Kestävä kytkin merkki?
Kestävä kytkin merkki?
Ford kuga 2008
Vaihdatin kytkimen 2 vuotta sitten. Halvin valeo merkkinen.
Heti remontin jälkeen alkoi kaksoismassa pitämään pientä ääntä. Nyt ajettu 2 vuotta. Kolisee paikallaan niin kovasti ettei edes kehtaa pitää tyhjäkäynnillä.
Kun lähtee kuormalla liikkeelle. Esim. Ylämäkeen niin hirveä vinkuminen kuuluu. Ihan kuin lasittunut jarru huutais mutta tulee vain kytkimestä.
Eli vaihto taas esissä.
Mitä vaihtoehto merkkejä ehdoittaisitte? Valeo on nyt nähty. Ei kehtaisi 2 vuoden välein tehdä samaa jumppaa.
Vaihdatin kytkimen 2 vuotta sitten. Halvin valeo merkkinen.
Heti remontin jälkeen alkoi kaksoismassa pitämään pientä ääntä. Nyt ajettu 2 vuotta. Kolisee paikallaan niin kovasti ettei edes kehtaa pitää tyhjäkäynnillä.
Kun lähtee kuormalla liikkeelle. Esim. Ylämäkeen niin hirveä vinkuminen kuuluu. Ihan kuin lasittunut jarru huutais mutta tulee vain kytkimestä.
Eli vaihto taas esissä.
Mitä vaihtoehto merkkejä ehdoittaisitte? Valeo on nyt nähty. Ei kehtaisi 2 vuoden välein tehdä samaa jumppaa.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Kestävä kytkin merkki?
Miten olis
Sachs tai LUK
Jotenkin luottaa aina saksalaiseen tekniikkaan...
Valeo on ranskasta...no osaa nekin tehdä ainakin viiniä.
Sachs tai LUK
Jotenkin luottaa aina saksalaiseen tekniikkaan...
Valeo on ranskasta...no osaa nekin tehdä ainakin viiniä.

Re: Kestävä kytkin merkki?
Kuten yllä, LUK ja Sachs.
Mk3 Mondeon Ford-logolla varustettu kytkin oli lisäksi LUK-logolla.
Mk3 Mondeon Ford-logolla varustettu kytkin oli lisäksi LUK-logolla.
Re: Kestävä kytkin merkki?
Itse vaihdoin aikanaan kovan vauhtipyörän ja kytkimen fiikukseen kun kaksoismassa oli kaksi erillistä massaa kopan sisällä.
En kyllä jaksa muistaa mikä valmistaja oli kamppeella. kestävä ja halvempi oli kuin dmf pyörä.
En kyllä jaksa muistaa mikä valmistaja oli kamppeella. kestävä ja halvempi oli kuin dmf pyörä.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Kestävä kytkin merkki?
kova pyörä aiheuttaa extra värinöitä....niitä poistamaan se on tehty.
EIköhän se kuitenkin ole niin että jos vaikka 250tkm ajettuun autoon vaihtaa uuden kaksimassan niin ei se enää toista kertaa ajeluaikanasi hajoa...
siis yleensä....
Kuskistahan se on pitkälti kiinni myös miten kestää. Kytkimen saa risaksi aikas nopeaakin.
Ite ei ole tarvinnut yhteenkään autoon koskaan kytkintä rempata. Kaikilla ajettu 350-650tkm.
EIköhän se kuitenkin ole niin että jos vaikka 250tkm ajettuun autoon vaihtaa uuden kaksimassan niin ei se enää toista kertaa ajeluaikanasi hajoa...
siis yleensä....
Kuskistahan se on pitkälti kiinni myös miten kestää. Kytkimen saa risaksi aikas nopeaakin.
Ite ei ole tarvinnut yhteenkään autoon koskaan kytkintä rempata. Kaikilla ajettu 350-650tkm.
Re: Kestävä kytkin merkki?
Hauskinta tässä oli että vaihdatin ekaksi kovalla vauhtipyörällä. Auto ravisti niin kovasti ettei sitä voinut kuormittaa kuin vasta yli 2000rpm jälkeen. Sekin oli valeo. Sitten vaihdatin tän uuden valeo kaksoismassalla mikä alkoi kolisemaan melkein samantien.
Noh nyt kolmas kerta toden sanoo. Kokeillaan teidän ehdottamaa lukkia taikka sachssia.
Sachs vähän kalliimpi. Taidan varoiksi valita vielä sen jos se olisi vaikka laadukkaampi...
