Juu, eikä sillä nyt kovin montaa sataa km ole tässä välissä ajettu... siellä oli käytössä sellainen
rugged pad -tyylinen vikakoodin lukija ja pitkään se pakkopoltto siinä jauhoi, tarvittavat loitsuthan se vaati (eli ajovalot veks yms.) mutta kyllä se ainakin käytetyn ohjelman mielestä läpi meni... Ei sillä ollut aikaa sen tarkemmin DPF:n arvoja tutkia, tosin en kyllä alkujaan pyytänytkään kuin vikakoodeja (joten oma vika myös). Toki se varmistettiin, ettei siellä enää jäänyt mitään vikaa enää paineanturista tai niistä muista päälle, eli ainoastaan tuo flektin vika ei nollaantunut..
Alan kohta tuulettajan asennukseen, täytyy samalla katsoa se ahtoletku. Tähänhän vaihdettiin jo koko imusarja muutama vuosi takaperin, mutta en muista tarkkaan menikö tuo letku myös uusiksi. Se oli aika tyyris remontti sekin, eli olis voitu vaihtaakin. Taisi olla sama letku minkä sain kerran irralleen ihan vaan öljynsuodattimen vaihdolla - se on niin idioottimaisessa paikassa tässä(!)
Juu, ilman muuta se re-generaatio pitää saada ensin pelittämään.. mutta jossain kohtaahan tuo purkki täyttyy tuhkasta ja silloin niistä ei ole enää apua.. Vielä näihin:
- Aikaisemmin oli epäilys turbon kunnosta --> Mutta tuon oikeastaan hylkäsin, perusteetta tai ilman...
- imusarjakin oli tukossa --> aiemmin oli, mutta vaihdettu
- Onko ahtimesta tullut jatkuvasti vikakoodeja? --> ei juuri lainkaan, EGR:stä kyllä oli viimeksikin
- Kuluttaako auto öljyä? --> kimurantti kysymys, sitä nimittäin hukkuu lähinnä alapuolelle... Vuotoa para-aikaa etsitään
viewtopic.php?p=343568#p343568
- Jos turbo on pahasti väljä ja sylkee öljyä, niin tukkoonhan kaikki menee siitä eteenpäin... --> tämä on mahdollista, sikäli että auton perään kyllä ilmestyy pieniä "öljypisteitä" (tai sitten diesel?) - mutta toisaalta myös alle putoavat pisarat pyörteilevät perään - pitäisi varmaan tehdä testi ja laittaa teipillä imupaperi hetkeksi putken päähän - saisi selville 1) tuleeko ne pisteet putkesta vai ei? ja 2) onko se öljyä vai joku suutin antaa dieseliä läpi?
