Sierran takajarrut

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Tessu
Viestit: 1847
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jep näin se on,pätee kaikkeen muuhunkin osatmiseen,aina ne asiat on ratkaistu ja nyt jo rompetorillakin käyty että tulee muutakin kun remonttia. :D
Tessu
Viestit: 1847
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin tulipa tuossa mieleen kun on siinä korjaus sarjassa 2 oikeaa ja 2 väärää tiivistettä että kun tilaa heti 2 sarjaa niin onkin sitten tarpeeksi oikeita tiivareita.
Sisähalkasija kun tulee olla 14mm eikä 16mm!
soikku
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Touko 2023 18:44

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja soikku »

en nyt enää muista millaset nuo sierran jarrut oli mutta tapeista sen verran että olen joskus korvannut ruosteiset tapit m5 pulteilla ja korilaatoilla. pultinhan saa sitten laitettua vaikka toisin päinkin ja nylon mutteri tietty pitää olla.
Tessu
Viestit: 1847
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ei sinne saa laitella mitään pultteja,jarrukenkien tulee elää kun jarrutetaan että ne hakee aina paikkansa,jos ne pulttaa kiinni ei varmasti toimi enää kuten pitäisi.
uuden jousisarjan kun sai niin kaikki toimii kuten pitääkin ja jos tuonne on pelkän tapin laitto jo hankalaa niin pulttia sinne ei sais mitenkään.
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kyllä noita tappeja on itseasiassa korvattu juurikin ohuilla pulteilla, tehtiin kerran yhteen ranskikseen näin :D Jutun juoni on juuri siinä että käytetään nyloc-muttereita jolloin kengille voidaan jättää liikevaraa, kun mutteria ei tarvitse vetää pohjaan saakka :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ynjevi
Viestit: 570
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

duckworth kirjoitti: 03 Elo 2024 13:16 Kyllä noita tappeja on itseasiassa korvattu juurikin ohuilla pulteilla, tehtiin kerran yhteen ranskikseen näin :D Jutun juoni on juuri siinä että käytetään nyloc-muttereita jolloin kengille voidaan jättää liikevaraa, kun mutteria ei tarvitse vetää pohjaan saakka :)
Paljonkohan se nyloc kuumenee?
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ynjevi kirjoitti: 03 Elo 2024 18:52
duckworth kirjoitti: 03 Elo 2024 13:16 Kyllä noita tappeja on itseasiassa korvattu juurikin ohuilla pulteilla, tehtiin kerran yhteen ranskikseen näin :D Jutun juoni on juuri siinä että käytetään nyloc-muttereita jolloin kengille voidaan jättää liikevaraa, kun mutteria ei tarvitse vetää pohjaan saakka :)
Paljonkohan se nyloc kuumenee?
Siis häh?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ynjevi
Viestit: 570
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

duckworth kirjoitti: 03 Elo 2024 19:30
ynjevi kirjoitti: 03 Elo 2024 18:52

Paljonkohan se nyloc kuumenee?
Siis häh?
No ajattelin jarrujen joskus kuumenevan jonkun kuumakallen katupelleilyissä. Toki vahvistettu kestää 200 astetta, mutta tokmannilaatu tuskin jatkuvaa 120 astetta tai hetkellistä 180 astetta. Itsellä on joskus nyloc sulanut muussa käyttöpaikassa. Ei se silti pettänyt, kun oli tärinätön käyttökohde.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ynjevi kirjoitti: 04 Elo 2024 09:36
duckworth kirjoitti: 03 Elo 2024 19:30

Siis häh?
No ajattelin jarrujen joskus kuumenevan jonkun kuumakallen katupelleilyissä. Toki vahvistettu kestää 200 astetta, mutta tokmannilaatu tuskin jatkuvaa 120 astetta tai hetkellistä 180 astetta. Itsellä on joskus nyloc sulanut muussa käyttöpaikassa. Ei se silti pettänyt, kun oli tärinätön käyttökohde.
Jaa, ajattelin ekana että taas joku sun trolli, mutta itsehän en tuota patenttia suosittele sen enempää, vaan vastasin Tessulle kuinka se toimii, kun nimim. soikku tuossa ylempänä asiaa vähän raotti jo. Tuollahan pohdittiin välillä ettei kengät pääse liikkumaan jos ne tapit korvataan pultti/mutteri-viritelmällä, mutta oon käytännössä nähny ton ratkasun kun yhden Jumpyn takajarruja tehtiin.

Tuosta postauksesi kuumakalle viittauksesta; sulla ei taida ihan hirveenä varaa kuittailla, ottaen huomioon että oot kohta 5 vuotta kiukutellu ja kuittaillu/veistelly jotain alla olevan keskustelun jälkeen:

viewtopic.php?t=57060

? :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1847
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Mutta...miksi viritellä pultteja/muttereita kun oikeitakin osia sai?
Ja kaikki meni paikalleen ja toimii kunhan vaan aikansa mietti kuinka kaikki on mahdollista,ja kun ei ole sitä nosturia niin on hieman jo hankala vanhanukon näitä rassailla.
ynjevi
Viestit: 570
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

duckworth kirjoitti: 04 Elo 2024 09:52 Tuosta postauksesi kuumakalle viittauksesta; sulla ei taida ihan hirveenä varaa kuittailla, ottaen huomioon että oot kohta 5 vuotta kiukutellu ja kuittaillu/veistelly jotain alla olevan keskustelun jälkeen:

viewtopic.php?t=57060

? :roll:
Et kai tunne itseäsi kuumakalleksi? Ethän muuten laittanut keltapassivoituja ruuveja?
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran takajarrut

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ynjevi kirjoitti: 05 Elo 2024 22:38
duckworth kirjoitti: 04 Elo 2024 09:52 Tuosta postauksesi kuumakalle viittauksesta; sulla ei taida ihan hirveenä varaa kuittailla, ottaen huomioon että oot kohta 5 vuotta kiukutellu ja kuittaillu/veistelly jotain alla olevan keskustelun jälkeen:

viewtopic.php?t=57060

? :roll:
Et kai tunne itseäsi kuumakalleksi? Ethän muuten laittanut keltapassivoituja ruuveja?
Niin tai näin, mut mä en oo meistä kahdesta se joka on koko tän 5 vuotta kiukutellu ton ruuvikeskustelun jälkeen, sekin varmaan kertoo jotain ;)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin