Kiskoin auton ojasta viime yönä. Pohjasta kiini, mutta lähti. Samalla lasinpesulaite alkoi toimimaan, mutta noin puolen tunnin päästä puhallin alkoi pitämään äänekästä ratinaa. Otin raitisilmasuodattimen pois, puhaltimen moottori tuntui ensin käyvän ok, sitten rutina ja ratina alkoi taas. Lopulta tuuletin pysähtyi, sisävalot himmenivät hieman kun yritti laittaa moottoria päälle, joten johtopäätös on, että jotain joutui jotenkin moottorin väliin ja moottori nyt jumissa mutta ehkä vielä ainakin sähköosien kannalta ehjä. Tai sitten moottori on jotenkin irronnut paikaltaan.
Yritin googlata ohjevideota lämppärin puhaltimen vaihtoa varten, mutta sellaista ei yllättäen löytynyt. Miten se puhaltimen moottori otetaan irti?
Ford ka 2009 (mk2) lämppärin puhaltimen irroitus?
Ford ka 2009 (mk2) lämppärin puhaltimen irroitus?
Cortina 1500 -67, Fusion 1.4 tdci 2003
Re: Ford ka 2009 (mk2) lämppärin puhaltimen irroitus?
Onko se puhallin kaasupolkimen yläpuolella, kuten Fiat 500:ssa? Siinä se on vain pienillä ruuveilla kiinni.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ford ka 2009 (mk2) lämppärin puhaltimen irroitus?
Loppujen lopuksi puhallin ei ollut oikeastaan millään kiinni, painoi jotain kohtaa ja pyöräytti. Olisi vain heti pitänyt hommata kunnon valo ja mennä katsomaan tilanne. Se siis oli pitkään irti paikallaan, hankasi muoveja ja meni epätasapainoon siitä. Vaikka rapsutin sulaneen muovin pois, ei siitä saanut käyttökelpoista.. Tilasin jonkun Fiiatin samannäköisen käytetyn puhaltimen, jonka jälkeen puhaltimen tehot ei riittäneet mihinkään. Sitten tilasin uuden oikean tehoisen ja ongelma oli sillä ratkaistu.
Cortina 1500 -67, Fusion 1.4 tdci 2003