Escort 1.9 -97 Zetec, käykö liian kuumana ??
Escort 1.9 -97 Zetec, käykö liian kuumana ??
Edellinen omistaja oli vaihtanut merkkiliikkeen kehotuksesta 95 asteisen termarin ja lämpömittari huitelee nyt koko ajan lähellä punasta.
Onko toimittu oikein vai käykö liian kuumana ?
Onko toimittu oikein vai käykö liian kuumana ?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Vielä aiheesta...
Auto on siis 1.6 -97 Esko Zetec. Minua jäi vielä vaivaamaan tuo kuumana käynti.
Autossa on siis 92 asteinen ( ei 95 ) termari ja lämmöt matka-ajossa nousee erittäin ylös ja mateluajossa melkein punaiselle kunnes flekti lähtee pyörimään.
Flekti pyörii hetken ja vaikenee.
Sinänsä mitään ongelmia ei ole ilmaantunut mutta mittarin mukaan kuumana käy. Voisiko vika olla mittarissa ?
Mikä on anturi termostaattikopan päällä ? Kuuluuko sen pyöriä käsivoimin.
Autossani sitä pystyy pyörittelemään käsitse. Pitäisikö se tempaista kunnolla kiinni työkaluitse.
Mistä löytyy lämpömittarin anturi ?
Kiitos mahdollisista ja mahdottomista vastauksista.
Autossa on siis 92 asteinen ( ei 95 ) termari ja lämmöt matka-ajossa nousee erittäin ylös ja mateluajossa melkein punaiselle kunnes flekti lähtee pyörimään.
Flekti pyörii hetken ja vaikenee.
Sinänsä mitään ongelmia ei ole ilmaantunut mutta mittarin mukaan kuumana käy. Voisiko vika olla mittarissa ?
Mikä on anturi termostaattikopan päällä ? Kuuluuko sen pyöriä käsivoimin.
Autossani sitä pystyy pyörittelemään käsitse. Pitäisikö se tempaista kunnolla kiinni työkaluitse.
Mistä löytyy lämpömittarin anturi ?
Kiitos mahdollisista ja mahdottomista vastauksista.
Koska viimeksi nesteet vaihdettu? Ettei olis jotain ilmaa järjestelmässä/nestevajausta...
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Re: Vielä aiheesta...
Moottorinohjauksen lämpöanturi. Saisihan se olla kiinni.Jeremias kirjoitti:Auto on siis 1.6 -97 Esko Zetec. Minua jäi vielä vaivaamaan tuo kuumana käynti.
Autossa on siis 92 asteinen ( ei 95 ) termari ja lämmöt matka-ajossa nousee erittäin ylös ja mateluajossa melkein punaiselle kunnes flekti lähtee pyörimään.
Flekti pyörii hetken ja vaikenee.
Sinänsä mitään ongelmia ei ole ilmaantunut mutta mittarin mukaan kuumana käy. Voisiko vika olla mittarissa ?
Mikä on anturi termostaattikopan päällä ? Kuuluuko sen pyöriä käsivoimin.
Autossani sitä pystyy pyörittelemään käsitse. Pitäisikö se tempaista kunnolla kiinni työkaluitse.
Termostaattikotelosta, etu-alapuolelta. (selvästi sanottuJeremias kirjoitti: Mistä löytyy lämpömittarin anturi ?

Fordin TIS:in yksi huoltotiedote muuten suosittelee vaihtamaan kuumemman termostaatin, "for nordic counties only" asteista ei tietoa, numeroakaan en nyt jaksa penkoa.
Offtopic jatkuu... kannattaa lukea lakipykälät ja tulkintaohjeet, kyllä se sieltä selviää. Liekö ikinä ollutkaan kielletty, mulla ei ole asiasta kokemusta kuin viimeisen 10 vuoden ajalta.VesQ kirjoitti:Menee hieman off-topiciksi mutta myös tuossa jälleen Tinden cortsu kuvia selailin niin mistäs lähtien pedal-boksi on sallittu "normaali" vehkeissä
edit Cortinassa ei ole tällä hetkellä pedalboxia, tämä johtuu kylläkin muista asioista kuin lakipykälistä.