1.0 EB moottoriöljyistä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
KariFo

1.0 EB moottoriöljyistä

Viesti Kirjoittaja KariFo »

Ainakin Mobil ja Castrol valmistavat öljyjä Fordin EB moottoreihin. Itselläni on 155hv 1.0 Ecoboost hybrid. Koska moottorit ovat korkeaviritteisiä sarjavalmisteisiksi voimanlähteiksi haluaisin kysyä moottoriöljyistä.
Onko tietoa tai kokemusta ovatko sekä Castrol että Mobil yhtä hyviä moottoriöljyjä?
Mielestäni pääasia on että öljyt vaihdetaan kyllin usein ja käytetään luokitukset täyttäviä öljyjä, mutta puhuttaessa korkeaviritteisistä moottoreista pienet yksityiskohdat ratkaisevat. Siksi haluaisin kuulla mielipiteitä, näkemyksiä ja kokemuksia nimenomaan moottoriöljyistä.
En olisi hankkinut 1.0 EB hybridiä (Ford Focus) jollen luottaisi Fordiin ja olen varma että kyllin usein vaihdetut öljyt ovat moottorin paras vakuutus, mutta öljykysymys on kiinnostava. Kun aloitin autolla liikkumisen oli pääasia että viskositeetti oli oikea, moottorissa oli öljyä ja sitä vaihdettiin. Nykytekniikka on eri asia joten kaikki ajatukset ovat kiinnostavia.
Mk3Mondeo

Re: 1.0 EB moottoriöljyistä

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

KariFo kirjoitti: 30 Syys 2024 07:57 Ainakin Mobil ja Castrol valmistavat öljyjä Fordin EB moottoreihin. Itselläni on 155hv 1.0 Ecoboost hybrid. Koska moottorit ovat korkeaviritteisiä sarjavalmisteisiksi voimanlähteiksi haluaisin kysyä moottoriöljyistä.
Onko tietoa tai kokemusta ovatko sekä Castrol että Mobil yhtä hyviä moottoriöljyjä?
Mielestäni pääasia on että öljyt vaihdetaan kyllin usein ja käytetään luokitukset täyttäviä öljyjä, mutta puhuttaessa korkeaviritteisistä moottoreista pienet yksityiskohdat ratkaisevat. Siksi haluaisin kuulla mielipiteitä, näkemyksiä ja kokemuksia nimenomaan moottoriöljyistä.
En olisi hankkinut 1.0 EB hybridiä (Ford Focus) jollen luottaisi Fordiin ja olen varma että kyllin usein vaihdetut öljyt ovat moottorin paras vakuutus, mutta öljykysymys on kiinnostava. Kun aloitin autolla liikkumisen oli pääasia että viskositeetti oli oikea, moottorissa oli öljyä ja sitä vaihdettiin. Nykytekniikka on eri asia joten kaikki ajatukset ovat kiinnostavia.
Öljyjen lisäksi minua kiinnostaa myös mitä mieltä eri boteista? Onko joku hieman parempi kuin joku muu?
Vastaa Viestiin