Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 13:06 Jos on märkä jakoremmi kuten noissa litrasissa ecoboosteissa niin remmejä on katkeillut urakalla.
Vaihto-ohje 240tkm ja 120tkm paikkeilla jälki on monesti jo rumaa.
Remmistä irtoaa hampaat jolloin täystuho....4-6k eur. tai sitten kumimoska tukkii öljysihdin ja tuho on lähellä ellei ajamista lopeta siihen paikkaan kun öljyvalo syttyy.
tietoa esim
https://luiginpaja.fi/ecoboost/
https://www.micars.fi/ford-ecoboost-hihnan-vaihdot/
Tosin samaa ongelmaa on muillakin merkeillä joilla käytössä sama tekniikka.
Yleensä hälytyskellot soimaan ja tarkempaa selvitystä jos nimessä on eco....![]()
Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Tähän piti kommentoida vielä että kyllä joo. Autot yksilöitä ja miten huollettu ja miten ajettu kertoisi paljon, jos vaan tietäisi. Tietty se huoltokirja auttaa jotenkin hahmottamaan ja yes noi iskarit ja renkaat, ok, että voi kulua noin.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑12 Huhti 2024 15:01 Laitahan nettiautoon hakusanaksi ford kuga.
Saat samaan hintaan paljon vähemmän ajetun auton jolla on metsätietäkin helpompi ajaa.
Yleensä autosta kuluu 2 rengasta nopeammin kuin toiset 2 johtuen että veto ja paino on enempi toisessa päässä.
Etuiskarien vaihtotarve ei välttämättä tarkoita että takapää olisi loppu.
Paljon maantiellä ajettu auto voi olla jopa paljon paremmassa kunnossa kuin vähän kaupungissa ajettu auto.
Kilometrit ei kerro auton kunnosta ellei tiedä historiaa muutoin.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Eli yhteenvetoa mietin:
- Ford Kuga
- Diesel 2,0 TDCi /140-150-163 heppaiset
- Autokauppiaalta pitää kysyä kusiruutan olemassaoloa, ja laittaa vaikka hakuun yksilö joka on v 2016 jälkeen tullut, jolloin tuli elektroninen nopeusmittari (tykkään siitä mutta kusiruuttaa ei saa olla)
- Mulle kelpaa vanhempikin malli, jos ei kauheasti huoltoja edessä, jos olisi vähemmän ajettu ja toisaalta edullisempi
- Huoltokirjaa kysyttävä ja vaadittava olla olemassa
- Ecoboosteihin en taida edes lähteä ollenkaan
Oisko jotain mitä tulee mieleen tästä ajatuskollaasista?
- Ford Kuga
- Diesel 2,0 TDCi /140-150-163 heppaiset
- Autokauppiaalta pitää kysyä kusiruutan olemassaoloa, ja laittaa vaikka hakuun yksilö joka on v 2016 jälkeen tullut, jolloin tuli elektroninen nopeusmittari (tykkään siitä mutta kusiruuttaa ei saa olla)
- Mulle kelpaa vanhempikin malli, jos ei kauheasti huoltoja edessä, jos olisi vähemmän ajettu ja toisaalta edullisempi
- Huoltokirjaa kysyttävä ja vaadittava olla olemassa
- Ecoboosteihin en taida edes lähteä ollenkaan
Oisko jotain mitä tulee mieleen tästä ajatuskollaasista?
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Hyvää yksilöä etsivän kannattaa katsoa pohjosen ja idän autoja... vähemmän suola rasitusta saaneita ja ajettu enempi pitkää matkaa noin oletuksena.
Kunhan ei Oulusta osta siellä jakoremmit kuluu ennen aikojaan...mutta jos juuri vaihdettu niin sitten ok.
Jossei tarvi olla automaatti niin manuaalit on luotettavampia pitemmän päälle.
Kunhan ei Oulusta osta siellä jakoremmit kuluu ennen aikojaan...mutta jos juuri vaihdettu niin sitten ok.
Jossei tarvi olla automaatti niin manuaalit on luotettavampia pitemmän päälle.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Wau. Hyviä ideoita. Katsoin esim yhtä huoltokirjallista Saksan tuontia mutta siellä aikalailla suolataan teitä koska kesärenkaat kesät talvet.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 15:19 Hyvää yksilöä etsivän kannattaa katsoa pohjosen ja idän autoja... vähemmän suola rasitusta saaneita ja ajettu enempi pitkää matkaa noin oletuksena.
