Fiesta 2010, pakoputken jousto-osa?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kalho
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Loka 2024 18:04

Fiesta 2010, pakoputken jousto-osa?

Viesti Kirjoittaja kalho »

Auto on Fiesta, vm. 2010, 1,25 l, kulkee bensalla.

Korjaamo 1 sanoi, että pakoputken jousto-osassa on vuoto, mutta eivät vaihda yksittäisosia vaan vaihtavat koko pakoputken, kustannusarvio 2000 euroa. Ei tullut kauppoja.

Korjaamo 2 sanoi, että pelkän jousto-osan vaihtaminen onnistuu halvalla, jos asiakas hommaa vaihdettavan jousto-osan. Kaupat syntyvät. Mutta mistä tilaan Fiestaan jousto-osan ja minkäkokoinen jousto-osa siihen tarvitaan?

Auttakaa kokematonta.
Mk3Mondeo
Viestit: 1068
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Fiesta 2010, pakoputken jousto-osa?

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Tulee tietää olemassa olevan jousto-osan halkaisija ja pituus jottei osta liian lyhyttä osaa.

Mittaamalla työntömitalla saa tarkan halkaisijan joten auto nosturipaikalle tai sitten jollakin tavalla ylös muttei pelkän tunkin varaan ja altapäin mittaamalla.

Motonet myy monenlaisia. Halvalla.

https://www.motonet.fi/tavaratalot/hels ... elto?id=94
MrHakukone
Viestit: 89
Liittynyt: 01 Heinä 2023 14:07

Re: Fiesta 2010, pakoputken jousto-osa?

Viesti Kirjoittaja MrHakukone »

https://www.motonet.fi/tuote/joustoliit ... ct=14-8421

Miksei korjaamo hommaa osaa?
Hitsaamiseksi menee kuitenkin ja varmaan purattaa osia jonkin verran.
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Fiesta 2010, pakoputken jousto-osa?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niin siis toi 1.25 tarra-Duratechan on päällypuolin sama kun vanhemman Focuksen 1.6 Zetec SE, pakosarja on näin ollen ikävästi tulipellin ja koneen välissä. Focuksessa se tuli pois lopulta yläkautta, mutta miten ahdasta on sitten Fiestassa(?), kun muistikuvan mukaan (tein jakopään tollaseen) se vesikaukalo tulee enemmän päälle mitä Foccerissa. Edellä linkitetty jousto-osa kaiken järjen mukaan on halkaisijan puolesta juuri sopiva, mutta pituus tietysti olisi hyvä selvittää. Joskin onhan noissa pelivaraa, kun ei vaan oo liian pitkä se haitari, että saa hitsattua putken putkeen.

EDIT:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/pb/Hae ... V2150232JA

Olettaen että toi jousto vuotaa joka kuvassa näkyy, niin toki purkaamolta ehjä osa saattaa olla kustannus tehokkaampi kun että korjaamo käyttää aikaa hitsaamisiin, leikkailuihin ja mittailuun, ish?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin