Onkos kokemuksia kestääkö nuo liimattavat suojakumit miten hyvin?
Tuli asennettua tuollainen viikonloppuna ja ihan suht simppeli oli asennus ja ainakin toistaiseksi tuntui pysyvän rasvat sisällä.
Isomman pään klemmari oli aika hankala laitettava joten laitoin tilalle ruuvattavan letku klemmarin. Pitää ainakin varmasti. Eikä tuntunut aiheuttavan epätasapainoakaan.
Aiemmin on tullut laitettua perinteisiä ja ylivedettäviä mutta nyt ei innostanut purkuhommat.
Vetonivelen suojakumi, liimattava
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Vetonivelen suojakumi, liimattava
1 kopan focukseen laitoin aikoinaan liimattavat suojakumit. Hyvin toimi sen pari vuotta mitä autolla vielä sen jälkeen ajelin, ei hajonneet eikä vuotaneet mistään. Sama kokemus myös itsellä että klemmaria en saanut luotettavasti pelittämään niin laitoin myös ruuvattavat.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Vetonivelen suojakumi, liimattava
joo aiemmin teutaroinut niitten hepposten peltiklemmarien kanssa mutta jatkossa aina ruuvattava koska ei tunnu epätasapainoakaan aiheuttavan.
(tietty katsoen että on tilaa pyöriä. Taitaa itseasiassa se rasva painaa paljon enempi siellä nivelessä/kumissa eikä varmaan ole tasaisesti jakaantunut.
(tietty katsoen että on tilaa pyöriä. Taitaa itseasiassa se rasva painaa paljon enempi siellä nivelessä/kumissa eikä varmaan ole tasaisesti jakaantunut.
Re: Vetonivelen suojakumi, liimattava
Saa sen peltinauhapatentinkin ainakin penkissä laitettua mutta auton alla on pahempi,niihin on oikeat tongitkin olemassa,itte laittelin Escoon kyllä joillain muilla...
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Vetonivelen suojakumi, liimattava
joo kyllä ne peltipantatongit löytyy ja niillä saa suht tiukkaan kun ensin saa jotenkin sen alkukiristyksen tehtyä käsin.
Mutta jos yleismallin kumi on hiukan väljä niin esikiristystä ei tahdo saada siellä alla tehtyä sitten millään tarpeeksi tiukaksi että saisi tongeilla riittävän loppukrymppäyksen. Ne kun kiristää vain rajallisen määrän. Tonkeja vaativassa mallissa on ne alkukiristys hampaat siten että se ei ole portaaton.
Tuollainen 90-110mm letkuklemmari rst on aika varma vaihtoehto ja helppo.
Mutta jos yleismallin kumi on hiukan väljä niin esikiristystä ei tahdo saada siellä alla tehtyä sitten millään tarpeeksi tiukaksi että saisi tongeilla riittävän loppukrymppäyksen. Ne kun kiristää vain rajallisen määrän. Tonkeja vaativassa mallissa on ne alkukiristys hampaat siten että se ei ole portaaton.
Tuollainen 90-110mm letkuklemmari rst on aika varma vaihtoehto ja helppo.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 01 Heinä 2023 14:07
Re: Vetonivelen suojakumi, liimattava
Kokeilin taas itsekin asentaa liimattavan kumin, ei ollut fordiin tosin.
Sivuleikkureilla vanha pois

Uudessa tuommoinen nuolipinta joka lukitsee kumin liiman kanssa.
Vanha rasva kannattaa putsata huolella, ettei vahingossakaan mene liimapinnalle.

Paketissa tuleva pikaliima väliin, ja uutta rasvaa niveleen.

Tämä tuli tommoisilla metallisilla nippusiteillä kiinni.
Nuo harjanteet kuluu ensimmäisinä tasaiseksi käytössä, ainakin sierrassa niin kävi.
ei kai vaikuta kestävyyteen ihan äkkiä.

Sivuleikkureilla vanha pois

Uudessa tuommoinen nuolipinta joka lukitsee kumin liiman kanssa.
Vanha rasva kannattaa putsata huolella, ettei vahingossakaan mene liimapinnalle.

Paketissa tuleva pikaliima väliin, ja uutta rasvaa niveleen.

Tämä tuli tommoisilla metallisilla nippusiteillä kiinni.
Nuo harjanteet kuluu ensimmäisinä tasaiseksi käytössä, ainakin sierrassa niin kävi.
ei kai vaikuta kestävyyteen ihan äkkiä.
