Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Tärkein varuste on diesel moottori.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
No tuo nyt oli tosiaan niin itsestään selvyys että unohtui ihan mainita.
Jos ajelee yli 5t km vuodessa niin ehdottomasti diisselillä.
Jos ajelee yli 5t km vuodessa niin ehdottomasti diisselillä.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
HIrveästi ei kyllä ajoa tule, ehkä 10 tonnia vuoteen. Paljos näissä tuo Diesel vero sitten on? Ei ole mulla ollut ikinä muita kuin bensa autoja.
Jos dieseliä katon niin onko niissä mitään kaksoismassoja tms. kalliita remontteja joita ei ole bensoissa?
Jos dieseliä katon niin onko niissä mitään kaksoismassoja tms. kalliita remontteja joita ei ole bensoissa?
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Jos diesel ei ole ehdoton nounou niin käypä ehdottomasti koeajamassa. Kun on hetken ajellut nautiskellen dieselin mahtavasta väännöstä ei bensaa enää kaipaa.
Dieselissä käyttövoimavero on suurempi mutta perusvero sitten taas hieman pienempi johtuen pienemmästä co2 luvusta.
Käytännössä dieselin lisämaksu on noin 350 euroa.
Polttoaine on suunnilleen saman hintaista, pieni ero dieselin hyväksi.
MUTTA....kulutusero on iso. Mitä raskaampi kuorma ja mitä enempi kaupunki ajoa sitä enemmän diesel säästää.
Karkeesti 2-3 litraa vähempi 100km.
Säästöä siis helposti about 7 eur per 100km. Josta seuraa että kuoletus tulee noin 5000km matkalla...sen jälkeen pelkkää säästöä.
Sitten pitää huomata että monesti dieselit on paremmin varusteltuja...hankittu isompaan käyttöön.
Kaksoismassoja ei turhaan kannata väistellä...normi kytkin remppaan nähden hintaero ei ole kuin 400-500eur.
Mutta jos puhutaan kalliista remonteista niin powershiftiä tai pikku bensaturboja ennemmin kannattaa varoa.
ELi jos lähistöllä on niin käy kokeilemassa jotain 2.0TDCI....ettei unohdu hieno vaihtoehto.
Ja jos ajelee pääosin 2hlö kuormalla niin diesel farkun voi katsastaa 2hlö pakuksi -> verot on pienemmät kuin bensaautolla.
Dieselissä käyttövoimavero on suurempi mutta perusvero sitten taas hieman pienempi johtuen pienemmästä co2 luvusta.
Käytännössä dieselin lisämaksu on noin 350 euroa.
Polttoaine on suunnilleen saman hintaista, pieni ero dieselin hyväksi.
MUTTA....kulutusero on iso. Mitä raskaampi kuorma ja mitä enempi kaupunki ajoa sitä enemmän diesel säästää.
Karkeesti 2-3 litraa vähempi 100km.
Säästöä siis helposti about 7 eur per 100km. Josta seuraa että kuoletus tulee noin 5000km matkalla...sen jälkeen pelkkää säästöä.
Sitten pitää huomata että monesti dieselit on paremmin varusteltuja...hankittu isompaan käyttöön.
Kaksoismassoja ei turhaan kannata väistellä...normi kytkin remppaan nähden hintaero ei ole kuin 400-500eur.
Mutta jos puhutaan kalliista remonteista niin powershiftiä tai pikku bensaturboja ennemmin kannattaa varoa.
ELi jos lähistöllä on niin käy kokeilemassa jotain 2.0TDCI....ettei unohdu hieno vaihtoehto.
Ja jos ajelee pääosin 2hlö kuormalla niin diesel farkun voi katsastaa 2hlö pakuksi -> verot on pienemmät kuin bensaautolla.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Jos soitin on CD6000, niin siinä ei välttämättä ole bluetoothmoduulia. Mulla on sellainen rampa.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
aux löytynee kaikista.
Ja bloetoothin saa halvalla...esim
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6501768 ... ttivalmius
Ja bloetoothin saa halvalla...esim
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6501768 ... ttivalmius
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Tämä on se joka unohtuu useimmilta jotka tuijottaa vaan veroja...kts erityisesti kaupunki/taajama ajo...
2.0TDCI 163hp 320Nm farmari manuaali
Kaupunki: 6.4 l/100km
Maantie: 4.6 l/100km
Yhdistetty: 5.3 l/100km
2.0 Flexifuel 145hp 190Nm farmari manuaali
Kaupunki: 11.3 l/100km
Maantie: 6.0 l/100km
Yhdistetty: 8.0 l/100km
2.0 Bensa 146hp farmari manuaali
Kaupunki: 11.2 l/100km
Maantie: 6.0 l/100km
Yhdistetty: 7.9 l/100km
2.0TDCI 163hp 320Nm farmari manuaali
Kaupunki: 6.4 l/100km
Maantie: 4.6 l/100km
Yhdistetty: 5.3 l/100km
2.0 Flexifuel 145hp 190Nm farmari manuaali
Kaupunki: 11.3 l/100km
Maantie: 6.0 l/100km
Yhdistetty: 8.0 l/100km
2.0 Bensa 146hp farmari manuaali
Kaupunki: 11.2 l/100km
Maantie: 6.0 l/100km
Yhdistetty: 7.9 l/100km
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Käytetääs tätä ketjua...
Olenko oikeassa, että kaikissa mk4.5 facelift diesel Mondeoissa on polttoaineen dpf sumutin, koska ovat Euro 5?
Eli vuodesta noin 2011 eteenpäin?
Olenko oikeassa, että kaikissa mk4.5 facelift diesel Mondeoissa on polttoaineen dpf sumutin, koska ovat Euro 5?
Eli vuodesta noin 2011 eteenpäin?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Onko joku löytänyt ratkaisua Mondeo Mk4 seuraavaan vikaan?
DTC C19900
No communication possible with the driver's side front door module.
On tarkistettu:
- sulakkeet
- ovien kaapeli liitokset
- vaihdettu oven ohjausmoduli
Sain vian päälle yht'äkkiä, kun nostin kuljettajan oven "hallintapaneelista" vasemman puolen takaoven lasin ylös asti ja sitten lakkasi kuljettajan oven "paneeli" toimista ja samalla tuli vikakoodi, ettei yhteyttä kuljettajan oven ohjausyksikköön (yllä). Eli kuljettajan ovessa ei vian tultua toimi mikään toiminto siitä "hallintapanelista" (lasien nosto/lasku, sivupeilien säätö ja lisäksi kuljettajan oven anturilta ei mene tietoa oven kiinni laittamisesta vaan ilmoittaa oven olevan koko ajan auki.
Mikäli jollain ratkaisua ongelmaan niin olisi huippu juttu!
DTC C19900
No communication possible with the driver's side front door module.
On tarkistettu:
- sulakkeet
- ovien kaapeli liitokset
- vaihdettu oven ohjausmoduli
Sain vian päälle yht'äkkiä, kun nostin kuljettajan oven "hallintapaneelista" vasemman puolen takaoven lasin ylös asti ja sitten lakkasi kuljettajan oven "paneeli" toimista ja samalla tuli vikakoodi, ettei yhteyttä kuljettajan oven ohjausyksikköön (yllä). Eli kuljettajan ovessa ei vian tultua toimi mikään toiminto siitä "hallintapanelista" (lasien nosto/lasku, sivupeilien säätö ja lisäksi kuljettajan oven anturilta ei mene tietoa oven kiinni laittamisesta vaan ilmoittaa oven olevan koko ajan auki.
Mikäli jollain ratkaisua ongelmaan niin olisi huippu juttu!
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Toimiiko vasemman takaoven lasinnostin normaalisti?Safki kirjoitti: ↑07 Kesä 2023 21:33 Onko joku löytänyt ratkaisua Mondeo Mk4 seuraavaan vikaan?
DTC C19900
No communication possible with the driver's side front door module.
On tarkistettu:
- sulakkeet
- ovien kaapeli liitokset
- vaihdettu oven ohjausmoduli
Sain vian päälle yht'äkkiä, kun nostin kuljettajan oven "hallintapaneelista" vasemman puolen takaoven lasin ylös asti ja sitten lakkasi kuljettajan oven "paneeli" toimista ja samalla tuli vikakoodi, ettei yhteyttä kuljettajan oven ohjausyksikköön (yllä). Eli kuljettajan ovessa ei vian tultua toimi mikään toiminto siitä "hallintapanelista" (lasien nosto/lasku, sivupeilien säätö ja lisäksi kuljettajan oven anturilta ei mene tietoa oven kiinni laittamisesta vaan ilmoittaa oven olevan koko ajan auki.
Mikäli jollain ratkaisua ongelmaan niin olisi huippu juttu!
Ovien johtoniput (siis takaoven myös?) on siis tarkastettu?
Saavatko molemmat ovet varmasti maata, eli maadoitusjohtimen yhteys koriin olemassa?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Kiitos!yritäedes kirjoitti: ↑08 Kesä 2023 20:45Toimiiko vasemman takaoven lasinnostin normaalisti?Safki kirjoitti: ↑07 Kesä 2023 21:33 Onko joku löytänyt ratkaisua Mondeo Mk4 seuraavaan vikaan?
DTC C19900
No communication possible with the driver's side front door module.
On tarkistettu:
- sulakkeet
- ovien kaapeli liitokset
- vaihdettu oven ohjausmoduli
Sain vian päälle yht'äkkiä, kun nostin kuljettajan oven "hallintapaneelista" vasemman puolen takaoven lasin ylös asti ja sitten lakkasi kuljettajan oven "paneeli" toimista ja samalla tuli vikakoodi, ettei yhteyttä kuljettajan oven ohjausyksikköön (yllä). Eli kuljettajan ovessa ei vian tultua toimi mikään toiminto siitä "hallintapanelista" (lasien nosto/lasku, sivupeilien säätö ja lisäksi kuljettajan oven anturilta ei mene tietoa oven kiinni laittamisesta vaan ilmoittaa oven olevan koko ajan auki.
Mikäli jollain ratkaisua ongelmaan niin olisi huippu juttu!
Ovien johtoniput (siis takaoven myös?) on siis tarkastettu?
Saavatko molemmat ovet varmasti maata, eli maadoitusjohtimen yhteys koriin olemassa?
Kahdessa autossa oli sama vika, kuljettajanpuolen oven kumihaitarin sisällä oli maajohdon liitin väsynyt ja murtunut poikki.
Kuvaa en näymmä saa kännykästä liitetty, mutta edellä mainituin kuvauksin vikalöytyi.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Hyvä kun vika löytyi!
Tuo tuntuu olevan lähes tyyppivika Mk4 Mondeossa; omassa autossa oli täsmälleen sama. Johtuuko se maajohtimen sijainnista liittimessä vai onko johto liian jäykkää tavaraa ja vääntää pinniä?
Yhtäkaikki, haitariputken liitin A-pilarin puolelta näköjään kannattaa aina ensimmäisenä tarkistaa, jos sähköt kuskin ovesta katoaa.

Tuo tuntuu olevan lähes tyyppivika Mk4 Mondeossa; omassa autossa oli täsmälleen sama. Johtuuko se maajohtimen sijainnista liittimessä vai onko johto liian jäykkää tavaraa ja vääntää pinniä?
Yhtäkaikki, haitariputken liitin A-pilarin puolelta näköjään kannattaa aina ensimmäisenä tarkistaa, jos sähköt kuskin ovesta katoaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Mulla Rupes kanssa kenkkuroimaan ja pimputtaannkesken ajon vaikka vyö kiinni.....mutta hei tää konsti toimi tai ainakin valo lopuksi vilkutti 3 kertaa, ajamista en vielä ole kokeillut. Pidetäänriikomi kirjoitti: ↑27 Touko 2011 07:27 Löysin pari jippoa:
Mittariston itsediagnostiikka
Paina rattiohjaimen oik.puolella olevaa OK-nappulaa samalla kun käännät virrat päälle. "TEST" ilmaantuu näyttöön, päästä OK-näppäin irti. Voit selata kenttiä ylös/alas -namikoilla. Mittaristo suorittaa mm. näyttöjen/mittareiden testausta ja 10. kentästä löytyy mahdolliset vikakoodit. Kenttä 20 näyttää jäähdytysnesteen lämpötilan ja 22 akun jännitteen.
Turvavyön varoitusäänen päälle/pois -kytkentä
Istu autossa kaikki ovet kiinni ja kuskin turvavyö kiinnitettynä, virrat päällä. Vedä käsijarru päälle ja siirrä vaihde vapaalle (automaatissa P-asentoon). Käännä virrat pois päältä. Avaa kuskin turvavyö, ja käännä virrat päälle käynnistämättä autoa. Odota väh. 15 s ajan. Sitten seuraavan 60 s aikana kytke ja irrota turvavyö 9 kertaa, päästä vyön irrotuskytkin joka aukaisulla täysin vapaaksi. Jos homma onnistui, näytössä vilkahtaa vyön varoitusvalo 3 kertaa. Käännä virrat pois päältä.
Öljynvaihtovalon nollaus
Sulje kaikki ovet. Käännä virrat päälle. Samanaikaisesti paina kaasu- ja jarrupolkimet pohjaan ja pidä pohjassa väh. 15 s ajan. Paina rattiohjaimen OK -namikkaa.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Luin koko ketjun läpi ja heräsi huoli 2.0tdci:n kulutuksesta varsinkin automaatin kanssa. Oikeastiko se 6.5 tai ylipäätään kuudella alkavat lukemat on maantiellä totuus?
Ja nythän ei kaivata ajotietokoneen kulutusarvauksia kun niissä tunnetusti on heittoja.
Ja nythän ei kaivata ajotietokoneen kulutusarvauksia kun niissä tunnetusti on heittoja.
Ford Escort 1.6D 1985 & 1987
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Mitä nyt oman auton kulutusta olen seurannut ja muiden kommentteja lukenut, niin kulutus maantiellä manuaalilla on yleensä välillä 5-6 l/100 km.
Vaikuttavia tekijöitä on tietenkin paljon: ajonopeus, ajotyyli, rengastus jne.
Kun tuohon lisää perinteisen momentinmuunnin automaatin noin 1 l lisäkulutuksen, niin 6-7 l/100 km eli keskimäärin 6,5 voi olla aika lähellä.
Tasaisella 80-90 km/t päässee alle kuuden - auto täynnä ihmisiä ja tavaraa 130 km/t tuskin pääsee alle 7.
PS. viewtopic.php?t=37787&start=25 oli topicci juuri tästä aiheesta, mutta on päässyt unohtumaan
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Vanhempi momennin muunnin automaatti vie enempi kuin uusi robotisoitu manuaali. ero lienee 1-2 litraa satasella.
uudempi mennee kait samaan kuin manuaali.
Nopeuden nosto 80->110 lisää kulutusta luokkaa 1,5-2l.
uudempi mennee kait samaan kuin manuaali.
Nopeuden nosto 80->110 lisää kulutusta luokkaa 1,5-2l.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Kesä 2023 20:02
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Tämmöisellä kysymyksillä liikkeelle. Eli molemmat autot mk4:Sia vanhempi vm-08 kun roikassa ollu kovilla pakkasilla niin kerta hehkutuksella käyntiin. Uudempi vm-10 samoilla pakkasilla ei kerta hehkutuksella käyntiin
nyt samoilla pakkasilla otin roikasta pois pari tuntia ennen käynnistystä ja hehkutin kaks kertaa niin tuntu paremmin lähtevän käyntiin. Liekkö tässä se foorumillaki puhuttu aihe eli lokilämppärin vieressä se mitäs anturi se olikaan?
Sekoittaa sen käynnistyvyyden. Akun ei pitäisi olla ko 2-3 vuotta vanha mutta mittaan sen kun kotiin pääsee ensin käynnissä mittaus ja yön yli mittaus. Sitten missä varoiksi hehkut ja pystyykö niitä miten mittaamaan sillä ykeismittarilla? Ja mille asunnolle se rulla laitetaan kuva plussaa? Sitten onko moni laittanu kiertovesipumpullista letkulämppäriä? Sen ei luulis sekoittavan sitä anturia. Sitten tässä vm-10 ei vissiin ole park heateria? Tai edes pysäköinti lämmitintä tai sitä että lähtee kaverina lämmittämään autoa? Jos tässä on se niin mites sen saa ajotietokoneessa näkymään? Kun eilen katoin siitä laitoin vain virrat päälle en nähnyt sitä park heateria vanhassa kyllä löytyy. Onkohan siellä nyt jossain joku semmoinen päällä että sitä ei löydy? Niin ja koulutuksena vajaa 500km ajoa 2.0 duratorq 6-vaihteinen aut. ainaki manuaali puoli näin näyttää niin 7.1L/100km niin ja pakkasta lähtiessä -19 ja perillä -24 mites muilla vastaavissa kulutus?
