Focus MK4 latausongelmat
Re: Focus MK4 latausongelmat
Luulisi että tuommoiset valot menis virtalukon kautta että kun on avaimet taskussa ei pala eikä toimi autossa mikään turha?
Aikoinaan asensin JO vanhoihinkin autoihin kaiken oman että oli päällä ainoastaan kun lukko 1 asennossa,eipä jääny mikään päälle.
Nykyään menty taas takasinpäin tässäkin! eriasia sitten onko enää koo virtalukkojakaan...mutta silti pitäs kaiken turhan katketa,siinäpä ne ongelmat sitten alkaakin!
Aikoinaan asensin JO vanhoihinkin autoihin kaiken oman että oli päällä ainoastaan kun lukko 1 asennossa,eipä jääny mikään päälle.
Nykyään menty taas takasinpäin tässäkin! eriasia sitten onko enää koo virtalukkojakaan...mutta silti pitäs kaiken turhan katketa,siinäpä ne ongelmat sitten alkaakin!
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
EI ole virtalukkoa näissä. Avaimet pidetään taskussa ja painetaan napista käymään.Tessu200 kirjoitti: ↑03 Tammi 2023 18:35 Luulisi että tuommoiset valot menis virtalukon kautta että kun on avaimet taskussa ei pala eikä toimi autossa mikään turha?
Aikoinaan asensin JO vanhoihinkin autoihin kaiken oman että oli päällä ainoastaan kun lukko 1 asennossa,eipä jääny mikään päälle.
Nykyään menty taas takasinpäin tässäkin! eriasia sitten onko enää koo virtalukkojakaan...mutta silti pitäs kaiken turhan katketa,siinäpä ne ongelmat sitten alkaakin!
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Se siis nostaa AGM-asetuksella Slow regen moodin jännitettä pari desimaalia verrattuna EFB:en?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Kyllä, mulla nosti muitakin jänniteasetuksia vastaavasti.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑03 Tammi 2023 20:33
Se siis nostaa AGM-asetuksella Slow regen moodin jännitettä pari desimaalia verrattuna EFB:en?
Mulla EFB:llä max jännite oli 14.6V ja ihmettelin kun ketjun mukaan joillain ollut korkeampi?
Nyt AGM asetuksella 14.8V
Re: Focus MK4 latausongelmat
Oltiin parin viikon reissussa ja jätin ctekin kiinni. Oli se nostanut varauksen 80% -> 99% sinä aikana. Jännä nähdä, että mitä on ensimmäisen yön jälkeen. Sinänsä se ja sama, ei tuo agm:llä ole enää mitään ongelmia aiheuttanut, hyvin on virta riittänyt.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32
Re: Focus MK4 latausongelmat
Nyt on reilu kuukauden päivät siitä, kun akunvalvonta-anturi vaihdettiin ja auto on pelannut sen jälkeen ongelmitta (pois lukien viheltävät jarrut mitkä on kuulemma ominaisuus MK4ssä).
Webastoa on käytetty surutta ja ajettu lyhyttä sekä pitkää ajoa. En ole hommannut OBD vehkeitä vielä, että voisi tarkistaa tilanteen, mutta S-S ja Webasto toimii toistuvasti, joten ei systeemi vielä ainakaan kauhean sekaisin ole. Aika toki näyttää alkaako oireilemaan.
Webastoa on käytetty surutta ja ajettu lyhyttä sekä pitkää ajoa. En ole hommannut OBD vehkeitä vielä, että voisi tarkistaa tilanteen, mutta S-S ja Webasto toimii toistuvasti, joten ei systeemi vielä ainakaan kauhean sekaisin ole. Aika toki näyttää alkaako oireilemaan.
Re: Focus MK4 latausongelmat
Havaitsin uuden toimintamallin latauksessa tänään, mulla on tavoitteena 100% ja nyt tuossa ajellessa varauksen ollessa 98% huomasin, että latausjännite tippui 12,8v. Ennen lataus loppui aina kokonaan ja ampeereita alkoi kulumaan 20-30A vauhdilla, mutta nyt tuo oli jossain eri tilassa, että varausta ei pureta, mutta ei ladatakaan. 0A oli "kulutus" forscanin mukaan. Moottorijarrutuksissa sitten kyllä nosti jännitteet heti 15v tietämille.
