Täristys
Täristys
Missä voisi olla ongelma,eli Mondeoon vaihdettu jarruputket,koiranluu ja pallonivel& tukivarsi. Ennen vaihtoa ei ajossa tuntunut suurempia ongelmia,nuo siis vaihdettiin kun ei mennyt katsastuksesta. Nyt sitten ajossa auto tärisyttää kiihdyttäessä ja vapaalla,jos ajaa tasaista 80 niin ei tärise. Tuo ongelma tuli näitten korjausten jälkeen. Jälki katsastuksessa meni Kyllä läpi mutta huomautti kun jarrut ottaa kiinni aika pohjassa vasta, olisiko vielä ilmaa? Voiko tuo tärinä johtua siitä?
Re: Täristys
Vatkaava tärinä kiihdyttäessä noin 80 km/h nopeudessa on yleinen oire välykselle vetoakselin sisemmässä nivelessä. Miten se tuohon korjaukseen liittyisi, on hyvä kysymys? Olisko sisemmän nivelen tripodi irronnut maljastaan vahingossa ja pari laakerineulaa pudonnut (kuten mulle kävi...).
Oliko korjaus oikealla vai vasemmalla puolella?
Oliko korjaus oikealla vai vasemmalla puolella?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Täristys
Ääni tuolle, voi neulalaakeri tippua yllättävänkin helposti.yritäedes kirjoitti: ↑18 Maalis 2024 12:54 Vatkaava tärinä kiihdyttäessä noin 80 km/h nopeudessa on yleinen oire välykselle vetoakselin sisemmässä nivelessä. Miten se tuohon korjaukseen liittyisi, on hyvä kysymys? Olisko sisemmän nivelen tripodi irronnut maljastaan vahingossa ja pari laakerineulaa pudonnut (kuten mulle kävi...).
Oliko korjaus oikealla vai vasemmalla puolella?
Polkimen liikkeeseen auttaa huolellinen ilmaus ja mielellään testerillä tai jollakin ilmauslaitteella jotta saa abs-pumpun myös ilmattua. Oman Mondeon kanssa temppuilin useamman kerran kun vaihdoin takasatulat vaikka tein sen "lennosta" jottei ilmaa menisi järjestelmään.
Perinteinen ilmaus pumppaamalla ei tuottanut tulosta mutta lopulta painoin jarrusatuloiden männät sisään ja sen seurauksena satulasta abs-pumpulle/pääsylinterille paennut jarruneste vei mukanaan ilmakuplan.
Re: Täristys
Kiristettiinkö vetoakselin tukilaakerin kannake, jos nyt yleensä oli irti?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Täristys
En kyllä tiedä onko kiristetty,auto haettiin juuri samaiselle korjaamolle katotaan mitä siellä nyt sitten tehdään
Re: Täristys
Syy selvisi vetarin nivel oli laitettu huonosti paikalleen ja kiinni... toivottavasti on nyt kiinni ...
Re: Täristys
Niin siis tukilaakeriko oli huonosti kiinni vai tripodi irti sieltä maljasta? Lähtökohtasesti ku kumpaakaan ei tarvii normaalisti irroittaa alapallon/tukivarren vaihdossa

Tuo polkimen kehno tuntuma että ottaa ihan pohjasta onkin sitten monen muuttujan summa vanhemmassa autossa, jarruletkut, palojen/levyn kunto, pääsylkkä/tehostin kaikki yhdessä voi saada aikaan että joutuu oikeesti painamaan sitä poljinta. Toki ensin kannattaa kokeilla ilmata vielä uudelleen kuten tuossa aiemmin ehdotettiin.
Ite oon yleensä saanu 20 vuotta vanhoihin autoihin jonkinlaiset jarrut kun uusinu kaikki letkut, putket, satulat/tiivistesarjat, palat ja levyt

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Täristys
Jos ei omistajalla ole tietoa kuinka kuluneet palat jarruissa on niin siellä syy yleensä kun poljin painuu syvälle,itsellä juurikin lähdössä vanhempi Fordi remppaan kun ei tunnu enää takana paljon tapahtuvan ja poljin painuu syvälle,jos jarrulaikatkin reilusti jo kuluneet tekee samaa.
Voihan se pääsylinterikin joskus temppuilla vanhemmiten,jos taas ilmaa olis poljin yleensä nousee kun polkee useasti ja sitten vasta alkaa jarrut pitää.
Nyt kun on jo katsastettu tuo ilma ei oikeen voi olla syynä.
Voihan se pääsylinterikin joskus temppuilla vanhemmiten,jos taas ilmaa olis poljin yleensä nousee kun polkee useasti ja sitten vasta alkaa jarrut pitää.
Nyt kun on jo katsastettu tuo ilma ei oikeen voi olla syynä.