Eli vuotoa on selvästä kuskin puoleisen vetoakselin sisäpäässä kulkeutuen pintoja pitkin pikkihiljaa alas vaihteiston alle, eli hyvin todennäköisesti vetarin stefa. MUTTA! Öljyä vuotaa myös alle olevan kuvan kannesta 7211. Onko tuo todennäköinen vuoto vai voiko vuotokohta olla mitenkään tuohon stefaan liittyvä? Vai onko nyt siis vaan sattumalla kaksi vaihteistoöljyvuotoa koneessa?
Sitten toinen kysymys. Joka tapauksessa vuoto on nyt ilmeisesti ainakin siinä vetarin stefassa, joten molemmin puolin pitää stefat vaihdattaa ja koska autolla on ajettu noin 300 tkm, täytyy samalla ennakoivasti vaihdattaa vetarit tai vetarien nivelet. Kumpi tapa tulee halvemmaksi, kun nivelet maksaa noin 100-200 euroa ja täydelliset vetarit 200-400 euroa, riippuen vetarin tai nivelten valmistajasta? Työtä on varmasti enempi pelkissä vetarien nivelten vaihdossa, mutta eikö uusissakin vetareissa pidä kuitenkin tehdä lisätyönä se sisempien suojakumien varmennus tiivistemassalla ja vaihtaa kunnon klemmarit?
