Eikö siinä kepissä ole L asento?Pertzack kirjoitti: ↑06 Marras 2023 16:33 Tulossa Active Wagon 155 hv Mhev aut.
Kärrykäytössä olis hyvä saada pidettyä vaihtokierroksia vähän korkeemmalla, mutta vaihdekepissä ei ole S-asentoa eikä käsikäytön mahdollisuutta ratin läpysköillä tms.
Näyttövalikon kautta laitettu sport-asento auttanee asiassa.
Focus 2022 /Facelift
Re: Focus 2022 /Facelift
Re: Focus 2022 /Facelift
EeroH kirjoitti: ↑21 Marras 2023 11:04Eikö siinä kepissä ole L asento?Pertzack kirjoitti: ↑06 Marras 2023 16:33 Tulossa Active Wagon 155 hv Mhev aut.
Kärrykäytössä olis hyvä saada pidettyä vaihtokierroksia vähän korkeemmalla, mutta vaihdekepissä ei ole S-asentoa eikä käsikäytön mahdollisuutta ratin läpysköillä tms.
Näyttövalikon kautta laitettu sport-asento auttanee asiassa.
Onhan se, mutta ohjekirjassa ei neuvota sen käyttöä. Myyjä sanoi vaan, että sitä käytetään vain hitaissa
nopeuksissa tai alppien mäkiolosuhteissa. Pitääpä tuota nyt testata, ko auto on jo käytössä.
Tuo valikon sport-mode toimii kärryn kans kyllä ok.
Mutta vaihteisto toimii tässä mallissa sujuvasti ja pehmeesti verrattuna aiempaan diesel-Kugaan, tykkään.
Re: Focus 2022 /Facelift
Tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Ärsyttävä ominaisuus näin talvella, kun etäkäynnistystä ei pysty käyttämään. Onko jollain korjauskikkaa tiedossa?
Focus Active 155 mHEV
Re: Focus 2022 /Facelift
Itse veikkaisin että akun jännite on liian alhainen. Kokeilepa heti tuon ilmoituksen tulon jälkeen etumatkustajan oven kahvasta aukeavatko ovet. Jos eivät aukea eli avaimeton avaus ei siitä onnistu, on se lisätodiste akun jännitteen alhaisuudesta. Akun vaihto sitten edessä ehkä.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Focus 2022 /Facelift
Ainakin pykälän vanhemmalla taunuksella saa ajaa vaikka 4 tuntia yhtäsoittoa ja silti ei ole virtaa mihinkään parin tunnin paussin jälkeen. Jos pitää yön latauksessa , niin silti ei ole virtaa. Tai on, mutta auton sielu ei sitä usko. Onhan se kehitystä sekin jos FordPässi tietää kertoa asian...
Huolto kertoo, että on autoa on ajettu väärin ja ladattu väärin. Vika on kaikessa muussa paitsi autossa.
Huolto kertoo, että on autoa on ajettu väärin ja ladattu väärin. Vika on kaikessa muussa paitsi autossa.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Focus 2022 /Facelift
Akunvalvonta-anturi saattaa myös vaikuttaa asiaan ja niitä on tullut tässä matkan varrella useita versioita. Yksi uusimmista ellei uusin on JX6T-10C679-CC.fordever kirjoitti: ↑24 Marras 2023 18:13Itse veikkaisin että akun jännite on liian alhainen. Kokeilepa heti tuon ilmoituksen tulon jälkeen etumatkustajan oven kahvasta aukeavatko ovet. Jos eivät aukea eli avaimeton avaus ei siitä onnistu, on se lisätodiste akun jännitteen alhaisuudesta. Akun vaihto sitten edessä ehkä.
Itselläni ei Fordpass ole ilmoitellut virransäästötilaan siirtymisestä eikä auto ole sitä tehnyt. Paitsi kerran mutta silloin oli aihettakin.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Focus 2022 /Facelift
Saako uuteen Active automaattimalliin näyttöön tietoa, mikä vaihde on käytössä?
Olis mukava katella sitäkin ajon aikana...
Olis mukava katella sitäkin ajon aikana...
Re: Focus 2022 /Facelift
Sähköavustusongelmani jatkuvat:
viewtopic.php?p=340215#p340215
Sieltä poimittua:
Lisäksi on keskinäyttö kerran jättänyt kokonaan käynnistymättä (Ford-logo näkyi hetken mutta sitten koko näyttö pimeni), eikä siihen auttanut kuin moottorin sammutus, autosta nousu ja ovien lukitseminen hetkeksi. En saanut edes istuinlämmittimiä päälle.
Viimeisimpänä vikana karttanäyttö on "jäätynyt" eikä siis liikkunut mihinkään viimeisestä havaitusta GPS-positiosta kun auto edellisen kerran sammutettiin. Tähän ei auttanut edes tuo autosta nousu ja ovien lukitseminen, vaan se heräsi vasta jonkin ajan kuluttua itsekseen. En päässyt edes Navigoinnin asetuksiin keskinäytön Asetukset-menusta. Nyt ei se näytä enää kotinäytöllä matkan varrella olevia kauppoja ym. eikä bensa-asemia tai niiden hintoja. Kun kartta on avattuna koko näytölle ne näkyvät kyllä.
viewtopic.php?p=340215#p340215
Sieltä poimittua:
Lisäksi on keskinäyttö kerran jättänyt kokonaan käynnistymättä (Ford-logo näkyi hetken mutta sitten koko näyttö pimeni), eikä siihen auttanut kuin moottorin sammutus, autosta nousu ja ovien lukitseminen hetkeksi. En saanut edes istuinlämmittimiä päälle.
Viimeisimpänä vikana karttanäyttö on "jäätynyt" eikä siis liikkunut mihinkään viimeisestä havaitusta GPS-positiosta kun auto edellisen kerran sammutettiin. Tähän ei auttanut edes tuo autosta nousu ja ovien lukitseminen, vaan se heräsi vasta jonkin ajan kuluttua itsekseen. En päässyt edes Navigoinnin asetuksiin keskinäytön Asetukset-menusta. Nyt ei se näytä enää kotinäytöllä matkan varrella olevia kauppoja ym. eikä bensa-asemia tai niiden hintoja. Kun kartta on avattuna koko näytölle ne näkyvät kyllä.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2022 /Facelift
Mulla tuli tänään ekaa kertaa tämä sama mustan ruudun ongelma, kun olin lähdössä töistä. Ford Pass ilmoitti töissä, että etäkäynnistystä ei pysty käyttämään akun varauksen takia tai jotain vastaavaa. Aiemmin en ole tuohonkaan törmännyt. Lähdin töistä ajamaan akunlatauslenkkiä motaria pitkin, kun on tullut ajettua aika paljon nurkka-ajoa kahden viikon aikana. Sync4 ei tarjonnut Ford-logon jälkeen kuin mustaa ruutua. Pakkastakin näytti olevan joku -17C, liekö vaikutusta.Don MC kirjoitti: ↑04 Joulu 2023 17:49 Sieltä poimittua:
Lisäksi on keskinäyttö kerran jättänyt kokonaan käynnistymättä (Ford-logo näkyi hetken mutta sitten koko näyttö pimeni), eikä siihen auttanut kuin moottorin sammutus, autosta nousu ja ovien lukitseminen hetkeksi. En saanut edes istuinlämmittimiä päälle.
Viimeisimpänä vikana karttanäyttö on "jäätynyt" eikä siis liikkunut mihinkään viimeisestä havaitusta GPS-positiosta kun auto edellisen kerran sammutettiin. Tähän ei auttanut edes tuo autosta nousu ja ovien lukitseminen, vaan se heräsi vasta jonkin ajan kuluttua itsekseen. En päässyt edes Navigoinnin asetuksiin keskinäytön Asetukset-menusta. Nyt ei se näytä enää kotinäytöllä matkan varrella olevia kauppoja ym. eikä bensa-asemia tai niiden hintoja. Kun kartta on avattuna koko näytölle ne näkyvät kyllä.
Ajoin 45min motaria ja kävin tankkaamassa, mutten lukinnut ovia. Googlailin aseman pihalla asiaa ja löyain boottaukseen ohjeet. Ratista siis painetaan 10s äänenvoimakkuutta alas ja radiokanavanappia oikealle. Tein tuon useaan kertaan, mutta aina vain tuli Ford-logon jälkeen must ruutu eteen. Katsotaan aamulla onko ovien lukitseminen ratkaissut ongelman vai vienkö auton huoltoon. Jotkut on sulakkeitakin ropannut ongelman ratkaisemiseksi. Sync4 on ilmeisesti eri sulakkeessa näytön kanssa.
Hauskasti peruutuskamera toimi normaalisti näytön kautta, vaikkei muuta kuvaa tulekkaan. Tyhmästi ilmastointia yms. ei nyt sitten voi säätää mitenkään…
Ei tämä litrainen kone kyllä talviautoiluun paras ole. Moottorilämpöjen ”puoliväliin” saaminen vaatii väkisin 100km/h ajoa pidemmän pätkän. 50km/h nopeudessa alkaa taas lämmöt pudota.
Re: Focus 2022 /Facelift
Minulla ei ole tuo FordPass valitellut akun alhaisen tason takia. Aina on kaukokäynnistys onnistunut. Mutta ainakin iPhonella se FordPass pitää kuitenkin ensin sammuttaa kunnolla edellisen käyttökerran jälkeen. Siis pyyhkäistä moniajoruudulta pois koko sovellus ja sitten avata se uudelleen. Muuten ei auto käynnisty.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2022 /Facelift
Tänään aamulla Sync4 toimi taas normaalisti, eli ilmeisesti ovien lukitseminen on oikea ”korjaustapa”.
Mulla vaatii yleensä saman tempun ja käytössä on kanssa iPhone.Don MC kirjoitti: ↑05 Joulu 2023 17:53 Minulla ei ole tuo FordPass valitellut akun alhaisen tason takia. Aina on kaukokäynnistys onnistunut. Mutta ainakin iPhonella se FordPass pitää kuitenkin ensin sammuttaa kunnolla edellisen käyttökerran jälkeen. Siis pyyhkäistä moniajoruudulta pois koko sovellus ja sitten avata se uudelleen. Muuten ei auto käynnisty.
Re: Focus 2022 /Facelift
Karttanäyttö on taas jämähtänyt pariin otteeseen. Ainakin toisella jämähdyskerralla samaan aikaan katosi BT-yhteys puhelimeen. Eikä se sähköavustus toimi edelleenkään.Don MC kirjoitti: ↑04 Joulu 2023 17:49 Sähköavustusongelmani jatkuvat:
viewtopic.php?p=340215#p340215
Sieltä poimittua:
Lisäksi on keskinäyttö kerran jättänyt kokonaan käynnistymättä (Ford-logo näkyi hetken mutta sitten koko näyttö pimeni), eikä siihen auttanut kuin moottorin sammutus, autosta nousu ja ovien lukitseminen hetkeksi. En saanut edes istuinlämmittimiä päälle.
Viimeisimpänä vikana karttanäyttö on "jäätynyt" eikä siis liikkunut mihinkään viimeisestä havaitusta GPS-positiosta kun auto edellisen kerran sammutettiin. Tähän ei auttanut edes tuo autosta nousu ja ovien lukitseminen, vaan se heräsi vasta jonkin ajan kuluttua itsekseen. En päässyt edes Navigoinnin asetuksiin keskinäytön Asetukset-menusta. Nyt ei se näytä enää kotinäytöllä matkan varrella olevia kauppoja ym. eikä bensa-asemia tai niiden hintoja. Kun kartta on avattuna koko näytölle ne näkyvät kyllä.
Pistin nyt katkeraa viestiä myyjäliikkeeseen, että usko tähän autoyksilöön on mennyt. Saavat hommata toimivan kotteron tilalle. Merkillä ei enää oikeastaan ole väliä. Pääasia ettei se tee koko ajan uusia vikoja.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2022 /Facelift
Oman kokemuksen mukaan aivan yhtä paljon auttaisi laittaa viestiä vaikka mr. Tokmannille.Don MC kirjoitti: ↑11 Joulu 2023 15:03Karttanäyttö on taas jämähtänyt pariin otteeseen. Ainakin toisella jämähdyskerralla samaan aikaan katosi BT-yhteys puhelimeen. Eikä se sähköavustus toimi edelleenkään.Don MC kirjoitti: ↑04 Joulu 2023 17:49 Sähköavustusongelmani jatkuvat:
viewtopic.php?p=340215#p340215
Sieltä poimittua:
Lisäksi on keskinäyttö kerran jättänyt kokonaan käynnistymättä (Ford-logo näkyi hetken mutta sitten koko näyttö pimeni), eikä siihen auttanut kuin moottorin sammutus, autosta nousu ja ovien lukitseminen hetkeksi. En saanut edes istuinlämmittimiä päälle.
Viimeisimpänä vikana karttanäyttö on "jäätynyt" eikä siis liikkunut mihinkään viimeisestä havaitusta GPS-positiosta kun auto edellisen kerran sammutettiin. Tähän ei auttanut edes tuo autosta nousu ja ovien lukitseminen, vaan se heräsi vasta jonkin ajan kuluttua itsekseen. En päässyt edes Navigoinnin asetuksiin keskinäytön Asetukset-menusta. Nyt ei se näytä enää kotinäytöllä matkan varrella olevia kauppoja ym. eikä bensa-asemia tai niiden hintoja. Kun kartta on avattuna koko näytölle ne näkyvät kyllä.
Pistin nyt katkeraa viestiä myyjäliikkeeseen, että usko tähän autoyksilöön on mennyt. Saavat hommata toimivan kotteron tilalle. Merkillä ei enää oikeastaan ole väliä. Pääasia ettei se tee koko ajan uusia vikoja.
Huolto ei vastaa mitään, eikä Ask Ford sivustonkaan kautta saa mitään vastauksia.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Focus 2022 /Facelift
Mikäli maskissa ei ole talviasentoa, niin voisit kokeilla viimasuojaa (alla linkki Virtasen valikoimiin), itsellä Fiesta Mk8 ST:ssä ollut pari talvea ja taas laitoin. Auton esilämmitys 2 tuntia ja liikkeelle lähdön jälkeen lämmöt alkaa nousta nopeesti ja myös pysyy lämmöt kun kylmä viima ei jäähdytä moottoria liikaa. Toimii.Don MC kirjoitti: ↑04 Joulu 2023 17:49 Sieltä poimittua:
Lisäksi on keskinäyttö kerran jättänyt kokonaan käynnistymättä (Ford-logo näkyi hetken mutta sitten koko näyttö pimeni), eikä siihen auttanut kuin moottorin sammutus, autosta nousu ja ovien lukitseminen hetkeksi. En saanut edes istuinlämmittimiä päälle.
.....
Ei tämä litrainen kone kyllä talviautoiluun paras ole. Moottorilämpöjen ”puoliväliin” saaminen vaatii väkisin 100km/h ajoa pidemmän pätkän. 50km/h nopeudessa alkaa taas lämmöt pudota.
Mun setissä oli mukana myös se alempi eli välijäähdyttimen suoja, se taas ei ole mun mielestä omassa autossa tarpeellinen, ahtoilmaa kun saa jäähdyttää niin paljon kun pystyy varsinkin virisoftien kanssa.
https://www.virtasenkauppa.fi/autotarvi ... 660&sivu=1
Re: Focus 2022 /Facelift
Karttanäytön jumeihin taitaa olla syypäänä viimeisin PowerUp -päivitys. Vastaavia tapauksia löytyy netistä. On ilmeisen buginen tuo viimeisin päivitys. Mulle ei tullut minkäänlaista ilmoitusta saapuneesta päivityksestä. Ehkä se tapahtui silloin kun keskinäyttö pimeni sen yhden kerran.Don MC kirjoitti: ↑11 Joulu 2023 15:03Karttanäyttö on taas jämähtänyt pariin otteeseen. Ainakin toisella jämähdyskerralla samaan aikaan katosi BT-yhteys puhelimeen. Eikä se sähköavustus toimi edelleenkään.Don MC kirjoitti: ↑04 Joulu 2023 17:49 Sähköavustusongelmani jatkuvat:
viewtopic.php?p=340215#p340215
Sieltä poimittua:
Lisäksi on keskinäyttö kerran jättänyt kokonaan käynnistymättä (Ford-logo näkyi hetken mutta sitten koko näyttö pimeni), eikä siihen auttanut kuin moottorin sammutus, autosta nousu ja ovien lukitseminen hetkeksi. En saanut edes istuinlämmittimiä päälle.
Viimeisimpänä vikana karttanäyttö on "jäätynyt" eikä siis liikkunut mihinkään viimeisestä havaitusta GPS-positiosta kun auto edellisen kerran sammutettiin. Tähän ei auttanut edes tuo autosta nousu ja ovien lukitseminen, vaan se heräsi vasta jonkin ajan kuluttua itsekseen. En päässyt edes Navigoinnin asetuksiin keskinäytön Asetukset-menusta. Nyt ei se näytä enää kotinäytöllä matkan varrella olevia kauppoja ym. eikä bensa-asemia tai niiden hintoja. Kun kartta on avattuna koko näytölle ne näkyvät kyllä.
Pistin nyt katkeraa viestiä myyjäliikkeeseen, että usko tähän autoyksilöön on mennyt. Saavat hommata toimivan kotteron tilalle. Merkillä ei enää oikeastaan ole väliä. Pääasia ettei se tee koko ajan uusia vikoja.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2022 /Facelift
fasteST kirjoitti: ↑12 Joulu 2023 11:52 Mikäli maskissa ei ole talviasentoa, niin voisit kokeilla viimasuojaa (alla linkki Virtasen valikoimiin), itsellä Fiesta Mk8 ST:ssä ollut pari talvea ja taas laitoin. Auton esilämmitys 2 tuntia ja liikkeelle lähdön jälkeen lämmöt alkaa nousta nopeesti ja myös pysyy lämmöt kun kylmä viima ei jäähdytä moottoria liikaa. Toimii.
Mun setissä oli mukana myös se alempi eli välijäähdyttimen suoja, se taas ei ole mun mielestä omassa autossa tarpeellinen, ahtoilmaa kun saa jäähdyttää niin paljon kun pystyy varsinkin virisoftien kanssa.
https://www.virtasenkauppa.fi/autotarvi ... 660&sivu=1
Voisi kyllä harkita. Tuskin tulee liikaa lämpöjä pidemmällä matkalla ja saahan sen toisaalta poiskin…
Taisi 30.10. tulla itselle yksi päivitys ja 7.12. näyttää viimeistä. En ole sen jälkeen itse vielä ajanut. Kerran uusiutui mulla jo tuo näyttöongelma, mutta tein ratista bootin ja näyttö lähti muutaman minuutin päästä ajossa itsestään päälle. Ainakin aiemmin näitä näyttöongelmia on tehnyt vialliset päivitykset Googlailun perusteella. Onhan tuo ärsyttävää, joten saisi tulla korjaustakin, jos tuo viimeisin päivitys ei ole vikaa korjannut.Don MC kirjoitti: ↑12 Joulu 2023 11:57 Karttanäytön jumeihin taitaa olla syypäänä viimeisin PowerUp -päivitys. Vastaavia tapauksia löytyy netistä. On ilmeisen buginen tuo viimeisin päivitys. Mulle ei tullut minkäänlaista ilmoitusta saapuneesta päivityksestä. Ehkä se tapahtui silloin kun keskinäyttö pimeni sen yhden kerran.
Koititko bootata Syncin rattinapeilla kartan jumittaessa?
Re: Focus 2022 /Facelift
Miten se tapahtuu?
E: Eiku löyty jo.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2022 /Facelift
Focuksessa on varmaan myös herkkä jäätymään se keulan automaattinen kaihdin. Eli jos ootte pessy auton ja sitten pakkaseen ni melko varmasti kaihtimet ei mee kii. Joku osa kaihtimesta kinnaa, jonka jälkeen sitä kaihdinta ohjaava ohjelmanpätkä alkaa junnaa auki-kiinni-auki sykliä yrittäen saada ne liikkumaan. Lopputulos ainakin itellä et ne jää sit lopulta auki.
Sen jälkeen kulutus nousee ihan julmetusti eikä kone lämpiä tai viilenee taajamassa.
Viimasuoja varmaan ratkasis ton mut sit siellä on kaks suojaa.
Toi kaihdin myös toimiessaan aukee, kun kone riittävän kuuma ja pysähtyy valoihin. Joskus oon nähny, kun tulee keulasta höyryä konepellin alta
Sen jälkeen kulutus nousee ihan julmetusti eikä kone lämpiä tai viilenee taajamassa.
Viimasuoja varmaan ratkasis ton mut sit siellä on kaks suojaa.
Toi kaihdin myös toimiessaan aukee, kun kone riittävän kuuma ja pysähtyy valoihin. Joskus oon nähny, kun tulee keulasta höyryä konepellin alta
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Focus 2022 /Facelift
Oliko tuohon kaihtimien toimintaan jotain konstia saada toimimaan?
Mulla näytti jääneen taas auki eilisen lumisateen jälkeen ja nyt lämmöt ei nouse.
Mulla näytti jääneen taas auki eilisen lumisateen jälkeen ja nyt lämmöt ei nouse.
Re: Focus 2022 /Facelift
Perusteellinen auton sulatus tai oottelet seuraavia lauhoja kelejä. Kaks kertaa oon saanu ne toimii kun suihkasin ihan pienen pienet määrät wd:tä pitkällä pillillä suoraan kaihtimen niveliin. Mut mitkää äkilliset sulatukset saatikka niiden läppien väkisin vääntely ei kannata. Menee vaan rikki.
Viime talvena itellä haukkas kans paksussa lumessa suoraan keulan aukosta sisään ja jääty sinne läppiin.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Focus 2022 /Facelift
Olisko hiustenkuivain se juttu? 
Tai näin: jakkara auton nokan eteen ja sen päälle sisätilanlämmitin puhaltamaan säleikköön. Joku viltti tai matto vielä hupuksi päälle.

Tai näin: jakkara auton nokan eteen ja sen päälle sisätilanlämmitin puhaltamaan säleikköön. Joku viltti tai matto vielä hupuksi päälle.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 2022 /Facelift
Näyttö on pysynyt uskollisesti päällä. Uutena vikana on Don MC:n toisessa ketjussa mainitsema kartan jumittaminen. Mulla on Active-malli ja ainakin siinä on eri ajotiloja. Kun vaihtaa ajotilaa, niin kartta välillä jäätyy. Lähtee pelaamaan, kun esim. vaihtaa radion isoon ”ikkunaan” ja klikkaa karttaa pikkuikkunassa. Hetken kertoo latailevansa karttoja ja taas toimii. Parina päivänä myös jostain syystä ajotilat lakkasi muutamaksi minuutiksi toimimasta.