Kunhan ei Oulusta osta siellä jakoremmit kuluu ennen aikojaan...mutta jos juuri vaihdettu niin sitten ok.
Jossei tarvi olla automaatti niin manuaalit on luotettavampia pitemmän päälle.
Nostan katseeni ylös
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Meillä on Etelä-Saksasta tuotu Mercedes ja se on ollut hyväkuntoinen koriltaan joten Saksassakin on eroja alueiden välillä.Ford-tyttö kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 16:02Wau. Hyviä ideoita. Katsoin esim yhtä huoltokirjallista Saksan tuontia mutta siellä aikalailla suolataan teitä koska kesärenkaat kesät talvet.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 15:19 Hyvää yksilöä etsivän kannattaa katsoa pohjosen ja idän autoja... vähemmän suola rasitusta saaneita ja ajettu enempi pitkää matkaa noin oletuksena.
Kunhan ei Oulusta osta siellä jakoremmit kuluu ennen aikojaan...mutta jos juuri vaihdettu niin sitten ok.
Jossei tarvi olla automaatti niin manuaalit on luotettavampia pitemmän päälle.
Nostan katseeni ylös, pohjoiseen. (Ja itään)
Tosiaan se huoltokirja pitää olla eikä uskoa jos myyjä sanoo että on mutta toimitetaan myöhemmin. Ehdottomasti ensimmäiseltä omistajalta ja Saksan autoissa näkee koko omistushistorian heidän auton mukana toimittamistaan asiakirjoista.
Kaikki autot hajoavat joskus joten mahdollisiman vähäisellä kilometriamäärällä niin sitten voi vielä saada hyvän hinnan myydessäkin. Sellainen paljon jo ostaessa ajettu hajoaa varmemmin kalliisti ja vähäisellä käytöllä ollut ei välttämättä ollenkaan
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Joku ison kaupungin keskustassa ajettu voi olla huomattavasti enempi loppu kuin pitkää maantietä paahtanut. Joten pelkät kilsat ei merkkaa niin paljoa.
Ja saksan tuonneissa kannattaa katsella tarkemmalla silmällä pitääkö kilsat varmasti paikkaansa.
On niitä tietty ruuvattu täälläkin mutta enempi kait sakulandiassa kuitenkin.
Jos on itse autoaan remontoiva niin yli 5v on parampi kuin uudempi.
Varaosien hinnat nimittäin huomattavasti edullisemmat vanhemmissa....kun saa osia jo muualtakin kuin marmorilta.
Ja saksan tuonneissa kannattaa katsella tarkemmalla silmällä pitääkö kilsat varmasti paikkaansa.
On niitä tietty ruuvattu täälläkin mutta enempi kait sakulandiassa kuitenkin.
Jos on itse autoaan remontoiva niin yli 5v on parampi kuin uudempi.
Varaosien hinnat nimittäin huomattavasti edullisemmat vanhemmissa....kun saa osia jo muualtakin kuin marmorilta.
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Taitaa olla paras indikaattori käytetyn auton kunnon arvoinnissa, siis ajettujen kilometrien ja auton käyttöhistorian lisäksi, että on hyvä käsitys haluamansa mallin tyyppivioista niiltä osin joissa pelkkä geneerinen kokemus tekniikasta ja autoista ei yksinomaan riitä. Jarrut, kytkimen, kässärin, korin siisteyden ja pikaisesti konetilan kunnon saa arvioitua koeajotilanteessa, mutta merkkikohtaisista jutuista kannattaa ottaa selvää myöskin.
