S-Max vm. 2014 1.6 Ecoboost moottoriin sammuilee kesken ajon/nykii, tehoton/ei ota kunnolla kierroksia ja käy hetkellisesti huonosti tyhjäkäyntiä (ei kävisi kaikilla pytyillä).
Vika yleensä korjaantuu hetken huilimisen jälkeen ja toimii sen jälkeen ihan ok.
Ilmeisemmin seuraus, kun laittaa start/stop toiminnon itse pois päältä ajonaikana ennen kuin alkaa moottori temppuilemaan?
Vika paheni ja sytytti viimenään moottorin vikavalon. Antoi bensansyöttöön liittyviä vika koodeja.
Korjaamo päätteli, että korkeapainepumppu mennyt ja vaihtavat pumpun.
Etsiskelin aiheeseen liittyviä keskusteluja, mutta en niitä oikein löytänyt. Onko kellään kokemuksia vastaavasta viasta. Voiko korkeapainepumppu hajota vai jossain muussa vika?
Fordilla ajettu 175 tkm.
S-Max 1.6 Ecoboost polttoaineen syöttövika
S-Max 1.6 Ecoboost polttoaineen syöttövika
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Re: S-Max 1.6 Ecoboost polttoaineen syöttövika
Miksi ei yhtä hyvin matalapainepumppu voisi aiheuttaa. Tiedä sitten onko tutkittu jotenkin. Oma 1.6 ecoboost oireili samaan tapaan hyytymisenä, nykimisenä, tehottomuutena ja lopulta vikavalon kanssa, kun matalapainepumppu alkoi ilmoittelemaan vaihdon tarpeesta.
Re: S-Max 1.6 Ecoboost polttoaineen syöttövika
https://www.ebay.co.uk/itm/123620483249 ... gLQrfD_BwE
Tuon männän tiedetään joskus kuluneen.
Silloin korkeapainepumppu ei tao täyttä iskunpituutta.
Tuon männän tiedetään joskus kuluneen.
Silloin korkeapainepumppu ei tao täyttä iskunpituutta.