Joo eiköhän se hihnamuju jää imusihtiin ja öljynsuodattimeen. Vauriot tulee ennemmin öljyn puutteesta.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Heinä 2024 21:37En ole yhtään tuollaista hihnavauriokonetta avannut, joten mitään kokemusta ei ole kyseisestä tilanteesta.
Mutta eikös öljynsuodatin ole sitä varten, että se kerää hyttystä suuremmat hippuset pois ennen kuin pääsevät pitemmälle öljykanaviin?
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä mitä reittiä se öljy menee. Meneekö öljypumpulta suoraan suodattimelle ja sieltä koneeseen, vai kiertääkö koneen kautta ensin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Heinä 2024 21:37En ole yhtään tuollaista hihnavauriokonetta avannut, joten mitään kokemusta ei ole kyseisestä tilanteesta.
Mutta eikös öljynsuodatin ole sitä varten, että se kerää hyttystä suuremmat hippuset pois ennen kuin pääsevät pitemmälle öljykanaviin?
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkos kellään käytössä tätä tavaratilan mattoa?
https://www.fordvarusteet.fi/kuljetusj% ... &year=2022
Ex bemarissa mulla oli tavaratilan suojana kestopeite (pressu tms) jolla aina suojasin tavaratilan ja puskurin kun sinne isompaa tavaraa työnsin (esim sähköpolkupyörä, multasäkit jne). Toimiihan tämä idea myös Focuksessakin mutta tuo matto näyttäis kätevämmältä..
Kiinnostaisi tietää et saako tuon niin aukaistua et koko takakontti suojattu ja lisäksi puskuri? Vai onko tuo sellainen et puskurin saa suojattu vain jos se ei ole kokosaan aukastu?
https://www.fordvarusteet.fi/kuljetusj% ... &year=2022
Ex bemarissa mulla oli tavaratilan suojana kestopeite (pressu tms) jolla aina suojasin tavaratilan ja puskurin kun sinne isompaa tavaraa työnsin (esim sähköpolkupyörä, multasäkit jne). Toimiihan tämä idea myös Focuksessakin mutta tuo matto näyttäis kätevämmältä..

Kiinnostaisi tietää et saako tuon niin aukaistua et koko takakontti suojattu ja lisäksi puskuri? Vai onko tuo sellainen et puskurin saa suojattu vain jos se ei ole kokosaan aukastu?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 Powershift ST-Line Vignale Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Millaista vastaantuloa maahantuoja tarjosi?kakadu kirjoitti: ↑22 Heinä 2024 18:58 Nyt taisi mennä moottori.118 tkm ajettu. Öljynpaine matala, tien sivuun ja hinauksella merkkihuollon pihaan odottamaan tutkimista. 2020 malli eli jakoketjulla. Sanoivat kuitenkin, että öljypumpun hihna voi vioittua ja tukkia sihdin. Aika vahva kallistus oli moottorin uusimiselle, samaan syssyyn turbo ym, eli hinta varmaan päälle 10k. Maahantuoja saattaa tulla vastaan riippuen mitä löytyy. On huollettu 30 tkm välein ja juuri ensi viikolla olisi ollut määräaikaishuolto varattuna.
Focus 1.0 EcoBoost A8 ST-line Wagon ’19
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin huollettu 30tkm välein mutta onko tuo 30tkm tullut 2v aikana? Jos on, niin öljynvaihto 2v välein on ainakin omasta mielestä liian pitkä väli, varsinkin tälläiselle öljystä tarkalle koneelle. Vaikka se välihuolto vuosittain ei kuulu huolto-ohjelmaan niin vahva suositus se silti on.kakadu kirjoitti: ↑22 Heinä 2024 18:58 Nyt taisi mennä moottori.118 tkm ajettu. Öljynpaine matala, tien sivuun ja hinauksella merkkihuollon pihaan odottamaan tutkimista. 2020 malli eli jakoketjulla. Sanoivat kuitenkin, että öljypumpun hihna voi vioittua ja tukkia sihdin. Aika vahva kallistus oli moottorin uusimiselle, samaan syssyyn turbo ym, eli hinta varmaan päälle 10k. Maahantuoja saattaa tulla vastaan riippuen mitä löytyy. On huollettu 30 tkm välein ja juuri ensi viikolla olisi ollut määräaikaishuolto varattuna.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Valtosa öljystä menee paineistettuna kampiakselin ja nokka-akselin laakereille ja roiskuu sieltä liuskojen välistä ympäriinsä palatakseen vapaasti valumalla öljypohjaan. Ainoa konsti suodattaa sitä on pumpata öljy suodattimen läpi jakeluun.Don MC kirjoitti: ↑26 Heinä 2024 23:14En tiedä mitä reittiä se öljy menee. Meneekö öljypumpulta suoraan suodattimelle ja sieltä koneeseen, vai kiertääkö koneen kautta ensin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Heinä 2024 21:37
En ole yhtään tuollaista hihnavauriokonetta avannut, joten mitään kokemusta ei ole kyseisestä tilanteesta.
