Tein moottoriin männänrenkaiden liuotusta ksyleenillä ja alustavat tulokset ovat positiivisia. Öljy ei ole vielä mustunut ollenkaan ja moottori ei enää naputa kylmänä. Vaihdoin Castrol Magnatec 5W40 liuotuksen päätteeksi. Voi olla, että tämä liukaste sopii tavallista paremmin moottoriin, aiemmin olen käyttänyt Ford 5W30 sitä Motonet öljyä.
Yksi asia vaivaa hieman. Huohotusta ei ole ollenkaan, itse asiassa kun venttiilikopan korkin löysää, niin moottori ei puske sitä ulospäin kuten tavallista.
Sen sijaan hieman jopa imee korkkia moottoria päin, ei kuitenkaan mitenkään valtavan kovaa. Onko tämä normaalia?
Ford Focus 1.6 Ti-VCT ylikuntoa?
Re: Ford Focus 1.6 Ti-VCT ylikuntoa?
Meillä on useammassa autossa Castrol Magnatecia (C3, A3/B4, C2 ja A5) ja erityisesti yhdessä se vähensi öljynkulutuksen lähes olemattomiin. Muissa ei tosin kulu yhtään.fokkewulf kirjoitti: ↑30 Kesä 2024 19:26 Tein moottoriin männänrenkaiden liuotusta ksyleenillä ja alustavat tulokset ovat positiivisia. Öljy ei ole vielä mustunut ollenkaan ja moottori ei enää naputa kylmänä. Vaihdoin Castrol Magnatec 5W40 liuotuksen päätteeksi. Voi olla, että tämä liukaste sopii tavallista paremmin moottoriin, aiemmin olen käyttänyt Ford 5W30 sitä Motonet öljyä.
Yksi asia vaivaa hieman. Huohotusta ei ole ollenkaan, itse asiassa kun venttiilikopan korkin löysää, niin moottori ei puske sitä ulospäin kuten tavallista.
Sen sijaan hieman jopa imee korkkia moottoria päin, ei kuitenkaan mitenkään valtavan kovaa. Onko tämä normaalia?
Vaihto 10 000km välein suodattimen ohella.
Mondeossa Magnatec 5W-30 A5 joka on vastaava kuin Ford 5W-30.
Mielestäni se on nyt niin kuin pitääkin. Pieni alipaine ohjaa öljyhuurut takaisin kiertoon. Joutokäynnillä imusarjan alipaine on suurimmillaan; PCV-venttiili säätelee alipainetta. Jos alipainetta on liikaa, niin siitä on taas omat oireensa.fokkewulf kirjoitti: ↑30 Kesä 2024 19:26 Tein moottoriin männänrenkaiden liuotusta ksyleenillä ja alustavat tulokset ovat positiivisia. Öljy ei ole vielä mustunut ollenkaan ja moottori ei enää naputa kylmänä. Vaihdoin Castrol Magnatec 5W40 liuotuksen päätteeksi. Voi olla, että tämä liukaste sopii tavallista paremmin moottoriin, aiemmin olen käyttänyt Ford 5W30 sitä Motonet öljyä.
Hienoa, jos sait männänrenkaat noin liuotettua irti! Se on tuon moottorin niitä harvoja yleisiä ongelmia. Kerro, miten menettelit!
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Olisi tosiaan mielenkiintosta saada ihan rautalangasta väännetty raportti tuosta renkaiden liuotuksesta ksyleenillä, jos vaikka itseki joutuisi joskus tuota kokeilemaan
Tuossa varmaan myös iso rooli öljyjen vaihdolla paksumpiin (5w30->5w40), joten hyvä kuulla että Castrolin Magnatecit auttaa asiassa, varmaan itselläkin olisi sigun ylimmän auton kanssa siirtymä 5w30 Shellin Helixeistä 5w40 Castrolin Magnatecceihin, jahka saan CCV-pöntön vaihdettua 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER