Fordin myyntimäärät 2023
Fordin myyntimäärät 2023
Lokakuun 2023 henkilöautojen ensirekisteröintitilastot Suomessa ovat karua luettavaa Fordin kannalta:
- automerkeistä Ford on sijalla 14, ollut tammikuu-lokakuun tilastossa 12. - suunta siis alaspäin,
- automallien 30 myydyimmän listassa ei yhtään Fordin mallia.
[Lähde: Tekniikan Maailma 21/2023]
Jos suunta jatkuu tuollaisena, niin Ford joutuu kohtapuoliin 'muut' lohkoon - eikä merkkiä mainita juuri ollenkaan.
- automerkeistä Ford on sijalla 14, ollut tammikuu-lokakuun tilastossa 12. - suunta siis alaspäin,
- automallien 30 myydyimmän listassa ei yhtään Fordin mallia.
[Lähde: Tekniikan Maailma 21/2023]
Jos suunta jatkuu tuollaisena, niin Ford joutuu kohtapuoliin 'muut' lohkoon - eikä merkkiä mainita juuri ollenkaan.
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Tuossa se näkyy Mondeon poistuminen valikoimista...
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Ja Fiestan poistuminen. Tällä hetkellä ei ole myynnissä Fordin mallia minkä haluaisin ostaa. Saa nähdä tuleeko enää autoa pitäisi kuitenkin vaihtaa viimeistään 2024.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Vähiin käy vaihtoehdot,Mondeo farkkua olisi ollu tarve mutta tuli hommattua Kuga hybridi,ed oli Mondeo hybrid.
Fiesta olisi myös tyttären perheeseen ollu tarve mutta tuli Citikka.
Fiesta olisi myös tyttären perheeseen ollu tarve mutta tuli Citikka.
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Ja Sierran..
"Vuonna 1987 Sierran ulkomuotoa muutettiin hillitymmäksi ja mallistoon tuli myös neliovinen porrasperäinen malli. Sierran myyntiluvut lähtivät nousuun, ja se olikin Euroopan myydyin automalli luokassaan."

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Mennyt pääkonttorissa päätökset pieleen....
Suosikki mallit lopetetaan, tilalle vain epäkäytännöllisiä ego kevytmaastureita.
Tekniikassa pahoja ongelmia esim 1.0 litraset ekoboom moottorit ja riksraks poks automaatit.
Sekä lataa ei lataa sähköhommat.
Suosikki mallit lopetetaan, tilalle vain epäkäytännöllisiä ego kevytmaastureita.
Tekniikassa pahoja ongelmia esim 1.0 litraset ekoboom moottorit ja riksraks poks automaatit.
Sekä lataa ei lataa sähköhommat.
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Ikävä juttu Fordin kannalta, mutta onneks en oo merkkiuskollinen.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Vähän on passiivista meininki kun hinnastotkin ovat monen mallin osalta päivittyneet viimeksi tammikuussa. Firman johdossa on kai päätetty, että nykyiseen henkilöautomallistoon ei liiemmin satsata. Kuga ja Puma vielä sentään sinnittelevät.
Re: Fordin myyntimäärät 2023
USA:ssa (jos heidän sivustoonsa on uskominen), käy kauppa 1.5 Ecoboost (3-syl.) Escapella (Kuga) hintaan 30 500 $ plus kulut.
Tiedä sitten, miten tämä uusi Explorer Täyssähkö täällä menee kaupaksi. Hinta on, yllättävää kyllä, lähes samassa haarukassa Kuga PHEV:n kanssa...
Jos tämä SUV huuma jatkuu, niin mikä ettei.
Kevennys:
SUV määritelmä: A passenger vehicle which combines the towing capacity of a pickup truck with the passenger-carrying space of a minivan or station wagon together with on- or off-road ability.
Tiedä sitten, miten tämä uusi Explorer Täyssähkö täällä menee kaupaksi. Hinta on, yllättävää kyllä, lähes samassa haarukassa Kuga PHEV:n kanssa...
Jos tämä SUV huuma jatkuu, niin mikä ettei.
Kevennys:
SUV määritelmä: A passenger vehicle which combines the towing capacity of a pickup truck with the passenger-carrying space of a minivan or station wagon together with on- or off-road ability.