Toinen outous, on tehnyt nyt reissun jälkeen 3 dpf regenerointia, melkeen heti startista lähtenyt tekemään. Ja on päässyt joka kerta loppuun asti, eli ei ole keskeytymisestäkään kyse. Saapa nähdä onko jotain paskana vai tekeekö se nyt extrapuhdistuksia kun on pitkästä aikaa plussakelit tms.
Toinen outous, on tehnyt nyt reissun jälkeen 3 dpf regenerointia, melkeen heti startista lähtenyt tekemään. Ja on päässyt joka kerta loppuun asti, eli ei ole keskeytymisestäkään kyse. Saapa nähdä onko jotain paskana vai tekeekö se nyt extrapuhdistuksia kun on pitkästä aikaa plussakelit tms.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Forscanilla näet sen latausmoodin. "Slow regen" moodilta kuulostaa.Tapiiri kirjoitti: ↑14 Tammi 2023 14:07 Havaitsin uuden toimintamallin latauksessa tänään, mulla on tavoitteena 100% ja nyt tuossa ajellessa varauksen ollessa 98% huomasin, että latausjännite tippui 12,8v. Ennen lataus loppui aina kokonaan ja ampeereita alkoi kulumaan 20-30A vauhdilla, mutta nyt tuo oli jossain eri tilassa, että varausta ei pureta, mutta ei ladatakaan. 0A oli "kulutus" forscanin mukaan.
Ne nokipannun tukkoisuusprosentit näkee forscanilla myös.Tapiiri kirjoitti: ↑14 Tammi 2023 14:07 Toinen outous, on tehnyt nyt reissun jälkeen 3 dpf regenerointia, melkeen heti startista lähtenyt tekemään. Ja on päässyt joka kerta loppuun asti, eli ei ole keskeytymisestäkään kyse. Saapa nähdä onko jotain paskana vai tekeekö se nyt extrapuhdistuksia kun on pitkästä aikaa plussakelit tms.
Siellä kaksi eri parametria. Toinen kasvaa pikkuhiljaa ja poltto käynnistyy kun 100% on saavutettu.
Sitten on toinen arvo, joka nousee ja välillä jopa laskee. Tämä voi olla 100% eikä poltto silti käynnisty ellei edellä mainittu arvo nouse myös.
Poltossa ne laskee alle kymmeneen tai jopa lähelle nollaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Noihin jarrujen vinkumisiin on ihan vasta julkaistu huoltotiedote. Mulla on peruuttaessa vinkunut uudesta asti pitää käydä itkemässä ennen kun takuu loppuu. Mullakin tänä talvena kaikki toiminut ok. Syksyllä oli herjaa virtojen vähyydestä viimeksi.voimavokus kirjoitti: ↑14 Tammi 2023 13:07 Nyt on reilu kuukauden päivät siitä, kun akunvalvonta-anturi vaihdettiin ja auto on pelannut sen jälkeen ongelmitta (pois lukien viheltävät jarrut mitkä on kuulemma ominaisuus MK4ssä).
Webastoa on käytetty surutta ja ajettu lyhyttä sekä pitkää ajoa. En ole hommannut OBD vehkeitä vielä, että voisi tarkistaa tilanteen, mutta S-S ja Webasto toimii toistuvasti, joten ei systeemi vielä ainakaan kauhean sekaisin ole. Aika toki näyttää alkaako oireilemaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32
Re: Focus MK4 latausongelmat
Onko tuosta huoltotiedotteesta tarkempaa tietoa, jotta voisi siihen vedota? Itsellä tuo perustakuu loppuu juuri ja olisi kiva saada nuo jarrut kuntoon. Huollossa tarjoilevat vaan kokoajan ominaisuutena tuota, jottei tarvitsisi mitään tehdä.
