Ajettu 228 000. Kauan tuolla moottorilla vielä pyyhkäisee?
Autokauppias suosittelee samanhintaista Volvoa ja koeajoin sen ja oli todella todella hyvä mutta en rakastunut. Olen ihastunut tuohon Edgeen tulisesti
En ole omistanut kumpaakaan mutta muita Fordeja kyllä, niin bensa- kuin dieselmoottorillakin. Neliveto tuo lisää vikakohteita ja tuo km-lukema on jo sellainen etteivät merkkiliikkeet enää ota vaihtoautoksi noin paljoa ajettua. Monille liikkeillä on 180 000km yläraja vaihtoautoille.Ford-tyttö kirjoitti: ↑11 Huhti 2024 11:11 Iskin tuohon silmäni ja ihastuin. Koeajoon?
Ajettu 228 000. Kauan tuolla moottorilla vielä pyyhkäisee?
Autokauppias suosittelee samanhintaista Volvoa ja koeajoin sen ja oli todella todella hyvä mutta en rakastunut. Olen ihastunut tuohon Edgeen tulisestiEnkä edes tiedä miten se kiihtyy tai ajaa.
Ok kiva tietää! Mikähän tää oisTaunusautomaatti kirjoitti: ↑12 Huhti 2024 15:45 Katso kugaa ja varman päälle 2.0 tdci.
Se lienee paremmasta päästä.
2 litrasilla vanhemmilla ainakin on ajellut ilman kipuja yli 350-400tkm asti jolloin tullut vaihdettua.
esim joku tollanen
https://www.nettiauto.com/ford/kuga/14234078
ja tietty jos nykytekniikka ookoo niin
https://www.nettiauto.com/ford/kuga/14192994
se pärjää jo edgelle kiihdytyksessä.
Oman käsityksen mukaan tämä 163 hv on vanhempaa tekniikkaa ja 150 hv uudempaa. Dieselistä kun on kyse niin pitää ottaa vääntökin huomioon. Netistä katottu specksit näyttää että väännössä olisi noin 10 newtonin ero uuden moottorin hyväksi (340/350 Nm) jolloin 150 hv kuluttaa vähemmän mutta 163 hv moottorista on yleisesti ihmisillä enemmän kokemusta. Näillä tehoilla ei varmaankaan ole merkitystä kiihtyvyyden osalta kun tuskin tulee tilannetta mihin näiden moottorien 8% tehoero ja 3% vääntöero vaikuttaaFord-tyttö kirjoitti: ↑13 Huhti 2024 11:23 Mitä eroa näissä on, tai siis onhan noissa eri hepat mutta mitä se käytännössä esim kiihtyvyyden suhteen mitä se meinaa?
2,0TDCi 163 hv 4WD Titanium PowerShift
2,0 TDCi 150 hv PowerShift AWD A6 Titanium
Tämä on kyllä totta.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑14 Huhti 2024 22:07 jos moottorissa on kusi ruisku eli urea systeemi niin kalliita korjauksia on tulossa... jos saa valita sillä ja ilman niin ilman kiitos...
ainakin ittelle...
Yes. Kiitti infostasaksoboy kirjoitti: ↑14 Huhti 2024 15:09Oman käsityksen mukaan tämä 163 hv on vanhempaa tekniikkaa ja 150 hv uudempaa. Dieselistä kun on kyse niin pitää ottaa vääntökin huomioon. Netistä katottu specksit näyttää että väännössä olisi noin 10 newtonin ero uuden moottorin hyväksi (340/350 Nm) jolloin 150 hv kuluttaa vähemmän mutta 163 hv moottorista on yleisesti ihmisillä enemmän kokemusta. Näillä tehoilla ei varmaankaan ole merkitystä kiihtyvyyden osalta kun tuskin tulee tilannetta mihin näiden moottorien 8% tehoero ja 3% vääntöero vaikuttaaFord-tyttö kirjoitti: ↑13 Huhti 2024 11:23 Mitä eroa näissä on, tai siis onhan noissa eri hepat mutta mitä se käytännössä esim kiihtyvyyden suhteen mitä se meinaa?
2,0TDCi 163 hv 4WD Titanium PowerShift
2,0 TDCi 150 hv PowerShift AWD A6 Titanium
HuhTaunusautomaatti kirjoitti: ↑15 Huhti 2024 11:23 Työkaveri kiroili tuossa joku päivä bemarinsa kusiruutan korjausta...makso kolmatta tonnia....
Ohoh. Googlaan mikä tää mystinen urea kusiruutta on!Mölli kirjoitti: ↑15 Huhti 2024 09:30Tämä on kyllä totta.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑14 Huhti 2024 22:07 jos moottorissa on kusi ruisku eli urea systeemi niin kalliita korjauksia on tulossa... jos saa valita sillä ja ilman niin ilman kiitos...
ainakin ittelle...
Itse tuosta allekirjoituksen volkkarista oppineena.
Vähintään 500€/vuosi saa varata kusiruutan korjauksiin ja tämä siis pelkkiin osiin.
Merkkihuollossa käyttämällä menisi varmaankin tuplat
Okei!!!saksoboy kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 08:47 Asiaa sivuten että adblue ei ole varsinaisesti pakollinen 2015 jälkeen tulleissa autoissa vaan jos typenoksidit pysyy kurissa ilmankin, ei autossa tarvitse olla adblue järjestelmää. Joten saattaa löytyä vielä autoja jotka on valmistettu 2015 jälkeen ilman adbluetakin
Rouvalla siis 2017 vm talisman 1.6 dci 160hv ilman adblueta
Ahaa hyvä idea ja todellakin tohkeeati kysynTaunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 11:20 Joo kaikissa uudemmissakaan ei välttämättä ole...
kannattaa myyjältä rohkeesti kysyä onko siinä se kusiruutta.![]()
Tai märkäremmi moottori?
No kyllä nuokin toimiakin voi....
Lisäksi juuri luin että ecoboost moottoreista on katkennut jakopäänhihnoja eli kallis koneremppa.Ford-tyttö kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 12:22Ahaa hyvä idea ja todellakin rohkeesti kysynTaunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Huhti 2024 11:20 Joo kaikissa uudemmissakaan ei välttämättä ole...
kannattaa myyjältä rohkeesti kysyä onko siinä se kusiruutta.![]()
Tai märkäremmi moottori?
No kyllä nuokin toimiakin voi....Jahhas seuraava googletettava on märkäremmi moottori mutta heyyyyyy, liittyyköhän se nyt mun seuraavaan kysymykseen
kun piti kysyä sellasesta kun EcoBoost moottori. Siitä muistaakseni luin jotain kummallista. Osui silmiin tämmöinen ilmo:
https://www.autotie.fi/vaihtoautot/ford ... EYeHNjk%3d