.
Olen noin tehnyt ja puhtaana pysyvät nesteet. Eikä haittaa, vaikka joskus jää kiireessä väliinkin.
Olen noin tehnyt ja puhtaana pysyvät nesteet. Eikä haittaa, vaikka joskus jää kiireessä väliinkin.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
Tuo voisi olla hyvä systeemi.
Samaa olen käyttänyt jarrunesteelle, aina kesärenkaiden vaihdossa nesteet pois säiliöstä ja uudet tilalle.
Ei maksa paljoa mitään ja homma on pieni. Mutta pitkän päälle hyöty iso jos aikoo pidempään ajella samalla autolla.
Joku autoviisas on sanonut kyllä ettei noin neste vaihdu sylintereihin asti...
Tiedä häntä...jostain syystä se neste kuitenkin aika äkkiä saa tummempaa vivahdetta itteensä....
Ilmeisesti samat öljymolekyylit ei aina osaa kulkea putkessa ees taas vaan sekoittuvatkin matkalla....
Mutta koskaan ei ole 100% uutta nestettä vaan aina sellasta 60-70% uutta...
Samaa olen käyttänyt jarrunesteelle, aina kesärenkaiden vaihdossa nesteet pois säiliöstä ja uudet tilalle.
Ei maksa paljoa mitään ja homma on pieni. Mutta pitkän päälle hyöty iso jos aikoo pidempään ajella samalla autolla.
Joku autoviisas on sanonut kyllä ettei noin neste vaihdu sylintereihin asti...
Tiedä häntä...jostain syystä se neste kuitenkin aika äkkiä saa tummempaa vivahdetta itteensä....
Ilmeisesti samat öljymolekyylit ei aina osaa kulkea putkessa ees taas vaan sekoittuvatkin matkalla....
Mutta koskaan ei ole 100% uutta nestettä vaan aina sellasta 60-70% uutta...