Mulla on epäilys, että jarrujen osat on rasvattu tehtaalla huonosti tai rasvat imee vettä itseensä ja jämähtää, koska ongelma esiintyy oikeastaan vaan märällä kelillä.
Mulla on epäilys, että jarrujen osat on rasvattu tehtaalla huonosti tai rasvat imee vettä itseensä ja jämähtää, koska ongelma esiintyy oikeastaan vaan märällä kelillä.
focst kirjoitti: ↑14 Tammi 2023 16:02Noihin jarrujen vinkumisiin on ihan vasta julkaistu huoltotiedote. Mulla on peruuttaessa vinkunut uudesta asti pitää käydä itkemässä ennen kun takuu loppuu. Mullakin tänä talvena kaikki toiminut ok. Syksyllä oli herjaa virtojen vähyydestä viimeksi.voimavokus kirjoitti: ↑14 Tammi 2023 13:07 Nyt on reilu kuukauden päivät siitä, kun akunvalvonta-anturi vaihdettiin ja auto on pelannut sen jälkeen ongelmitta (pois lukien viheltävät jarrut mitkä on kuulemma ominaisuus MK4ssä).
Webastoa on käytetty surutta ja ajettu lyhyttä sekä pitkää ajoa. En ole hommannut OBD vehkeitä vielä, että voisi tarkistaa tilanteen, mutta S-S ja Webasto toimii toistuvasti, joten ei systeemi vielä ainakaan kauhean sekaisin ole. Aika toki näyttää alkaako oireilemaan.
Re: Focus MK4 latausongelmat
Julkaistu 15.12 2022 nro.22-2489
En tiedä tarkemmin mitä kaikkea sisältää. Ilmeisesti ainakin palojen pintaan joku kitinä eriste. Mulla on takuussa viimeinen vuosi ja uudesta asti kitissyt ja aion kyllä vaatia että 90tkm huollossa tämä korjataan monen muun pikku jutun kanssa kuntoon.
En tiedä tarkemmin mitä kaikkea sisältää. Ilmeisesti ainakin palojen pintaan joku kitinä eriste. Mulla on takuussa viimeinen vuosi ja uudesta asti kitissyt ja aion kyllä vaatia että 90tkm huollossa tämä korjataan monen muun pikku jutun kanssa kuntoon.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus MK4 latausongelmat
Heh ei oo Voortit paljoa kehittyny sitten 40v takasista tasavirtalatureista kun tuntuu yhä olevan samat ongelmat.
Välillä saivat jopa toimimaan mutta nykydigiautoissa näitä ongelmia piisaa!
on se kumma kun virrat tuntuu häviävän monella eikä edes merkistä johdu...
Välillä saivat jopa toimimaan mutta nykydigiautoissa näitä ongelmia piisaa!
on se kumma kun virrat tuntuu häviävän monella eikä edes merkistä johdu...
Re: Focus MK4 latausongelmat
Eihän täällä kukaan ole sanonut ettei auto lähde käyntiin kun on virrat hävinnyt, auto vaan sammuttelee turhia järjestelmiä (S/S) kun se luulee, että virta on vähissä. Eli ei tätä ongelmaa kyllä voi mitenkään verrata 40v vanhoihin latausongelmiin jolloin virta oli oikeasti loppu.Tessu200 kirjoitti: ↑15 Tammi 2023 04:52 Heh ei oo Voortit paljoa kehittyny sitten 40v takasista tasavirtalatureista kun tuntuu yhä olevan samat ongelmat.
Välillä saivat jopa toimimaan mutta nykydigiautoissa näitä ongelmia piisaa!
on se kumma kun virrat tuntuu häviävän monella eikä edes merkistä johdu...
Parin viikon thaimaan reissulla kyllä kasvoi arvostus EU:n päästödirektiivejä kohtaan vaikka ne tällaisia teknisiä ongelmia aiheuttaakin, eihän EURO6 diesel haise tai maistu enää yhtään miltään
Toista se oli thaimaan lava-autotaksien kyydissä mitkä puski mustaa savua jonka ilmavirta pyöräytti suoraan kyytiläisten naamalle. Ei siinä kovin mukavaa ollut pienhiukkasia maistella koko matkan ajan, kummasti alkoi ymmärtämään hiukkassuodattimien ja katalysaattoreiden tärkeyden.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32
Re: Focus MK4 latausongelmat
Pistin kameran hanskalokeroon ja valo sammuu kyllä 10min ovien lukitseminen jälkeen. Valo sammuu myös kun hanskalokeroa painaa, mutta syttyy heti, kun painamisen lopettaa. Toki eihän tuo ole oikea toiminnallisuus, että katkaisijalla ei ole hanslalokerossa mitään virkaa, mutta ei tuo lampun kulutus kyllä syypää BMSn ongelmiin ole varsinkin, kun lampun virta katkaistaan 10min kuluttua automaattisesti. Enemmän nuo ovien keyless entryn radiot kuluttaa sähköä, kun hanskalokeron valo ja ne on sentään kokoajan päällä.
Tietysti jos paljon ovia aukoo ja lukitsee, niin tuo 10min sykli alkaa alusta ja silloin tietysti hanskalokeron valokin kuluttaa sähköä. Enemmän taitaa ongelma olla kuitenkin akunvalvonta-anturin ja softan syytä.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Siinäkin tuo yksi valo on hyttysen ininää.voimavokus kirjoitti: ↑15 Tammi 2023 16:41 Tietysti jos paljon ovia aukoo ja lukitsee, niin tuo 10min sykli alkaa alusta ja silloin tietysti hanskalokeron valokin kuluttaa sähköä. Enemmän taitaa ongelma olla kuitenkin akunvalvonta-anturin ja softan syytä.
Katsoin joskus pihtivirtamittarilla kulutusta kun ovet avaa. Sitä meni muistaaksi 12A jonkun aikaa ennen kuin putosi asteitain.
Jossain tämän ketjun syövereissä ne mittaustulokset on kirjoitettuna mutta en jaksa kaivella.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Onkohan siellä hanskalokerossa ledi vai hehkulamppu? Äsken huomasin, että mulla ei syty koko lamppu ollenkaan nykyään. Onko sitten palanut kokonaan.
Ihme random syöppöjä tuossa aina välillä on, käytiin anoppilassa pari tuntia, pysäköidessä oli 95% ja lähtiessä enää 89%. Joku siellä jää hetkeksi joskus päälle ja imee virtaa. En tiiä voisko joku hanskalokeron valo sitten pitää koko järjestelmää pidempään hereillä tms. vai mistä tuo johtuu, aika vaikea alkaa selvittämään.
Ihme random syöppöjä tuossa aina välillä on, käytiin anoppilassa pari tuntia, pysäköidessä oli 95% ja lähtiessä enää 89%. Joku siellä jää hetkeksi joskus päälle ja imee virtaa. En tiiä voisko joku hanskalokeron valo sitten pitää koko järjestelmää pidempään hereillä tms. vai mistä tuo johtuu, aika vaikea alkaa selvittämään.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32
Re: Focus MK4 latausongelmat
Jos se kulutus on tosiaan tuollaista 150W luokkaa, niin yhdellä hanskalokeron valolla ei tosiaan ole mitään merkitystä. Eri asia tietysti, jos se palaisi kokoajan, mutta näin ei näytä olevan. Hyvä löytö kuitenkin Kimeltä. Tuonkin toiminnan olisi pystynyt CADissa varmistamaan ja ekaa protoa tehdessä todentamaan. Voihan se olla, että katkaisijan valmistaja on vaihtunut ja siinä on pieni ero, jonka takia katkaisijalla ei nyt ole mitään virkaa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Tammi 2023 17:19Siinäkin tuo yksi valo on hyttysen ininää.voimavokus kirjoitti: ↑15 Tammi 2023 16:41 Tietysti jos paljon ovia aukoo ja lukitsee, niin tuo 10min sykli alkaa alusta ja silloin tietysti hanskalokeron valokin kuluttaa sähköä. Enemmän taitaa ongelma olla kuitenkin akunvalvonta-anturin ja softan syytä.
Katsoin joskus pihtivirtamittarilla kulutusta kun ovet avaa. Sitä meni muistaaksi 12A jonkun aikaa ennen kuin putosi asteitain.
Jossain tämän ketjun syövereissä ne mittaustulokset on kirjoitettuna mutta en jaksa kaivella.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ei tartte kuin TCU moduulin päivittää itsensä, niin se imuroi useamman ampeerin virtaa. Ymmärtääkseni TCU moduuli on ainut, joka päivittää itsensä automaattisesti ja OTAna. Tai näin ainakin huollossa väitettiin.Tapiiri kirjoitti: ↑15 Tammi 2023 17:32 Onkohan siellä hanskalokerossa ledi vai hehkulamppu? Äsken huomasin, että mulla ei syty koko lamppu ollenkaan nykyään. Onko sitten palanut kokonaan.
Ihme random syöppöjä tuossa aina välillä on, käytiin anoppilassa pari tuntia, pysäköidessä oli 95% ja lähtiessä enää 89%. Joku siellä jää hetkeksi joskus päälle ja imee virtaa. En tiiä voisko joku hanskalokeron valo sitten pitää koko järjestelmää pidempään hereillä tms. vai mistä tuo johtuu, aika vaikea alkaa selvittämään.
Eihän tuo akun kapasiteetin putoaminen ongelma ole kunhan järjestelmä pysyy järjissään ja mittaa kapasiteetin oikein. Toki tuossa tapauksessa auto on lepotilassa kalibroinut jäljellä olevan kapasiteetin uusiksi ja siksi lukema pudonnut.
Re: Focus MK4 latausongelmat
On ne värkkejä ja mitähän vielä saamme harmiksemme noissa akkuautoissa lisää??
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Tommosta mullakin tekee.voimavokus kirjoitti: ↑15 Tammi 2023 17:47 Ei tartte kuin TCU moduulin päivittää itsensä, niin se imuroi useamman ampeerin virtaa. Ymmärtääkseni TCU moduuli on ainut, joka päivittää itsensä automaattisesti ja OTAna. Tai näin ainakin huollossa väitettiin.
Eihän tuo akun kapasiteetin putoaminen ongelma ole kunhan järjestelmä pysyy järjissään ja mittaa kapasiteetin oikein. Toki tuossa tapauksessa auto on lepotilassa kalibroinut jäljellä olevan kapasiteetin uusiksi ja siksi lukema pudonnut.
Yleensä yön aikana putoaa prosenti tai kaksi.
Mutta tänäänkin parin tunnin kyläilyn aikana 93% > 86%
Sitten lataa 10-15A koko kotimatkan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32
Re: Focus MK4 latausongelmat
Kauan se ilo kestikin. Oli taas kuukauden toimintakunnossa ja jälleen auto ruikuttaa, että akkua täytyy ladata. Sain vihdoin myös OBD kamppeet ja Forscanilla selville, että akun varaustila auton mielestä 67% ja battery Regen moodi päällä kun ajelee. Virtaa akkuun menee alkuun 20-30A ja tipahtaa 1-3A ajon aikana eli akku on siis täysi ja auto luulee muuta.
Taidan hakea jonkun 12V lampun millä kuormittaa suoraan akun navoista ja ladata laturilla rinnalla BMSn läpi, niin saa tuon lukeman ehkä järjelliseksi taas hetkeksi. Kestää toki jonkin aikaa ladata ja pitää vahtia ettei lukemat mene yli 100% tai negatiiviseksi, kun tuohon Fordin softaan ei voi luottaa ollenkaan.
Mistäs Forscanissa noita lataustargetteja ruuvataan, jos niitä tarttee säätää.
Taidan hakea jonkun 12V lampun millä kuormittaa suoraan akun navoista ja ladata laturilla rinnalla BMSn läpi, niin saa tuon lukeman ehkä järjelliseksi taas hetkeksi. Kestää toki jonkin aikaa ladata ja pitää vahtia ettei lukemat mene yli 100% tai negatiiviseksi, kun tuohon Fordin softaan ei voi luottaa ollenkaan.