Epäilen, että uusin päivitys on sotkenut jotain karttojen osalta.
Epäilen, että uusin päivitys on sotkenut jotain karttojen osalta.
Re: Focus 2022 /Facelift
Tänään tuli tehtyä kaupat punaisesta 2023 ST-line Vignale STW:stä. Saapi sit nähdä miten downgreidaus onnistu (ex BMW 420i). Vastaavam ikäinen ja samoilla kilsoilla oleva 4-sarjan BMW olis maksanut 10-20k€ enemmän (tai vielä enemmän). Pikkasen jää kaipaa automaatti takaluukkua ja paria muuta pientä asiaa mutta ne olikin tiedossa. En olisi uskonut vielä 1kk sitten että olisin ostanut 1.0 koneisen Fordin mutta niin tässä nyt sit vaan kävi
. Ajoltaan Focus on kyllä hyvä...kävin kokeilee ennen päätöstä Peugeot 308, Opelin Astra (uus), Mokka, Grandland. Ja ennen tätä olin siirtymässä sähköautoihin ja kauppoja olin tekemässä käytetystä Polestarista mutta sähköautojen hintakehitys sen verran pelotti että jätin ne väliin..
.
Yksi kauppias sitten kertoi että 2019-> 1.0 koneet ovat ketjuvetosia ja sitä asiaa ihmetellessä menin koeajamaan Focuksen 155....sen verran koeajo vakuutti että sellaiseen päädyin..
Saapi sit nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaa...Puma EV:tä odotellessa mennään Focuksella..
Edit: kyseinen kulkine siis Ford Focus 1.0 155hp mhev A7


Yksi kauppias sitten kertoi että 2019-> 1.0 koneet ovat ketjuvetosia ja sitä asiaa ihmetellessä menin koeajamaan Focuksen 155....sen verran koeajo vakuutti että sellaiseen päädyin..

Saapi sit nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaa...Puma EV:tä odotellessa mennään Focuksella..

Edit: kyseinen kulkine siis Ford Focus 1.0 155hp mhev A7
Viimeksi muokannut Iku64, 27 Heinä 2024 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 Powershift ST-Line Vignale Wagon 2023
Re: Focus 2022 /Facelift
Tervetuloa kerhoon. Hyvä pirssi on kyllä kyseessä.
En muista minä vuonna vaihtui remmistä ketjuun. Tapahtui eri vuosina eri tehoisilla malleilla. 2023 on kuitenkin jo melko varmasti ketjukone. Sen voi tarkistaa konehuoneesta. Jos pakopuoli (ja turbo) on koneen takapuolella, niin kyseessä on ketjukone.
Niin, ja MHEV:t on kaikki ketjulla.
En muista minä vuonna vaihtui remmistä ketjuun. Tapahtui eri vuosina eri tehoisilla malleilla. 2023 on kuitenkin jo melko varmasti ketjukone. Sen voi tarkistaa konehuoneesta. Jos pakopuoli (ja turbo) on koneen takapuolella, niin kyseessä on ketjukone.
Niin, ja MHEV:t on kaikki ketjulla.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Focus 2022 /Facelift
Mk4 focukset kaikki bensakoneet ketjulla. Mutta öljypumppu hihnalla pois lukien ensimmäiset 1.5eb koneet ö-pumppu hammasrattailla.Don MC kirjoitti: ↑26 Heinä 2024 23:08 Tervetuloa kerhoon. Hyvä pirssi on kyllä kyseessä.
En muista minä vuonna vaihtui remmistä ketjuun. Tapahtui eri vuosina eri tehoisilla malleilla. 2023 on kuitenkin jo melko varmasti ketjukone. Sen voi tarkistaa konehuoneesta. Jos pakopuoli (ja turbo) on koneen takapuolella, niin kyseessä on ketjukone.
Niin, ja MHEV:t on kaikki ketjulla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024