Noh nyt kolmas kerta toden sanoo. Kokeillaan teidän ehdottamaa lukkia taikka sachssia.
Sachs vähän kalliimpi. Taidan varoiksi valita vielä sen jos se olisi vaikka laadukkaampi...
Re: Kestävä kytkin merkki?
Tuota, siis ensin muunnossarja tavalliseen vauhtipyörään ravisti rajusti ja sitten uusi kaksoismassa kolisee ja vinkuu (?) vedossa - luistaako kytkin siis? Ja syynä kaikkeen on Valeo? Hmm...
Onko kytkimen asentaja tehtäviensä tasalla? Käyttää kiristyksissä momenttiavainta ja omaa kokemusta SAC-asetelmista?
Onko kytkimen asentaja tehtäviensä tasalla? Käyttää kiristyksissä momenttiavainta ja omaa kokemusta SAC-asetelmista?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Kestävä kytkin merkki?
vois tosiaan kokeilla myös toista huoltopaikkaa....
kaikki joilla on kädet mustat ei oo osaavia ammattilaisia.
Mutta toisaalta jos se toimi yli vuoden ilman ongelmia niin sitten ehkä kuitenkin valeossa vika
kaikki joilla on kädet mustat ei oo osaavia ammattilaisia.
Mutta toisaalta jos se toimi yli vuoden ilman ongelmia niin sitten ehkä kuitenkin valeossa vika
Re: Kestävä kytkin merkki?
Laadukas kova pyörä ei värise tai ääntele sen enempää kuin muissakaan merkeissä, kaikkiin manuaaleihin olen itselle vaihtanut kovan pyörän.
Kytkinlevyn jouset on siellä sitä varten.
Dieseleitä tulee ohjelmoitua ja ajettua välillä raskalla jalalla kärry perässä ja yksikään kaksoismassa ei sitä kestä kauhean kauaa.
Yhtään kovaa pyörää tai vahvistettua kytkintä en ole saanut hajalle ajamalla.
Toi tärinän ja äänekkyys on myytti jos käytetään laatu osia eikä sitä halvinta ebay paskaa.
Sre asetelma ainakin kestää vetoja hyvän levyn kanssa.
Kytkinlevyn jouset on siellä sitä varten.
Dieseleitä tulee ohjelmoitua ja ajettua välillä raskalla jalalla kärry perässä ja yksikään kaksoismassa ei sitä kestä kauhean kauaa.
Yhtään kovaa pyörää tai vahvistettua kytkintä en ole saanut hajalle ajamalla.
Toi tärinän ja äänekkyys on myytti jos käytetään laatu osia eikä sitä halvinta ebay paskaa.
Sre asetelma ainakin kestää vetoja hyvän levyn kanssa.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Kestävä kytkin merkki?
Onko kokemusta noista nykydieseleistä joissa kaksoismassa vaihdettu kovaan pyörään?
Jotkut on valitelleet värinöistä kovalla.
Kai moiseen keksinnön käyttöön on tehtailla joku syykin. Ei ne kalliimpaa yleensä huvikseen käytä.
Vähän kuten laturi kovalla hihnapyörällä tai vaparilla.
Tiedä sitten kuinka paljon noiden kaksoismassojen kanssa on kyse osien laadusta vai käyttötavasta.
Ehkä on herkempi äksylle jalallekin.
Jotkut on valitelleet värinöistä kovalla.
Kai moiseen keksinnön käyttöön on tehtailla joku syykin. Ei ne kalliimpaa yleensä huvikseen käytä.
Vähän kuten laturi kovalla hihnapyörällä tai vaparilla.
Tiedä sitten kuinka paljon noiden kaksoismassojen kanssa on kyse osien laadusta vai käyttötavasta.
Ehkä on herkempi äksylle jalallekin.
Re: Kestävä kytkin merkki?
On nimenomaan tuoreemmista, syy miksi käytetään tuntuu olevan kuskien tyhmyys, enne ihmiset osasi aja autoa eikä potkittu kytkimillä kaikkea rikki, nyt tarvitsee olla jotain vaimennusta välissä.
Ja toinen on se että auto ei saisi pitää mitään ääntä missään tilanteessa kun herkkä hippi sielu järkkyy.
Juu reilusti vedätettäessä voi kuulla että voimansiirto tekee töitä mutta normaali ajossa ei ole mitään havaittavaa eroa.
On volkkarista mersusta ja voortista kokemusta kovalla pyörällä.
