Onkohan tästä tulossa kallis keikka?

Sulakkeita varmaankin kannattaisi käydä läpi, onko ideoita mitkä sulakkeet ensimmäisenä?
Moottorin lämpötiloissa ei ole mittarin mukaan mitään ihmeempää, minusta. Ennemmin hieman viileänä käy, tosin ajomatkat sen verran lyhyitä että vaikka webasto on nyt talvella valittu avustamaan lämmittämistä (aux heating) niin lämmöt eivät ole ehtineet kovinkaan usein nousemaan normaalille tasolle.
Ei tosiaan minusta tunnu savuttavan, mutta ehkä tuo ongelma voi ilmetä sellaisellakin savutuksen määrällä että sitä ei näe? No, joka tapauksessa, olisiko tästä koslasta jollain havaintoa hyvästä manuaalista, räjäytyskuvia ja muita? Ilmeisesti useampaa versiota tai jotain olemassa koska kun koitin hakea youtubesta taustatukea ihan vain tuohon öljynsuodattimen vaihtoon (mestan sijainti koneessa jne.) niin tuli vastaan videoita joissa oli vuosimalli, moottorin koko ja dieseliys täsmäsi mutta moottori oli silti ihan eri näköinen. Tähän autoon liittyy termi WA6, liekö ratkaiseva?Taunusautomaatti kirjoitti: ↑23 Huhti 2024 17:19 katselehan kaikki turbon painepuolen kummiletkut läpi huolella ettei ole pinnassa öljyä tai hiuksen hienoa murtumaa.,...
Turbolta egr ja imusarjaan menevä kanava....
Jos on halki niin painetta pääsee karkuun, dieseliä menee liikaa, savuttaa ja tehoa hukassa.
Jos näin ja ajelee pitempään niin katti/dpf menee ummetulle.
Tuotanoin, minä kun lähden pihasta S-maxilla ja ajan kirkonkylälle ensin kilometrin hiljokseen soratieta ja 4km 80kmh maantietä, niin jos pakkasta ei ole yli 10 astetta niin webasto on saanut kyllä moottorin lämmöt nostettua jo ns. normaalitasoon. Eli kuinka lyhyitä ne ajomatkat oikein on, että ei kerkiä lämmöt nousta?kuuagg kirjoitti: ↑23 Huhti 2024 21:50 Moottorin lämpötiloissa ei ole mittarin mukaan mitään ihmeempää, minusta. Ennemmin hieman viileänä käy, tosin ajomatkat sen verran lyhyitä että vaikka webasto on nyt talvella valittu avustamaan lämmittämistä (aux heating) niin lämmöt eivät ole ehtineet kovinkaan usein nousemaan normaalille tasolle.
Vanteet eivät ole epänormaalin lämpöiset.
Sinulla on Ford, joten vikakoodinlukija olisi pitänyt hommata jo ajat sittenkuuagg kirjoitti: ↑23 Huhti 2024 21:52 Minulla ei ole mitään hankittuna vikakoodien tulkitsemiseen tai minkään datan ulossaamiseen autosta.
Mitä kustantaisi kamppeet perustallaajalle tuolla saralla? Onko järkeä edes harkita? Mitä tulisi hankkia jos hankkisi, tai mitä kannattaisi hankkia jos hankkisi?