Muutaman strech-hihnan olen vaihtanut, mutta tässä Fordissa on varmaan se Eco Boost insinööri osallistunut hihnapyörien suunnitteluun. Taitaa olla melkein yhtä kallis mies kuin Fortumin entinen pääomasijoittaja. Youtubesta löysin kuitenkin hyvän ohjeen, jolla sain remmin ujutettua paikoilleen.
Tässä ohjeessa jätetään vain laturin alapultti paikoilleen ja kammetaan laturia eteenpäin ja sitten hihna löystyy sen verran, että hihnan saa takaisin
paikoilleen. Laturin virtaliitin on syytä olla irti, muuten sen johdot vaurioituvat. Tämän jälkeen raakalla voimalla painetaan laturi paikoilleen., jotta saa 2 yläpulttia jengoilleen. Se suojapelti, jossa ohjaustehostimen kiinnityspultinreikä, on pahasti tiellä. Jätin sen aluksi pois, muuten ei saa painettua tarpeeksi lujaa. Asennuksen hankaluuden aiheuttaa ilmastoinnin hihnapyörä, joka on asennettu laturin hihnapyörän päälle, niin ei pääse käyttämään nippuside tms kikkaa kuten Fiat Stilossa. Siellä se hihna kuitenkin neljän tunnin äheltämisen jälkeen on. Asennuksessa kokeiltiin rautakankea ym, mutta tuubiohjeen mukaista laturin rakoihin tungettua tankoa en saanut laitettua, koska ei ole mitään pintaa, jota vasten voisi kammeta. Liimauspuristimella voi lukita laturin moottorin kiinnityskorvaan. Lopuksi vielä ilmastoinnin hihna takaisin paikalleen. Kampiakselin pultista pitää pyöritellä niin näkee että hihna on oikein urissaan. Piti hieman auttaa peukalolla, niin suostui asettumaan uraansa. Sitten vaan moottorin koekäynnistys ja taas lataa noin 14,1V Motonetin 129€ halpislaturilla.
https://www.youtube.com/watch?v=CMEAHtq7KPc&t=2s
Focus 1.6 Ti-VCT laturin ja apulaitehihnan vaihto
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.6 Ti-VCT laturin ja apulaitehihnan vaihto
Menee se sen pellin kanssa. Muutaman kun harjoittelee niin 10min homma. Isot siirtoleukapihdit ja voimaa. Vielä parempi jos kaveri laittaa yläpultit ja toinen vääntää kohdalleen.fokkewulf kirjoitti: ↑17 Loka 2024 08:45 Muutaman strech-hihnan olen vaihtanut, mutta tässä Fordissa on varmaan se Eco Boost insinööri osallistunut hihnapyörien suunnitteluun. Taitaa olla melkein yhtä kallis mies kuin Fortumin entinen pääomasijoittaja. Youtubesta löysin kuitenkin hyvän ohjeen, jolla sain remmin ujutettua paikoilleen.
Tässä ohjeessa jätetään vain laturin alapultti paikoilleen ja kammetaan laturia eteenpäin ja sitten hihna löystyy sen verran, että hihnan saa takaisin
paikoilleen. Laturin virtaliitin on syytä olla irti, muuten sen johdot vaurioituvat. Tämän jälkeen raakalla voimalla painetaan laturi paikoilleen., jotta saa 2 yläpulttia jengoilleen. Se suojapelti, jossa ohjaustehostimen kiinnityspultinreikä, on pahasti tiellä. Jätin sen aluksi pois, muuten ei saa painettua tarpeeksi lujaa. Asennuksen hankaluuden aiheuttaa ilmastoinnin hihnapyörä, joka on asennettu laturin hihnapyörän päälle, niin ei pääse käyttämään nippuside tms kikkaa kuten Fiat Stilossa. Siellä se hihna kuitenkin neljän tunnin äheltämisen jälkeen on. Asennuksessa kokeiltiin rautakankea ym, mutta tuubiohjeen mukaista laturin rakoihin tungettua tankoa en saanut laitettua, koska ei ole mitään pintaa, jota vasten voisi kammeta. Liimauspuristimella voi lukita laturin moottorin kiinnityskorvaan. Lopuksi vielä ilmastoinnin hihna takaisin paikalleen. Kampiakselin pultista pitää pyöritellä niin näkee että hihna on oikein urissaan. Piti hieman auttaa peukalolla, niin suostui asettumaan uraansa. Sitten vaan moottorin koekäynnistys ja taas lataa noin 14,1V Motonetin 129€ halpislaturilla.
https://www.youtube.com/watch?v=CMEAHtq7KPc&t=2s
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.6 Ti-VCT laturin ja apulaitehihnan vaihto
Laturin vaihdon jälkeen kiinnitin huomion öljyiseen moottoriin. Se piru vuotaa kuin seula imusarjan alta. Keväällä on pakko ottaa imusarja irti ja tutkia se huohotuspönttö. Yhdessä tuubivideossa kaveri korjasi vuodon vaihtamalla haljenneen öljyletkun. Se oli kyllä 2-litrainen focus, mutta tekniikka näytti hyvin samanlaiselta. Pakko sinne on katsoa, kamalan näköinen se on. Kyllä on paska moottori tämä Ti-VCT 1.6L. Kauhea rangaistus, kun en ostaessa huomannut tarkistaa, että onko se perus 1.6 malli