Ja toinen on se että auto ei saisi pitää mitään ääntä missään tilanteessa kun herkkä hippi sielu järkkyy.
Juu reilusti vedätettäessä voi kuulla että voimansiirto tekee töitä mutta normaali ajossa ei ole mitään havaittavaa eroa.
On volkkarista mersusta ja voortista kokemusta kovalla pyörällä.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Kestävä kytkin merkki?
Joo diisseliä junnataan yleensä tuossa 1500-2000rpm ja kovalla vääännöllä...se lienee se tärisevin vaihe.
Mutta tosiaan jos autossa vaikka 250tkm kestänyt eka kaksmassa ja vaihdat sen niin harva ajaa kuitenkaan yli 500....
Mutta jokainen valitsee tyylillään. Paljonhan noita on korvattu kovilla koska on satkun tai kaks halvempia niin.
Mutta tosiaan jos autossa vaikka 250tkm kestänyt eka kaksmassa ja vaihdat sen niin harva ajaa kuitenkaan yli 500....
Mutta jokainen valitsee tyylillään. Paljonhan noita on korvattu kovilla koska on satkun tai kaks halvempia niin.
Re: Kestävä kytkin merkki?
No jos se olisi satkun kaksi ja ne kaksoismassat kestäisi niin asia olisi eri. Tuopaa vaan nuo tarvikkeena myytävät olemaan huomattavasti heikompia kuin se ensiasennus versio.
Sama pätee moniin osiin vaikka ottaa " marmorilta alkuperäistä"
Ei se laatu vaan ole sama jostain syystä. Sachs menettelee Valio ei. Joten kova ole se luontevin ratkaisu.
Mut kukin ajaa miten ajaa ja tekee ne omat ratkaisut, tää oli vaan oma esimerkki aiheesta.
Nyt ei ole käyttis kaksoismassa eikä edes manuaali. Muuta kuin escorttiin mihin ei onneksi ole koskaan kaksoispaskaa edes tarjottu. Monilevy kytkin tuloo siihen mutta se ei kuulu tähän säikeeseen.
Sama pätee moniin osiin vaikka ottaa " marmorilta alkuperäistä"
Ei se laatu vaan ole sama jostain syystä. Sachs menettelee Valio ei. Joten kova ole se luontevin ratkaisu.
Mut kukin ajaa miten ajaa ja tekee ne omat ratkaisut, tää oli vaan oma esimerkki aiheesta.
Nyt ei ole käyttis kaksoismassa eikä edes manuaali. Muuta kuin escorttiin mihin ei onneksi ole koskaan kaksoispaskaa edes tarjottu. Monilevy kytkin tuloo siihen mutta se ei kuulu tähän säikeeseen.
Re: Kestävä kytkin merkki?
Puolison autoon (2.0 turbodiesel) vaihdoin Aisinin (alkuperäisosien valmistaja) valmistaman kovalla vauhtipyörällä olevan kaksilevyisen muunnossarjan. Käytössä olemme ajaneet 1500rpm+ kierroksilla ja sitä alemmilla auto kyllä kulkee muttei kuulosta terveeltä.Mk1escos kirjoitti: ↑25 Elo 2023 08:02 Laadukas kova pyörä ei värise tai ääntele sen enempää kuin muissakaan merkeissä, kaikkiin manuaaleihin olen itselle vaihtanut kovan pyörän.
Kytkinlevyn jouset on siellä sitä varten.
Dieseleitä tulee ohjelmoitua ja ajettua välillä raskalla jalalla kärry perässä ja yksikään kaksoismassa ei sitä kestä kauhean kauaa.
Yhtään kovaa pyörää tai vahvistettua kytkintä en ole saanut hajalle ajamalla.
Toi tärinän ja äänekkyys on myytti jos käytetään laatu osia eikä sitä halvinta ebay paskaa.
Sre asetelma ainakin kestää vetoja hyvän levyn kanssa.
Kaksoismassalla tuota värinää ei tunne vaikka se moottorista edelleen tuleekin ja siksi todennäköisesti niitä kaksimassakytkimiä hajoaakin kun auto tuntuu vetävän hienosti heti 1000rpm+.
Tarkoitus oli ja on edelleen ajaa ilman kytkinremonttia se aika minkä tuo auto meillä on. Toinen syy oli hinta kun DMF-sarja olisi maksanut lähes 900€ ja tuo kaksilevykytkin-sarja 430€.
Esson baarissa puhuivat, että aikanaan Toyotan kaksoismassat vaihdettiin jo uutena koviin vauhtipyöriin ennen luovutusta taksikäyttöön.
Re: Kestävä kytkin merkki?
No voortti tai pirkkavolkkari nelikko ei äännellyt sen enempää kuin dmf pyörällä jos ei tosissaan vedättänyt.
Tuo essonbaari jutun olen myös kuullut aikoinaan että joihinkin taksi käytössä vaihdettiin suoraan kova pyörä.
Tuo essonbaari jutun olen myös kuullut aikoinaan että joihinkin taksi käytössä vaihdettiin suoraan kova pyörä.
Re: Kestävä kytkin merkki?
Kyllä asentaja oli tilanteen tasalla. Vauhtipyörä kiristetty momenttiin jne. Eihän tollasta pysty oikein väärin edes asentamaan. Se kova pyörä tosiaan värisi niin kovasti että varmaan oisi hajottanut vaihdelaatikon jossain vaiheessa. Kaasua ei siis voinut painaa pohjaan alle 2500rpm. Nyt tämä uusi koliseva valeo kaksoismassa... Taidan ajaa niin kauan ennen kuin oikeesti jättää tielle. Vituttaa nää nyky ajan romut. Ihan paskoja varaosia.
Re: Kestävä kytkin merkki?
Jos on SAC-kytkin eli itsesäätyvällä paineasetelmalla niin sen saa hyvin helposti väärin asennettua jos ei ole SAC-erikoistyökalua.Junnari kirjoitti: ↑26 Elo 2023 15:19 Kyllä asentaja oli tilanteen tasalla. Vauhtipyörä kiristetty momenttiin jne. Eihän tollasta pysty oikein väärin edes asentamaan. Se kova pyörä tosiaan värisi niin kovasti että varmaan oisi hajottanut vaihdelaatikon jossain vaiheessa. Kaasua ei siis voinut painaa pohjaan alle 2500rpm. Nyt tämä uusi koliseva valeo kaksoismassa... Taidan ajaa niin kauan ennen kuin oikeesti jättää tielle. Vituttaa nää nyky ajan romut. Ihan paskoja varaosia.
Jotenkin kertomuksesta kuulostaa ettei asentajalla ole ihan kaikki mennyt oikein...?
Meillä on useampi auto (3kpl + 1kpl huolloissa) kovalla vauhtipyörällä ja tällä hetkellä vain yksi kaksoismassa-pyörällä. Kovalla pyörällä ajotuntuma on tarkempi kun ei ole henkseleitä voimalinjan välissä mutta kuvaamiasi tärinöitä ei ole ollut koskaan missään autossa. Ei vanhoilla eikä uusilla kytkimillä.
Muunnossarjan kovaan vauhtipyörään laitoin siksi kun kone oli muutenkin auki ja vanha DMF-kytkin hieman naputti tyhjäkäynnillä. Ajon aikana ei ollut mitään oireita.
Re: Kestävä kytkin merkki?
Itsellä myös kalustoa joissa ollu osassa kovaavauhtista jopa kevennetyllä limpulla ja sitten vastaavasti kaksoismassavauhtiksella, mutta varsinaisesti en oo huomannu kytkintuntumassa eroa esimerkiksi liikkeelle lähdössä tms. Enemmänkin eroo oon huomannu siinä miten vastaa pintakaasuun, tässä tapauksessa kiinteelimppusten eduksi, taas reippaassa kiihdytyksessä vakiokuntoisella autolla ei ole sen kummemmin ollu väliä että mennäänkö kumman sorttisella vauhtipyörällä. Toki jos tykkää heel&toeta tarjota niin herkkä pintakaasuun vastaavuus on ihan jees, mutta uskosin että Kugassa tällä kohdalla ei välttämättä ehkä ole niin suurta merkitystä
Tuolla aiemmin mainittiinkin että LUK ja Sachs ovat hyviä kytkinmerkkejä ja tähän voin kyllä yhtyä molempia ollut eikä ongelmia. Ainakin Mk1 Focuksessa oli tehtaan jäljiltä kytkimessä myös LUK-stanssaus

Tuolla aiemmin mainittiinkin että LUK ja Sachs ovat hyviä kytkinmerkkejä ja tähän voin kyllä yhtyä molempia ollut eikä ongelmia. Ainakin Mk1 Focuksessa oli tehtaan jäljiltä kytkimessä myös LUK-stanssaus

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Kestävä kytkin merkki?