Mutta eikös öljynsuodatin ole sitä varten, että se kerää hyttystä suuremmat hippuset pois ennen kuin pääsevät pitemmälle öljykanaviin?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikka kuinka olen kanssasi samaa mieltä vuosittaisesta öljynvaihdosta, niin valmistajan huolto-ohjelma on 30tkm TAI 2 vuotta (kumpi tulee ensin), niin sitä noudattamalla vastuu tulisi olla valmistajalla. Kaikki muu on teoriassa turhaa rahan tuhlausta (ja lue uudelleen tuo kirjoittamani ylempi rivi).Niin huollettu 30tkm välein mutta onko tuo 30tkm tullut 2v aikana? Jos on, niin öljynvaihto 2v välein on ainakin omasta mielestä liian pitkä väli, varsinkin tälläiselle öljystä tarkalle koneelle. Vaikka se välihuolto vuosittain ei kuulu huolto-ohjelmaan niin vahva suositus se silti on.
Ajossa: 2024 Kuga ST-line X AWD,
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajan 30 tkm vuodessa, auto on huollettu siis vuosittain.EkaFord97 kirjoitti: ↑31 Heinä 2024 11:32Niin huollettu 30tkm välein mutta onko tuo 30tkm tullut 2v aikana? Jos on, niin öljynvaihto 2v välein on ainakin omasta mielestä liian pitkä väli, varsinkin tälläiselle öljystä tarkalle koneelle. Vaikka se välihuolto vuosittain ei kuulu huolto-ohjelmaan niin vahva suositus se silti on.kakadu kirjoitti: ↑22 Heinä 2024 18:58 Nyt taisi mennä moottori.118 tkm ajettu. Öljynpaine matala, tien sivuun ja hinauksella merkkihuollon pihaan odottamaan tutkimista. 2020 malli eli jakoketjulla. Sanoivat kuitenkin, että öljypumpun hihna voi vioittua ja tukkia sihdin. Aika vahva kallistus oli moottorin uusimiselle, samaan syssyyn turbo ym, eli hinta varmaan päälle 10k. Maahantuoja saattaa tulla vastaan riippuen mitä löytyy. On huollettu 30 tkm välein ja juuri ensi viikolla olisi ollut määräaikaishuolto varattuna.
Luovutustarkastus 5/2020, 2. vuodet 30.000 6/2021, 4. vuodet 60.000 5/2022, 6. vuodet 90.000 5/2023.
Nyt oli viikkoa vaille, ettei ehditty 120 tkm huoltoon.
Joo, kuulin myös tiskillä, että Fordilta on tulossa suositus 15 tkm huoltoväliin. Aivan uutta Focusta myytiin netti-ilmoituksessa 20 tkm huoltovälillä. Tiedä nyt sitten. Tästä valaistuneena en kyllä enää venytä minkään auton öljynvaihtoa yli 15 tkm. Toisaalta jos se öljypumpun hihna lilluu öljyssä, sehän hapertuu ajan kanssa vaikka vaihtaisi öljyt viikottain.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juuri näin.
30tkm on pitkä väli omastakin mielestä ja vaihdan itse öljyt kertaalleen aina virallisten huoltojen välissä. Mutta jos hihna liukenee speksien mukaisen öljyyn niin minkäs sille mahtaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Okei no ei tuossa mitään.kakadu kirjoitti: ↑02 Elo 2024 21:58Ajan 30 tkm vuodessa, auto on huollettu siis vuosittain.EkaFord97 kirjoitti: ↑31 Heinä 2024 11:32
Niin huollettu 30tkm välein mutta onko tuo 30tkm tullut 2v aikana? Jos on, niin öljynvaihto 2v välein on ainakin omasta mielestä liian pitkä väli, varsinkin tälläiselle öljystä tarkalle koneelle. Vaikka se välihuolto vuosittain ei kuulu huolto-ohjelmaan niin vahva suositus se silti on.
Luovutustarkastus 5/2020, 2. vuodet 30.000 6/2021, 4. vuodet 60.000 5/2022, 6. vuodet 90.000 5/2023.
Nyt oli viikkoa vaille, ettei ehditty 120 tkm huoltoon.
