Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onkohan Hämeenlinnan seudulla henkilöitä joilla olisi halukkuutta jeesailla? Galaxy 2.0 TDCi, 2009 automaatti alkoi heittämään engine malfunctionia päälle. Poistuu, kun samuttaa.
Oireilee seuraavasti:
nurkka-ajossa ei ongelmia, 80 ylöspäin loivassakin ylämäessä alkaa pitämään kevyttä nykimistä, tasaisella ja alamäessä ei ongelmia. Jos ylämäkeen lähtee kiihdyttämään ja loota vaihtaa pienemmälle, niin saman tien heittää vikatilaan. Vähän haiskahtaisi suutinvialle?
Ja jos tosiaan osaajia Hämeenlinnan alueelta löytyy, niin vikakoodien lukeminen kiinnostaisi ja mahdollinen jeesi sitten korjaushommissa. Luonnollisesti nämä ihan korvausta vastaan. Ei oikein kiinnostaisi viedä paikallisille "osaaville" korjaamoille ihmeteltäväksi. On vähän huonoja kokemuksia .
Onkohan Hämeenlinnan seudulla henkilöitä joilla olisi halukkuutta jeesailla? Galaxy 2.0 TDCi, 2009 automaatti alkoi heittämään engine malfunctionia päälle. Poistuu, kun samuttaa.
Oireilee seuraavasti:
nurkka-ajossa ei ongelmia, 80 ylöspäin loivassakin ylämäessä alkaa pitämään kevyttä nykimistä, tasaisella ja alamäessä ei ongelmia. Jos ylämäkeen lähtee kiihdyttämään ja loota vaihtaa pienemmälle, niin saman tien heittää vikatilaan. Vähän haiskahtaisi suutinvialle?
Ja jos tosiaan osaajia Hämeenlinnan alueelta löytyy, niin vikakoodien lukeminen kiinnostaisi ja mahdollinen jeesi sitten korjaushommissa. Luonnollisesti nämä ihan korvausta vastaan. Ei oikein kiinnostaisi viedä paikallisille "osaaville" korjaamoille ihmeteltäväksi. On vähän huonoja kokemuksia .
Ei ole tietäjää ainakaan täällä mutta kuulostaa siltä, että aluksi on hyvä tarkistaa vaihteistoöljyn määrä. Sekä oikea laatu. Ettei ole Commaa.
Minulla vanha TDCI toisenlaisella automaatilla pamautti ajoittain kolmosen päälle ja tuo toistui vasemmalle kaartuvassa ylämäkeen tapahtuvassa kiihdytyksessä. Tarkistin öljymäärän ja ominaisuus on ollut lisäyksen jälkeen poissa viime kesästä lähtien.
Suutinvikaa ennen kannattaa katsoa aina polttoainesuodatiṇ. Jos dieselmoottori nykii, eli tulee jonkinlaista käyntikatkosta, niin aineen puutoshan silloin on kyseessä. Ja siihen aina ensimmäinen tutkittava syyllinen on polttoainesuodattimen läpivirtaus. Se maksaa Motonetista jonkun kympin ja kannattaa tehdä, jos edellisestä vaihdosta ei ole varmaa käsitystä.
Seuraavat ovat sitten järjestelmän ilmavuotoja ja sen jälkeen suutin ja pumppu puolelle.
Nyt ensimmäinen asia on pohtia onko kyseessä vaihteisto vai moottorivika, eli mikä sen nykimisen tyyli on. Koneesta tulevaa vai vaihteistosta? Ensimmäisen viestin perusteella tulkitsen, että moottorista se tulee ja vaihteisto on sitten sen seuraus. Vaihteistoöljyt kannattaa toki tarkistaa, mutta ei se mootorin nykimiseen mitenkään liity.
Sen verran automaatteja ajaneena tulkitsisin tuon kyllä selkeästi moottoriperäiseksi ja oireelee tosiaan sen kaltaisesti, että katkoksia on jossakin sylinterissä. Vikakoodit varmaan pitää jossakin käydä jossakin liikkeessä ottamassa ulos, jos ei Hämeenlinnan lähellä ketään ilmoittudu "asiantuntijaksi" laitteineen. Sillä pääsee jo pitkälle.
Kyseessä toki yli 400tkm ajettu yksilö, mutta edellinen omistaja uudesta toukokuuhun asti huollattanut auton ohjelman mukaisesti merkkiliikkeessä. Pitääpä tsekata huoltokirjasta milloin vaihteistoöljyt ja polttoainesuodatin on vaihdettu.
Ja heitetään samalla lisäkysymystä. Onko joku "halpa" testeri, joka näin uutena Ford henkilönä kannattaisi hankkia ja jolla pääsee auton sielunelämään kiinni.
viewtopic.php?t=8216
Tuolla on oma topikki (jota kannattaa lukea loppupäästä) aiheesta, mutta lyhyesti: lataa Forscan läppäriin tai ForscanLite Androidiin ja hanki OBD-porttiin sopiva palikka;
Kiina-kloonikin saattaa toimia, mutta hommaa heti sellainen, joka lukee sekä hs että ms nopeudet. Niitä on automaattisesti vaihtavia tai kytkimellä.
Varman päälle toimivia ja suosittelun arvoisia ovat ObdLink EX ja ELS27 ja on niitä muitakin.
Noniin...päivitystä tilanteeseen. Käytetty vikaakoodien luvussa ja vikamuisti on puhdas. Mitä helvettiä, eikö nämä tosiaan kirjaa virhetapahtumista mitään dataa muistiin?
Korjaamon heppu kehotti varaamaan ajan uudelleen, kun vika taas ilmaantuu. Niin että pidänkö auton sitten käynnissä sen muutaman päivän putkeen, jotta vapaa aika korjaamolta löytyy XD
Ehkäpä se oma testeri on laitettava hankintalistalle, että näkisi vaikka livedataa vian iskiessä
HanDel kirjoitti: ↑06 Elo 2024 20:16
Noniin...päivitystä tilanteeseen. Käytetty vikaakoodien luvussa ja vikamuisti on puhdas. Mitä helvettiä, eikö nämä tosiaan kirjaa virhetapahtumista mitään dataa muistiin?
Korjaamon heppu kehotti varaamaan ajan uudelleen, kun vika taas ilmaantuu. Niin että pidänkö auton sitten käynnissä sen muutaman päivän putkeen, jotta vapaa aika korjaamolta löytyy XD
Ehkäpä se oma testeri on laitettava hankintalistalle, että näkisi vaikka livedataa vian iskiessä
Saattaa myös olla ettei lukija päässyt kunnolla lukemaan vikamuistia. Omalla kohdalla olen huomannut ettei kaikki yleislukijat pääse fordissa lukemaan täyttä vikamuistia vaan ne lukee ainoastaan aktiiviset.
Toki testeri kiinni ja baanalle ja sit ennen uutta käynnistystä kattoo mitä koodeja ilmaantuu taitaa olla varmin vaihtoehto