Esimerkiksi vaihdoin Focuksella 325i bimmerin, josta löyty öljyvuoto ja sen seurauksena oli menny apulaiteremmiltä rullat sököksi, oireina visuaalinen öljyläikkä suodatinjalan luona ja audiopuolella sitten sirinä tyhjäkäynnillä sekä nostajien tikitystä. Auto oli muuten kuin pakasta vedetty ja uusittu ihan hitosti osaa, mm. jakoketju. Ajamalla olisi tullut isompi remppa, mutta varaosat maksoi n. 150e (OE-tiivisteet ja INA-remmisarja) joten pistin räikkää heilumaan ja viat oli sitten korjattu. Jengistä 90% olisi jättänyt auton sikseen ja jatkanu etsintää, mutta itse päätin ottaa asioista selvää, kun itselle vieras merkki, ja vähän tietoa haalimalla siis selvisi ettei kyse ollut tuota vakavemmista asioista, lopputuloksena 218 heppainen manuualivaihteinen takavetoauto odottelee että saisi kesärenkaat vaihtaa alle ja joku muu saa jatkaa samankuntoisen yksilön etsintää... samassa hintaluokassa.
Eli olennaista on tietää mitä vikaa haluamassaan autossa pitää pelätä ja mistä taas pystyy selviämään järkevillä kustannuksilla/efforteilla.
Tänä päivänä oikeestaan minkä tahanasa vian korjauttaminen ammattalaisella maksaa ihan luokattoman paljon ja silti saat monta kertaa viedä näytille ja luonnollisesti maksat joka tunnista. Tarkkoja summia en enää osaa heittää näistä, kun mun auton ainoat ulkoistetut remontit on ollu nelipyöräsuuntaus ja sekin alennuksella duunipaikalla
Tällaisia ajatuksia itsellä ennen kuin sanotaan "hold out your haaaaand"
Esimerkiksi vaihdoin Focuksella 325i bimmerin, josta löyty öljyvuoto ja sen seurauksena oli menny apulaiteremmiltä rullat sököksi, oireina visuaalinen öljyläikkä suodatinjalan luona ja audiopuolella sitten sirinä tyhjäkäynnillä sekä nostajien tikitystä. Auto oli muuten kuin pakasta vedetty ja uusittu ihan hitosti osaa, mm. jakoketju. Ajamalla olisi tullut isompi remppa, mutta varaosat maksoi n. 150e (OE-tiivisteet ja INA-remmisarja) joten pistin räikkää heilumaan ja viat oli sitten korjattu. Jengistä 90% olisi jättänyt auton sikseen ja jatkanu etsintää, mutta itse päätin ottaa asioista selvää, kun itselle vieras merkki, ja vähän tietoa haalimalla siis selvisi ettei kyse ollut tuota vakavemmista asioista, lopputuloksena 218 heppainen manuualivaihteinen takavetoauto odottelee että saisi kesärenkaat vaihtaa alle ja joku muu saa jatkaa samankuntoisen yksilön etsintää... samassa hintaluokassa.
Eli olennaista on tietää mitä vikaa haluamassaan autossa pitää pelätä ja mistä taas pystyy selviämään järkevillä kustannuksilla/efforteilla.
Tänä päivänä oikeestaan minkä tahanasa vian korjauttaminen ammattalaisella maksaa ihan luokattoman paljon ja silti saat monta kertaa viedä näytille ja luonnollisesti maksat joka tunnista. Tarkkoja summia en enää osaa heittää näistä, kun mun auton ainoat ulkoistetut remontit on ollu nelipyöräsuuntaus ja sekin alennuksella duunipaikalla

Tällaisia ajatuksia itsellä ennen kuin sanotaan "hold out your haaaaand"

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Okei! Saksalaiset ovat usein sellaisia luotettavia ja säntillisiä ja usea huoltaa varmaan autoaankin hyvin. Onhan meilläkin (ex-miehellä nyt) Ranskan tuonti Verso ja eipä ole mitään muuta tarvinnut tehdä 10 vuoteen kuin huollot ja pari akkua uusia ja renkaat.Mk3Mondeo kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 19:23Meillä on Etelä-Saksasta tuotu Mercedes ja se on ollut hyväkuntoinen koriltaan joten Saksassakin on eroja alueiden välillä.Ford-tyttö kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 16:02
Wau. Hyviä ideoita. Katsoin esim yhtä huoltokirjallista Saksan tuontia mutta siellä aikalailla suolataan teitä koska kesärenkaat kesät talvet.
Nostan katseeni ylös, pohjoiseen. (Ja itään)
Tosiaan se huoltokirja pitää olla eikä uskoa jos myyjä sanoo että on mutta toimitetaan myöhemmin. Ehdottomasti ensimmäiseltä omistajalta ja Saksan autoissa näkee koko omistushistorian heidän auton mukana toimittamistaan asiakirjoista.