Joo, kuulin myös tiskillä, että Fordilta on tulossa suositus 15 tkm huoltoväliin. Aivan uutta Focusta myytiin netti-ilmoituksessa 20 tkm huoltovälillä. Tiedä nyt sitten. Tästä valaistuneena en kyllä enää venytä minkään auton öljynvaihtoa yli 15 tkm. Toisaalta jos se öljypumpun hihna lilluu öljyssä, sehän hapertuu ajan kanssa vaikka vaihtaisi öljyt viikottain.
Meillä my 2019 focus:ssa öljynvaihtoväli pysynyt tuossa n. 12-15tkm, ja siis kerran vuoteen öljynvaihto. Juuri eilen itseasiassa oli huolto. 83tkm mittarissa
Öljypumpun hihna ja apulaitehihnat yms härpäkkeet näyttäisi olevan edessä vasta 240tkm/10v kohdalla. Onko täällä porukalla siis suosituksena vaihdattaa nuo paljon aikaisemmin tai vaihtoehtoisena laittaa auto piakkoin kiertoon? Meille vaan tiskillä kerrottu että jos öljynvaihdot pysyneet säännöllisenä ja ajoissa niin pitäisi kestää tuonne asti mutta jos öljynvaihtohistoriaa ei kunnolla tiedetä/koneeseen on välillä käytetty väärää öljyä niin suosittelevat edellä mainittuja hihnojen yms vaihtoa aikaisemmin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä luulis että tulisivat jotenkin vastaa, vaikka takuu on mennyt niin virhevastuu on voimassa, moottorin kyllä odotetaan kestävän pidempään kuin 120tkm, ja auto huollettu huolto ohjelman mukaisesti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainakin tämän 1.5TDCin öljynvaihtoväli on 15tkm. Toki, ns "päähuolto" on 30tkm välein mutta väliöljynvaihto kuuluu tässä huolto-ohjelmaan ja niin se on meillä huollettu uudesta asti. Nyt mittarissa kohta 114tkm ja toimii edelleen kuin se kuuluisa junan vessa.
(poislukien täälläkin havaittu maalin irtoaminen takapuskurin ja lokasuojan liitoskohdasta, molemmin puolin)
Liekö montaa tälläkään foorumilla enää jäljellä joka tämän uutena ostanu sillon 2018 ja ajelee edelleen.
Meillä ajetaan niin kauan kun eteenpäin kulkee, ei tarvetta vaihtaa mihinkään.

(poislukien täälläkin havaittu maalin irtoaminen takapuskurin ja lokasuojan liitoskohdasta, molemmin puolin)
Liekö montaa tälläkään foorumilla enää jäljellä joka tämän uutena ostanu sillon 2018 ja ajelee edelleen.

Meillä ajetaan niin kauan kun eteenpäin kulkee, ei tarvetta vaihtaa mihinkään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä vaan mennä porskutetaan edelleen, reilu 80 tkm mittarissaHMS77 kirjoitti: ↑04 Elo 2024 23:07 Ainakin tämän 1.5TDCin öljynvaihtoväli on 15tkm. Toki, ns "päähuolto" on 30tkm välein mutta väliöljynvaihto kuuluu tässä huolto-ohjelmaan ja niin se on meillä huollettu uudesta asti. Nyt mittarissa kohta 114tkm ja toimii edelleen kuin se kuuluisa junan vessa.![]()
(poislukien täälläkin havaittu maalin irtoaminen takapuskurin ja lokasuojan liitoskohdasta, molemmin puolin)
Liekö montaa tälläkään foorumilla enää jäljellä joka tämän uutena ostanu sillon 2018 ja ajelee edelleen.
Meillä ajetaan niin kauan kun eteenpäin kulkee, ei tarvetta vaihtaa mihinkään.


Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikö noita maali ongelmia saa takuuseen tms? Pitäishän maalipinnan ainakin kestää sen 10-12 vuotta eikä 5 vuotta 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ulkoinen aiheuttaja ei mene takuuseen. Mulla on kans toi vakio paikka takapuskurin ja lokasuojan sauma kuplinut ja kohta lähtee maalit. Tämän takia olen ruvennut katselemaan uutta. Mutta focukseen ei saa enää 1.5 ecoboostia pitäisi siirtyä kugaan. Kugan 1.5 saa vaan titanium perusmalliin. Se ei hirveästi innosta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mites focus ST? Onko siinä 1.5 vai joku muu?focst kirjoitti: ↑06 Elo 2024 07:12Ulkoinen aiheuttaja ei mene takuuseen. Mulla on kans toi vakio paikka takapuskurin ja lokasuojan sauma kuplinut ja kohta lähtee maalit. Tämän takia olen ruvennut katselemaan uutta. Mutta focukseen ei saa enää 1.5 ecoboostia pitäisi siirtyä kugaan. Kugan 1.5 saa vaan titanium perusmalliin. Se ei hirveästi innosta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
2.3 ecoboost mutta hinta noin 60ke ennemmin phev kuga joka on noin 53ke hyvillä varusteilla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ootko käynyt koeajamassa noita uusia 155hv mhev Focuksia? Itsellä ollut St-linenä manuaali ecoboosteja 1.0 100hv 2018 Fiesta, 1.0 125hv 2020 Puma ja nyt keväällä tuli uusi 2024 Focus 155hv mhevillä ja automaatila -> ei tuota millään "samaksi" moottoriksi uskoisi, varsinkin matalilla kierroksilla tuo pieni sähköapu tuo huomattavan lisän ja auto tuntuu todella paljon voimakkaammalta kuin noi aiemmat. Suosittelen käymään ainakin testaamassa tuota varsinkin jos Focus muuten kiinnostaa


2024 Focus 1.0 Ecoboost mhev A7 155hv ST-line
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt lomalla ollessa vois käydä kokeilemassa. Jostain syystä just 1.0 ecoboost lähtee hampaat öljypumpun hihnalta. 1.5 ecoboost ei ole ongelmia ollut. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Antizero; on ihan perquleen hieno Focus! On kyllä todella sääli, että tuotanto lopetetaan. Mun mielestä mikään kilpaileva automalli ei ole noin hyvän näkönen.antizero kirjoitti: ↑07 Elo 2024 13:58Ootko käynyt koeajamassa noita uusia 155hv mhev Focuksia? Itsellä ollut St-linenä manuaali ecoboosteja 1.0 100hv 2018 Fiesta, 1.0 125hv 2020 Puma ja nyt keväällä tuli uusi 2024 Focus 155hv mhevillä ja automaatila -> ei tuota millään "samaksi" moottoriksi uskoisi, varsinkin matalilla kierroksilla tuo pieni sähköapu tuo huomattavan lisän ja auto tuntuu todella paljon voimakkaammalta kuin noi aiemmat. Suosittelen käymään ainakin testaamassa tuota varsinkin jos Focus muuten kiinnostaaAlle vielä kuva autosta, todella tyytyväinen ollut!
![]()
Kävin itekki kesän alussa koeajaa Focus ST:n 2.3 koneella. Oli kyllä jämäkkä kyyti ja kerranki ei renkaat muljunnu yhtään. Mut olisin ehkä odottanu et ne tehot olis tuntunu jotenki enemmän. Ei vetänyt alakierroksilta erityisen hyvin. Se iso vääntö taitaa tulla korkeammilla kierroksilla.
Focst: onko 1.0 EB öljypumpun hihnan ratkaisu samanlainen ihan sieltä ekoista nykyisiin? Siinä USA:n ryhmäkanteessa oli tullut uusia osia takaisinkutsuun. Sitä en tiedä onko mikään hyvä niin kauan kun ui öljyssä.
Netissä oli sen italialaisen firman nimikin kuka niitä Fordille toimittaa. Se kanne tais kyllä koskee sitä vanhempaa moottorimallia.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Uusi Focus mk4 2018
S-P-H Ryhmä kanne koskee sitä aikaisempaa versiota jossa myös jakohihna öljyssä. Kaikissa ongelmat lähinnä automaateissa koska niissä ö-pumpun hihna pyörittää myös tasapainoakselia. Näissä on myös kiristin pumpun hihnalla joka lisää rasitusta onnettoman pieneen hihnaan. Tätä ongelmaa ei pitäisi olla enää uudessa powershift mallissa koska siellä ei ole tasapaino akselia vaan kaksoismassa vauhtipyörä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainakin aikaisemmat st focukset rajoitettu alemmilla vaihteilla vakio softalla. Tais 3 vaihteella vasta vetää alhaalta paremmin. Softattuna vetää hyvin jo alhaalta pienilläkin vaihteilla ainakin toi st225 mikä mulla oli.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kantsii käydä kokeilemassa, itse pohdin Puman seuraajaa ja koeajolla (active farkku) tykästyin niin paljon voimalinjaan, että homma varmistui heti.
Kiitti, tykkään tosta faceliftistä kyllä - ekan kerran kun pari vuotta sitten näin parkissa noilla tummilla matrix-valoilla niin ihmetyin kuinka häijy se oli täysin vakiona viininpunaisella värilläkin.. Jotain pientä "tuuninkia" on tähän omaan tullu laitettua tummanpuhuvaan ilmeeseen sopien

2024 Focus 1.0 Ecoboost mhev A7 155hv ST-line
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
Re: Uusi Focus mk4 2018
Forpässin päivityksen jälkeen ei etäkäynnistys enää toimi.
Hienoa!
Hienoa!
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla hukkasi molemmat autot ja vaatii molempiin master resetin..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024