Omaan S-maxiini on kasautunut ongelmia, no, pääsyy siinä että on ollut muita murheita ja ei ole tullut hoivailtua autoa niin kuin olisi pitänyt.
Keväällä huomasin että kytkin on alkanut ottamaan merkittävän ylhäältä. Se oli tarkoitus tässä kesän aikana vaihdattaa. Tuossa yksi kerta kun töihin ajelin, niin kiihdytin yhdessä kohtaa ihan hieman terhakkaammin kuin mitä on tapana, varsinkin nyt tuolla kuluneella kytkimellä on tullut ajeltua hissukseen.
Tuossa hieman reippaamassa kiihdytyksessä huomasin ylimääräisen napsahtavan äänen. Työpaikan pihaan muutaman sadan metrin päästä päästyäni alkoi kuulumaan kalkatusta.
Sittemmin on tullut tehtyä havaintoja enemmän. Ääni ei tunnu ikinä kuuluvan ihan heti kun auton käynnistää pidemmän ajan jälkeen. Mutta varsin heti se alkaa kuulumaan. Kuuluu tyhjäkäynnillä sekä kytkin pohjassa että kytkin ylhäällä. Kuuluu kytkin pohjassa vaihde silmässä että vaihde vapaalla. Tuntuu kuuluvan selkeästi voimakkaammin auton alta, konepelli auki koneen yläpuolelta kuunnellessa selkeästi heikommin.
Kun kierroksia nostaa tyhjäkäynnillä n. 1500 rpm:ään, ääni poistuu käytännössä täysin, en ole ihan varma että kuuluuko ajossa satunnaisia lyhyitä (yksittäisiä) kalahduksia. Tuntuisi siltä, että autolla ajettaessa, veto päällä, kierroksia ei tarvitse olla ihan tuota samaa ja ääni katoaa. Mutta jos veto ei ole päällä, niin selkeästi herkemmin minusta tuo ääni alkaa kuulumaan, esim. alamäkeen vaihde päällä ja kaasua ei yhtään, ääntä minusta kuului samoilla koneen kierrosnopeuksilla kuin millä ei kuulunut jos oli veto päällä.
Huomasin itse asiassa että dpf-pönttö roikkuu alempana, sen tilanne on nyt tarkoitus yrittää kurkata ensin että mikä sitä(kin) vaivaa ja voisiko se liittyä tuohon ääneen.
DMF:n liittyviä kolinavideoita, esim. https://www.youtube.com/watch?v=y0jpTAURMZY on tullut yritettyä katsoa ja ääni kuulostaa omassa autossani varsin samalta.
Kuuluuko vaihtovalmiin DMF:n kolinat tyypillisesti sekä kytkin pohjassa että kytkin ylhäällä vai onko tällaisessa tapauksessa syypäätä ääneen etsittävä muualta?
Jakopään hihna on vaihdettu n. 60tkm sitten, autolla ajettu n. 250tkm, apulaitehihna (tai mikä sen nimi nyt onkaan) ei näytä vispaavan sen ihmeemmin. Jakopään hihnaan liikehdintää en ole vielä nähnyt, en ole sinne kurkannut.
Ilmeisesti yksi asia mitä kolina-asioissa tutkitaan, on se että otetaan tuo apulaitehihna pois paikoiltaan ja kuunnellaan että muuttuiko mikään. En ole sitä koskaan irrottanut, mutta ilmeisesti aika helposti tehtävissä?
Keväällä huomasin että kytkin on alkanut ottamaan merkittävän ylhäältä. Se oli tarkoitus tässä kesän aikana vaihdattaa. Tuossa yksi kerta kun töihin ajelin, niin kiihdytin yhdessä kohtaa ihan hieman terhakkaammin kuin mitä on tapana, varsinkin nyt tuolla kuluneella kytkimellä on tullut ajeltua hissukseen.
Tuossa hieman reippaamassa kiihdytyksessä huomasin ylimääräisen napsahtavan äänen. Työpaikan pihaan muutaman sadan metrin päästä päästyäni alkoi kuulumaan kalkatusta.
Sittemmin on tullut tehtyä havaintoja enemmän. Ääni ei tunnu ikinä kuuluvan ihan heti kun auton käynnistää pidemmän ajan jälkeen. Mutta varsin heti se alkaa kuulumaan. Kuuluu tyhjäkäynnillä sekä kytkin pohjassa että kytkin ylhäällä. Kuuluu kytkin pohjassa vaihde silmässä että vaihde vapaalla. Tuntuu kuuluvan selkeästi voimakkaammin auton alta, konepelli auki koneen yläpuolelta kuunnellessa selkeästi heikommin.
Kun kierroksia nostaa tyhjäkäynnillä n. 1500 rpm:ään, ääni poistuu käytännössä täysin, en ole ihan varma että kuuluuko ajossa satunnaisia lyhyitä (yksittäisiä) kalahduksia. Tuntuisi siltä, että autolla ajettaessa, veto päällä, kierroksia ei tarvitse olla ihan tuota samaa ja ääni katoaa. Mutta jos veto ei ole päällä, niin selkeästi herkemmin minusta tuo ääni alkaa kuulumaan, esim. alamäkeen vaihde päällä ja kaasua ei yhtään, ääntä minusta kuului samoilla koneen kierrosnopeuksilla kuin millä ei kuulunut jos oli veto päällä.
Huomasin itse asiassa että dpf-pönttö roikkuu alempana, sen tilanne on nyt tarkoitus yrittää kurkata ensin että mikä sitä(kin) vaivaa ja voisiko se liittyä tuohon ääneen.
DMF:n liittyviä kolinavideoita, esim. https://www.youtube.com/watch?v=y0jpTAURMZY on tullut yritettyä katsoa ja ääni kuulostaa omassa autossani varsin samalta.
Kuuluuko vaihtovalmiin DMF:n kolinat tyypillisesti sekä kytkin pohjassa että kytkin ylhäällä vai onko tällaisessa tapauksessa syypäätä ääneen etsittävä muualta?
Jakopään hihna on vaihdettu n. 60tkm sitten, autolla ajettu n. 250tkm, apulaitehihna (tai mikä sen nimi nyt onkaan) ei näytä vispaavan sen ihmeemmin. Jakopään hihnaan liikehdintää en ole vielä nähnyt, en ole sinne kurkannut.
Ilmeisesti yksi asia mitä kolina-asioissa tutkitaan, on se että otetaan tuo apulaitehihna pois paikoiltaan ja kuunnellaan että muuttuiko mikään. En ole sitä koskaan irrottanut, mutta ilmeisesti aika helposti tehtävissä?
Re: Kestävä kytkin merkki?
Edelliseen viestiini päivitystä:
Oman auton kolina tuli pakoputkilinjastosta. DPF-pöntön etupuolella olevan komponentin, katalysaattorin (?), kiinnitystankojen/tukitankojen hitsaussaumat olivat pettäneet ja putkisto roikkui siitä kohtaa alempana ja kolisteli sitten alapuolella olevaan auton rungon rakenteeseen.
Tein alkuun ranekorjauksen varmistaakseni että kolina poistui sillä, nyt pitäisi miettiä että miten sen korjaisi pysyvämmin.
Voi olla, että erikseen hankittavissa oleva tukirauta, osakoodi 1775912 , on antanut periksi ensin ja päästänyt dpf-pöntön roikkumana vähitellen enemmän ja enemmän kunnes se sitten on ottanut kiinni ja tietty paremmat päivät nähneet hitsausaumat antaa siinä vaiheessa helposti periksi. Parkkihallin ovella on irtonaiset ritiliköt ja hölmönä oletin että ääni kuului siitä kun auto on mennyt ritilöiden yli. Todellisuudessa pönttö on raapinut ritilään.. :/
Oman auton kolina tuli pakoputkilinjastosta. DPF-pöntön etupuolella olevan komponentin, katalysaattorin (?), kiinnitystankojen/tukitankojen hitsaussaumat olivat pettäneet ja putkisto roikkui siitä kohtaa alempana ja kolisteli sitten alapuolella olevaan auton rungon rakenteeseen.
Tein alkuun ranekorjauksen varmistaakseni että kolina poistui sillä, nyt pitäisi miettiä että miten sen korjaisi pysyvämmin.
Voi olla, että erikseen hankittavissa oleva tukirauta, osakoodi 1775912 , on antanut periksi ensin ja päästänyt dpf-pöntön roikkumana vähitellen enemmän ja enemmän kunnes se sitten on ottanut kiinni ja tietty paremmat päivät nähneet hitsausaumat antaa siinä vaiheessa helposti periksi. Parkkihallin ovella on irtonaiset ritiliköt ja hölmönä oletin että ääni kuului siitä kun auto on mennyt ritilöiden yli. Todellisuudessa pönttö on raapinut ritilään.. :/