Kaikki autot hajoavat joskus joten mahdollisiman vähäisellä kilometriamäärällä niin sitten voi vielä saada hyvän hinnan myydessäkin. Sellainen paljon jo ostaessa ajettu hajoaa varmemmin kalliisti ja vähäisellä käytöllä ollut ei välttämättä ollenkaan
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Okei! Tähtään todellakin yli 5 vanhaan, täällä Jo3nsuussa on pari tosi hyvää ja edullista ja luotettavaa korjaamoa, joissa tulen valkoista ratsuani käyttämään.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 20:28 Joku ison kaupungin keskustassa ajettu voi olla huomattavasti enempi loppu kuin pitkää maantietä paahtanut. Joten pelkät kilsat ei merkkaa niin paljoa.
Ja saksan tuonneissa kannattaa katsella tarkemmalla silmällä pitääkö kilsat varmasti paikkaansa.
On niitä tietty ruuvattu täälläkin mutta enempi kait sakulandiassa kuitenkin.
Jos on itse autoaan remontoiva niin yli 5v on parampi kuin uudempi.
Varaosien hinnat nimittäin huomattavasti edullisemmat vanhemmissa....kun saa osia jo muualtakin kuin marmorilta.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Jeaasshhh. Ja jep. Osaisinpa itse korjata! Katselin yksi päivä, en muista vuosimallia, mutta siis näitä vanhoja viime vuosituhannen Foordeja (onko mitenkään mahdollista että vm. 1966duckworth kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 21:56 Taitaa olla paras indikaattori käytetyn auton kunnon arvoinnissa, siis ajettujen kilometrien ja auton käyttöhistorian lisäksi, että on hyvä käsitys haluamansa mallin tyyppivioista niiltä osin joissa pelkkä geneerinen kokemus tekniikasta ja autoista ei yksinomaan riitä. Jarrut, kytkimen, kässärin, korin siisteyden ja pikaisesti konetilan kunnon saa arvioitua koeajotilanteessa, mutta merkkikohtaisista jutuista kannattaa ottaa selvää myöskin.
Esimerkiksi vaihdoin Focuksella 325i bimmerin, josta löyty öljyvuoto ja sen seurauksena oli menny apulaiteremmiltä rullat sököksi, oireina visuaalinen öljyläikkä suodatinjalan luona ja audiopuolella sitten sirinä tyhjäkäynnillä sekä nostajien tikitystä. Auto oli muuten kuin pakasta vedetty ja uusittu ihan hitosti osaa, mm. jakoketju. Ajamalla olisi tullut isompi remppa, mutta varaosat maksoi n. 150e (OE-tiivisteet ja INA-remmisarja) joten pistin räikkää heilumaan ja viat oli sitten korjattu. Jengistä 90% olisi jättänyt auton sikseen ja jatkanu etsintää, mutta itse päätin ottaa asioista selvää, kun itselle vieras merkki, ja vähän tietoa haalimalla siis selvisi ettei kyse ollut tuota vakavemmista asioista, lopputuloksena 218 heppainen manuualivaihteinen takavetoauto odottelee että saisi kesärenkaat vaihtaa alle ja joku muu saa jatkaa samankuntoisen yksilön etsintää... samassa hintaluokassa.
Eli olennaista on tietää mitä vikaa haluamassaan autossa pitää pelätä ja mistä taas pystyy selviämään järkevillä kustannuksilla/efforteilla.
Tänä päivänä oikeestaan minkä tahanasa vian korjauttaminen ammattalaisella maksaa ihan luokattoman paljon ja silti saat monta kertaa viedä näytille ja luonnollisesti maksat joka tunnista. Tarkkoja summia en enää osaa heittää näistä, kun mun auton ainoat ulkoistetut remontit on ollu nelipyöräsuuntaus ja sekin alennuksella duunipaikalla![]()
Tällaisia ajatuksia itsellä ennen kuin sanotaan "hold out your haaaaand"![]()
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Viisas ratkaisu, jättää se katseluun. Lukkoperällä varustettuna suoraan ajaminen talvikelillä on vaikeaa kun aina irtoaa takapään pito jos ei ole ajonvakautusta.Ford-tyttö kirjoitti: ↑18 Huhti 2024 17:09Jeaasshhh. Ja jep. Osaisinpa itse korjata! Katselin yksi päivä, en muista vuosimallia, mutta siis näitä vanhoja viime vuosituhannen Foordeja, kyseessä oli valkoinen Ford Mustang, o, oli niiiiiin hienoduckworth kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 21:56 Taitaa olla paras indikaattori käytetyn auton kunnon arvoinnissa, siis ajettujen kilometrien ja auton käyttöhistorian lisäksi, että on hyvä käsitys haluamansa mallin tyyppivioista niiltä osin joissa pelkkä geneerinen kokemus tekniikasta ja autoista ei yksinomaan riitä. Jarrut, kytkimen, kässärin, korin siisteyden ja pikaisesti konetilan kunnon saa arvioitua koeajotilanteessa, mutta merkkikohtaisista jutuista kannattaa ottaa selvää myöskin.
Esimerkiksi vaihdoin Focuksella 325i bimmerin, josta löyty öljyvuoto ja sen seurauksena oli menny apulaiteremmiltä rullat sököksi, oireina visuaalinen öljyläikkä suodatinjalan luona ja audiopuolella sitten sirinä tyhjäkäynnillä sekä nostajien tikitystä. Auto oli muuten kuin pakasta vedetty ja uusittu ihan hitosti osaa, mm. jakoketju. Ajamalla olisi tullut isompi remppa, mutta varaosat maksoi n. 150e (OE-tiivisteet ja INA-remmisarja) joten pistin räikkää heilumaan ja viat oli sitten korjattu. Jengistä 90% olisi jättänyt auton sikseen ja jatkanu etsintää, mutta itse päätin ottaa asioista selvää, kun itselle vieras merkki, ja vähän tietoa haalimalla siis selvisi ettei kyse ollut tuota vakavemmista asioista, lopputuloksena 218 heppainen manuualivaihteinen takavetoauto odottelee että saisi kesärenkaat vaihtaa alle ja joku muu saa jatkaa samankuntoisen yksilön etsintää... samassa hintaluokassa.
Eli olennaista on tietää mitä vikaa haluamassaan autossa pitää pelätä ja mistä taas pystyy selviämään järkevillä kustannuksilla/efforteilla.
Tänä päivänä oikeestaan minkä tahanasa vian korjauttaminen ammattalaisella maksaa ihan luokattoman paljon ja silti saat monta kertaa viedä näytille ja luonnollisesti maksat joka tunnista. Tarkkoja summia en enää osaa heittää näistä, kun mun auton ainoat ulkoistetut remontit on ollu nelipyöräsuuntaus ja sekin alennuksella duunipaikalla![]()
Tällaisia ajatuksia itsellä ennen kuin sanotaan "hold out your haaaaand"![]()
Takavetoinen, talviajettava
Pakko oli jättää idea koska mökkitie niin hankala
![]()
Olen ajanut 120 000km isolla V-8 Fordilla ja talvella hyvin hankala ajaa. Alle 20L/km vaikeaa päästä kulutuksena mutta V-8:n äänessä on jotakin alkukantaista voimaa.
En suosittele kenellekään.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Huhti 2024 11:02
Re: Edge 2,0 TDCi 210hv Titanium AWD
Mk3Mondeo kirjoitti: ↑18 Huhti 2024 17:18Viisas ratkaisu, jättää se katseluun. Lukkoperällä varustettuna suoraan ajaminen talvikelillä on vaikeaa kun aina irtoaa takapään pito jos ei ole ajonvakautusta.Ford-tyttö kirjoitti: ↑18 Huhti 2024 17:09
Jeaasshhh. Ja jep. Osaisinpa itse korjata! Katselin yksi päivä, en muista vuosimallia, mutta siis näitä vanhoja viime vuosituhannen Foordeja, kyseessä oli valkoinen Ford Mustang, o, oli niiiiiin hienoTakavetoinen, talviajettava
Pakko oli jättää idea koska mökkitie niin hankala
![]()
Olen ajanut 120 000km isolla V-8 Fordilla ja talvella hyvin hankala ajaa. Alle 20L/km vaikeaa päästä kulutuksena mutta V-8:n äänessä on jotakin alkukantaista voimaa.
En suosittele kenellekään.