Mistäs Forscanissa noita lataustargetteja ruuvataan, jos niitä tarttee säätää.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Focus MK4 latausongelmat
Tuolta ohjeita säätöihin. Vähän huonolla kielellä mutta selkiää kyllä
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM&t=272s
Nyt kun itsellä systeemi on toiminut kuin junan vessa niin pitihän sitä vähän kokeilla.
Vaihdoin akkutyypiksi AGM mutta mielestäni sillä ei ole mitään vaikutusta.
Korkeintaan se, että conventional-moodissa latausjännite on ehkä hitusen korkeampi. Kymmenyksen tai kaksi. Ehkä, en ole varma koska jännite vaihtelee molemmissa moodeissa muutaman kymmenyksen sisällä.
Sitten kun hypätään Slow regen-moodiin niin jännite on täsmälleen sama 13,4V kuin EFB akkutyypillä.
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM&t=272s
Nyt kun itsellä systeemi on toiminut kuin junan vessa niin pitihän sitä vähän kokeilla.
Vaihdoin akkutyypiksi AGM mutta mielestäni sillä ei ole mitään vaikutusta.
Korkeintaan se, että conventional-moodissa latausjännite on ehkä hitusen korkeampi. Kymmenyksen tai kaksi. Ehkä, en ole varma koska jännite vaihtelee molemmissa moodeissa muutaman kymmenyksen sisällä.
Sitten kun hypätään Slow regen-moodiin niin jännite on täsmälleen sama 13,4V kuin EFB akkutyypillä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Focus MK4 latausongelmat
Onhan tuota JO 2,5 vuotta turattu,että joo o! taita mullakin merkki vahtua vai onko se kaikissa samanlaista tuskailua nykyään? olis kiva tietää...
Re: Focus MK4 latausongelmat
Vanha akku osoittaa hiipumisen merkkejä ja kävin äsken hakemassa uuuden akun. Varta xEV 70A AGM. Tämä on uudempi malli Vartan e39 akusta. Mitenkäs tuon vaihto? Onnistuuko omin voimin vai hukkaako auto virrattomana ollessaan järkensä? Olen ymmärtänyt, että kun auton on sammuttanut ja on virrattomana niin pitäisi odottaa muutama minuutti ennen kuin kaapelit voi irroittaa navoista. Onko jotain muuta huomioitavaa?
Vaihdon jälkeen sitten BMS:n resetti. Uuden laitoin valmiiksi lataukseen Defan 10A älylaturilla. Tuolla laturilla voi syöttää virtaa autoon kun akku on irroitettu mutta liekö tuo tarpeellista.
Vaihdon jälkeen sitten BMS:n resetti. Uuden laitoin valmiiksi lataukseen Defan 10A älylaturilla. Tuolla laturilla voi syöttää virtaa autoon kun akku on irroitettu mutta liekö tuo tarpeellista.
Ford focus St-line Wagon 1.5 M6 182hp 2019
Re: Focus MK4 latausongelmat
Ei hukkaa mitään. BMS Resetti ja kovaa ajoa. Mulla toimii vielä jotenkin kun muistaa käyttää defan 10A laturia säännöllisesti. 5v vanha akku jospa se vielä tämän talven menisi.pätkä kirjoitti: ↑14 Loka 2023 15:31 Vanha akku osoittaa hiipumisen merkkejä ja kävin äsken hakemassa uuuden akun. Varta xEV 70A AGM. Tämä on uudempi malli Vartan e39 akusta. Mitenkäs tuon vaihto? Onnistuuko omin voimin vai hukkaako auto virrattomana ollessaan järkensä? Olen ymmärtänyt, että kun auton on sammuttanut ja on virrattomana niin pitäisi odottaa muutama minuutti ennen kuin kaapelit voi irroittaa navoista. Onko jotain muuta huomioitavaa?
Vaihdon jälkeen sitten BMS:n resetti. Uuden laitoin valmiiksi lataukseen Defan 10A älylaturilla. Tuolla laturilla voi syöttää virtaa autoon kun akku on irroitettu mutta liekö tuo tarpeellista.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024