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Voisiko ystävällisesti pyytää jäsentämään tekstiä kappaleiksi ja korjaamaan kirjoitusvirheitä? (Vaikka en mikään moderaattori olekaanVoorttimk4 kirjoitti: ↑13 Helmi 2024 09:30 Tämmöisellä kysymyksillä liikkeelle. Eli molemmat autot mk4:Sia vanhempi vm-08 kun roikassa ollu kovilla pakkasilla niin kerta hehkutuksella käyntiin. Uudempi vm-10 samoilla pakkasilla ei kerta hehkutuksella käyntiinnyt samoilla pakkasilla otin roikasta pois pari tuntia ennen käynnistystä ja hehkutin kaks kertaa niin tuntu paremmin lähtevän käyntiin. Liekkö tässä se foorumillaki puhuttu aihe eli lokilämppärin vieressä se mitäs anturi se olikaan?
Sekoittaa sen käynnistyvyyden. Akun ei pitäisi olla ko 2-3 vuotta vanha mutta mittaan sen kun kotiin pääsee ensin käynnissä mittaus ja yön yli mittaus. Sitten missä varoiksi hehkut ja pystyykö niitä miten mittaamaan sillä ykeismittarilla? Ja mille asunnolle se rulla laitetaan kuva plussaa? Sitten onko moni laittanu kiertovesipumpullista letkulämppäriä? Sen ei luulis sekoittavan sitä anturia. Sitten tässä vm-10 ei vissiin ole park heateria? Tai edes pysäköinti lämmitintä tai sitä että lähtee kaverina lämmittämään autoa? Jos tässä on se niin mites sen saa ajotietokoneessa näkymään? Kun eilen katoin siitä laitoin vain virrat päälle en nähnyt sitä park heateria vanhassa kyllä löytyy. Onkohan siellä nyt jossain joku semmoinen päällä että sitä ei löydy? Niin ja koulutuksena vajaa 500km ajoa 2.0 duratorq 6-vaihteinen aut. ainaki manuaali puoli näin näyttää niin 7.1L/100km niin ja pakkasta lähtiessä -19 ja perillä -24 mites muilla vastaavissa kulutus?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Onko tuo uudemman -10 auton moottori vanhempi vai uudempi versio? Vaihtui 15.03.2010.
Vanhemmassa on öljykorkki ja öljytikku imusarjan oikealla, uudemmassa vasemmalla puolella edestä katsottuna. (Tässä on jo useamman kerran sekoiltu juttelemalla väärästä moottoriversiosta..
)
Vanhemmassa on öljykorkki ja öljytikku imusarjan oikealla, uudemmassa vasemmalla puolella edestä katsottuna. (Tässä on jo useamman kerran sekoiltu juttelemalla väärästä moottoriversiosta..
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Kesä 2023 20:02
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Ovat heti siinä moottorisuojan edessä tavallaantniinkö konepellin avausen kohdalla.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Konepellin lukon kohdalla, vierekkäin samassa moottorin muovikopan aukossa? Silloin sekin on pre-facelift kone. Ja hehkut moottorin takapuolella. Liitin, mistä hehkujen vastuksia voi mittailla, on edestä katsoen vasemmalla, koneen päällä jakopään vieressä.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Ja luulis siinä nyt se webastokin olevan, JOS ei oo lämpimistä maista tuontiautona tuotu. Se taas fyysisesti löytyy oikean sisälokarin takaa. Ohjaus kyllä sieltä mittaristosta, virrat päällä, mutta ei moottori käynnissä. Sitten ajoaikaisen lämmityksen saa aux heater ruksilla käynnin aikanakin päälle ja pois, jos se masiina siis on asennettu. ymmrätääkseni kaikki ns. suomiautot on kyllä varustettu webastolla.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Kesä 2023 20:02
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Mihis asentoon se yleismittarin rulla käännetään? Kuva plussaa.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Vastusta varmaankin mitataan, joten valitsija Ohm-alueelle (omega). Punaisen mittajohdon tulee olla oikean reunan liittimessä. Kun johdot laittaa yhteen, niin mittarin pitäisi näyttää 0 ohm. Hehkun resistanssi hyvin lähellä nollaa.Voorttimk4 kirjoitti: ↑14 Helmi 2024 10:54Mihis asentoon se yleismittarin rulla käännetään? Kuva plussaa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Fl ... imeter.jpg
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Jos starttaa huonosti niin hehkuja soppii epäillä. Saattaa olla joku tai kaikki ehtoopuolella.