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Noissa ego möhkäleissä on vaan tuota tavaratilaa kovin vähän.
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Hedin aikoo ostaa maahantuonnin. Lähde: Kaupoalehti.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/hedi ... dd3c91fea1
”Hedin Mobility Group AB ja Ford Motor Company ovat allekirjoittaneet ei-sitovan aiesopimuksen koskien Fordin kansallisen myyntiyhtiön hankintaa Suomessa.
Suunnitellulla kaupalla Hedin ottaisi vastuulleen Fordin henkilöautojen, hyötyajoneuvojen sekä varaosien ja tarvikkeiden maahantuonnin ja jakelun Suomen markkinalla. Kauppa ajoittuisi vuodenvaihteeseen 2024–2025, kertoo Hedin tiedotteessa.”
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/hedi ... dd3c91fea1
”Hedin Mobility Group AB ja Ford Motor Company ovat allekirjoittaneet ei-sitovan aiesopimuksen koskien Fordin kansallisen myyntiyhtiön hankintaa Suomessa.
Suunnitellulla kaupalla Hedin ottaisi vastuulleen Fordin henkilöautojen, hyötyajoneuvojen sekä varaosien ja tarvikkeiden maahantuonnin ja jakelun Suomen markkinalla. Kauppa ajoittuisi vuodenvaihteeseen 2024–2025, kertoo Hedin tiedotteessa.”
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Katkeaako samalla vanhan maahantuojan virhevastuu egoboomeista ja riksraks poks automaateista?
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Vaikka yleinen teema nyt on nuo SUV:t ja muut epämuodostuneet crossoverit ynnä muut, niin kyllä muilla merkeillä on vielä tarjolla Fiestan ja Focuksen kokoluokan autoja. Muut ovat myös jaksaneet panostaa niiden sähköistymiseen (plugin-mallit) tai esim Astra ja 308 sähköfarkut.
Itsellä on nyt tilanne, että seuraava auto ei ole Ford, koska mulle ei löydy enää sopivaa autoa. Ei ole edes kiinni kokoluokasta, vaan Fordilla ei enää ole mistä valita.
Focuksen hinnat on myös melkosen kalliita siihen nähden mitä saa. En ole valmis maksamaan pakollisten varusteiden kanssa Focuksesta esim 40000 euroa. En ikinä.
Tämä Fordin tilanne sataa tietysti VAG:n, Hyundain/Kia, Toyotan ym laariin.
Mun mielestä euroopan Fordin alamäki alko jo kauan sitten joskus 2000-luvun alussa. Ja mun mielestä ongelmat alko moottoreista ja teknisen kehittämisen hitaudesta. Muilla merkeillä oli hyvissä ajoin pihejä bensaturboja, kun Ford vielä laitto Mondeoon 2.0 vaparia ja 1.0 ecoboostia. Isommat koneet oli muilta merkeiltä yritysostojen kautta tulleita ja kuluttivat jo markkinoille tullessaan liikaa. Eikä ne diiselitkään mitään erityisiä olleet.
Sitten kun se 1.0 ecoboost keksittiin niin karsittiin lopulta koko muu moottorivalikoima. 1.5 jätettiin vielä Kugaan, kun ei muuta ole ja 1.0 ei riitä siihen.
Ja sähköllähän tämä Fordin iän ikuinen moottoriongelma ratkeaa.
Kyllä tässä itelle on ainakin jonkinlaista merkkiuskovaisuutta kehittynyt, mutta nyt on tutustuttava muihin merkkeihin.
Näin pari viikkoa sitten Tiiriön ABC:n pihassa jonkun 2019 sinisen farkku Focus ST:n, jota oli vähän laitettu ja kyllä vaan oli yks hienoimpia farkkuja mitä tiellä kulkee. Ihan piti kahvi juoda rauhassa ja vaan katsella autoa

Itsellä on nyt tilanne, että seuraava auto ei ole Ford, koska mulle ei löydy enää sopivaa autoa. Ei ole edes kiinni kokoluokasta, vaan Fordilla ei enää ole mistä valita.
Focuksen hinnat on myös melkosen kalliita siihen nähden mitä saa. En ole valmis maksamaan pakollisten varusteiden kanssa Focuksesta esim 40000 euroa. En ikinä.
Tämä Fordin tilanne sataa tietysti VAG:n, Hyundain/Kia, Toyotan ym laariin.
Mun mielestä euroopan Fordin alamäki alko jo kauan sitten joskus 2000-luvun alussa. Ja mun mielestä ongelmat alko moottoreista ja teknisen kehittämisen hitaudesta. Muilla merkeillä oli hyvissä ajoin pihejä bensaturboja, kun Ford vielä laitto Mondeoon 2.0 vaparia ja 1.0 ecoboostia. Isommat koneet oli muilta merkeiltä yritysostojen kautta tulleita ja kuluttivat jo markkinoille tullessaan liikaa. Eikä ne diiselitkään mitään erityisiä olleet.
Sitten kun se 1.0 ecoboost keksittiin niin karsittiin lopulta koko muu moottorivalikoima. 1.5 jätettiin vielä Kugaan, kun ei muuta ole ja 1.0 ei riitä siihen.
Ja sähköllähän tämä Fordin iän ikuinen moottoriongelma ratkeaa.
Kyllä tässä itelle on ainakin jonkinlaista merkkiuskovaisuutta kehittynyt, mutta nyt on tutustuttava muihin merkkeihin.
Näin pari viikkoa sitten Tiiriön ABC:n pihassa jonkun 2019 sinisen farkku Focus ST:n, jota oli vähän laitettu ja kyllä vaan oli yks hienoimpia farkkuja mitä tiellä kulkee. Ihan piti kahvi juoda rauhassa ja vaan katsella autoa


ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Koko Ford-yhtiön mielenkiintoisia talousnumeroita vuodelta 2023, https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... 2844529630 :
"Fordin talousjohtajan John Lawlerin mukaan yhtiö kehittää seuraavan sukupolven sähköautoja, jotka ”tulevat yllättämään asiakkaat” ja ovat kannattavia vuoden kuluessa julkistuksesta.
Sähköautobisneksen kampeaminen kannattavaksi vaatii työtä. Fordin sähköautoyksikön operatiivinen liiketappio oli viime vuodelta 4,7 miljardia dollaria. Autoyhtiö ennakoi, että yksikön liiketappio kasvaa tänä vuonna 5,0–5,5 miljardiin dollariin.
....
Fordille vuosi 2023 oli yksi parhaista yhtiön historiassa, talousmedia Barron’s huomauttaa. Viime vuoden nelosneljänneksen tulos oli analyytikoiden odotuksia parempi, samoin ohjeistus tälle vuodelle. Autovalmistaja kertoi myös 0,18 dollarin lisäosingosta normaalin 0,15 dollarin osingon päälle. Ford maksaa osinkoa neljännesvuosittain.
Yhtiö teki nelosneljänneksellä 46 miljardin dollarin liikevaihdon ja 1,1 miljardin dollarin oikaistun operatiivisen tuloksen. Koko vuoden osalta luvut olivat 176,2 miljardia ja 10,4 miljardia dollaria."
"Fordin talousjohtajan John Lawlerin mukaan yhtiö kehittää seuraavan sukupolven sähköautoja, jotka ”tulevat yllättämään asiakkaat” ja ovat kannattavia vuoden kuluessa julkistuksesta.
Sähköautobisneksen kampeaminen kannattavaksi vaatii työtä. Fordin sähköautoyksikön operatiivinen liiketappio oli viime vuodelta 4,7 miljardia dollaria. Autoyhtiö ennakoi, että yksikön liiketappio kasvaa tänä vuonna 5,0–5,5 miljardiin dollariin.
....
Fordille vuosi 2023 oli yksi parhaista yhtiön historiassa, talousmedia Barron’s huomauttaa. Viime vuoden nelosneljänneksen tulos oli analyytikoiden odotuksia parempi, samoin ohjeistus tälle vuodelle. Autovalmistaja kertoi myös 0,18 dollarin lisäosingosta normaalin 0,15 dollarin osingon päälle. Ford maksaa osinkoa neljännesvuosittain.
Yhtiö teki nelosneljänneksellä 46 miljardin dollarin liikevaihdon ja 1,1 miljardin dollarin oikaistun operatiivisen tuloksen. Koko vuoden osalta luvut olivat 176,2 miljardia ja 10,4 miljardia dollaria."
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Muistanko oikein, että ykkösmallin Focus myi aikoinaan uutena kuin häkä?
Vuonna 2021 Rintajoupin myydyin merkki oli Ford ja myydyin malli Ford Focus. Viime vuonna (2023) Volkkari oli merkeistä ykkönen, mutta Focus oli edelleen myydyin malli. Että jos joku haluaa Foordistaan eroon, niin kyllä aina jollekin toiselle kelpaa.
Ford on pudonnut tekniikan kelkasta useimmissa malleissa. Pitäisi olla vain sähkömoottoria. Jospa tilanne korjaantuu lähivuosina.

Vuonna 2021 Rintajoupin myydyin merkki oli Ford ja myydyin malli Ford Focus. Viime vuonna (2023) Volkkari oli merkeistä ykkönen, mutta Focus oli edelleen myydyin malli. Että jos joku haluaa Foordistaan eroon, niin kyllä aina jollekin toiselle kelpaa.

Ford on pudonnut tekniikan kelkasta useimmissa malleissa. Pitäisi olla vain sähkömoottoria. Jospa tilanne korjaantuu lähivuosina.
Re: Fordin myyntimäärät 2023
Toivottavasti. Nimittäin siihen suuntaan että se sähkömoottori ei ole vaatimus vaan muitakin järkevämpiä energialähteitä voi olla kuin tonneja painava akku.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium