Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tursas kirjoitti: ↑25 Syys 2024 14:49
Onhan noita täristäjiä muitakin, vedetään nyt tähän vaikka renkaiden tasapainoitus, ettei lähdetä heti kättelyssä vetareita vaihtamaan...ei siinä mitään vikaa ole..onkos toi vielä se sata heppanen kone, ei se mikään raketti ole ... viewtopic.php?t=57854
Olisi 125 heppanen muistaakseni. Ei ole raketti tosiaan. Kia ceed toisena autona ja täytyy kyllä sanoa että on mukavampi kyläkosla mutta pitkässä matkassa mondeo ihan mukava
Autossa on todennäköisesti kaksimassavauhtipyörä ja suuren väännön alueella esiintyvä tärinä voi viitata DMF:n olevan käyttöikänsä päässä kun sen värinää vaimentavat jouset ovat ääriasennoissaan ja silti riittämättömät estämään värinää.
Olisi 125 heppanen muistaakseni. Ei ole raketti tosiaan. Kia ceed toisena autona ja täytyy kyllä sanoa että on mukavampi kyläkosla mutta pitkässä matkassa mondeo ihan mukava
Autossa on todennäköisesti kaksimassavauhtipyörä ja suuren väännön alueella esiintyvä tärinä voi viitata DMF:n olevan käyttöikänsä päässä kun sen värinää vaimentavat jouset ovat ääriasennoissaan ja silti riittämättömät estämään värinää.
Tuossa on kytkin kertaalleen vaihdettu ja silloin pistetty kiinteä vp. En autoista ymmärrä paljon mitään joten en tiedä onko noilla eroa mutta lyhyellä guuglettelulla luki ettei silloin olisi kaksoismassaa? Enpä tiedä
Silloin ainaki potentiaaliset vaihtoehdot voimasiirron puolelta vähenee.. Kokeilleppa ne vetarit, pyörä irti, pidät vaikka toisella kädellä kiinni vetarin tumpista ja toisella nitkutat/kierrät vetarista, jos tuntuu välystä niin vika luultavasti siinä.
Autossa on todennäköisesti kaksimassavauhtipyörä ja suuren väännön alueella esiintyvä tärinä voi viitata DMF:n olevan käyttöikänsä päässä kun sen värinää vaimentavat jouset ovat ääriasennoissaan ja silti riittämättömät estämään värinää.
Tuossa on kytkin kertaalleen vaihdettu ja silloin pistetty kiinteä vp. En autoista ymmärrä paljon mitään joten en tiedä onko noilla eroa mutta lyhyellä guuglettelulla luki ettei silloin olisi kaksoismassaa? Enpä tiedä
Sittenhän tämä etenee, 1,8TDCI on korkeaviritteinen 125hp versiollaan kun on kuitenkin ikivanha valurautamoottori 8-venttiilisellä kannella. Kiinteä vauhtipyörä välittää enemmän värinää kuin kaksoismassa joten on mahdollista, että moottorilta pyydetään liikaa vääntöä viitosvaihteella. Normaaliahan tuo ei kuitenkaan ole.
Toki kannattaa tarkistaa vaihteiston takakumi ja ylipäätään kaikki tukikumit koska tärinä on ensimmäinen merkki siitä, että joku on hajalla. Omassa autossa kiihdytettäessä kuuluu ääni joka muistuttaa ääntä kun pakoputki ottaa kiinni koriin. Syynä vaihteiston takapään kumi mutta en ole viitsinyt vielä pelkästään sitä tilata rahdin vuoksi.
Kyselyn jälkeen kierroksia oli kuulemma 1500 -1900
Tärinät ei siis ole kadonneet, 1500-1900 kierroksilla kiihdyttäessä täristä edelleen
Ja moottori 125hp
Olisi 125 heppanen muistaakseni. Ei ole raketti tosiaan. Kia ceed toisena autona ja täytyy kyllä sanoa että on mukavampi kyläkosla mutta pitkässä matkassa mondeo ihan mukava
Meillä aikanaan siis 90hp (ehkä lastutettu, kovalla vauhtipyörällä) ollut Focus 1,8TDDI veti puhtaasti vasta 1800rpm->.
Olikohan täällä jo ehdotettu jyristäjän aiheuttajaksi moottorin tukea. Ittellä vaihdettiin vetari ja muutama muu osa ennenkuin jyrinän aiheuttajaksi paljastu moottorin tuki laakeri. Jyrinä oli siis ainoastaan kiihdyttäessä eikä kuulunut peruuttaessa.
Myöhäinen vastaus mutta silti. Minulla kanssa MK. IV Mondeo ja samaa vaivaa. Lopulta vaihdettiin molemmat vetoakselit, kummankin sisänivelessä oli klappia. Outo vika koska tuli satunnaisesti, välillä pääsi useamman sata kilsaa aivan mitättömillä värinöillä.