
lasikuidusta
lasikuidusta
olen kuiduttanut escorttini takapuskuria ja pinta jäi ns.appelsiini pintaiseksi.kuinka saan sen ihan tasaiseksi kun hiomapaperi menee heti tukkoon kun rupean sitä hartsia hiomaan
onko olemassa kittiruiskuja ja mistä niitä saisi?

Mikä tehoissa hävitään se ratilla korjataan
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Oletko antanut sen hartsin kuivua tarpeeksi? Itse en ole saanut hiomapaperia tukittua.. Hiomisessa kannattaa käyttää epäkeskohiomakonetta, ja siihen aluksi joku 60:nen paperi kiinni.
Ruiskukitin saa levitettyä tavallisella yläkannuruiskulla.
Ruiskukitin saa levitettyä tavallisella yläkannuruiskulla.
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
maalikaupoista..tai on noita spraypurkkeinakin ihan siellä täällä,aika ohutta.escort88 kirjoitti:olen antanut kuivua tarpeeksi.mistä tuota ruiskukittiä saa?
vähän paksumpaa kuin joku pohjamaali tai joku vannehopea huonosti sekoitettuna,muttei kovin paljon.
kuivuu kyllä suht äkkiä..
ei sieltä mitään junia t...
Rälläkkään paperilaikka, sillä sujuu
... Ruiskukittiä joudut vetään litratolkulla, etkä silti selviä ilman hiomista... Perinteinen kittipurkki toiseen ja lasta toiseen käteen
Kokemuksesta voin kertoa että aikaa menee! Ei todellakaan onnistu illassa eikä vielä kymmenessäkään
... Riippuu toki illan pituudesta ja taidoista
.. Lasikuitua myyvistä firmoista löytyy myös gelcoattia ja topgoattia, joista geeli vois toimia paremmin tässä tapauksessa noiden huokosten peittoon, siihen kun tarttuu paremmin tulevat maali kerrokset ja tarvittavat kittaukset...






Kyllä mä menisin sinne automaali kauppaan ja ostaisin jonkun litran hiomaväriä.
nyt sä ensin joudut kyllä hiomaan ne epäonnistuneen maalauksen jäljet pois.. mutta sitten uudestaan. vedät kolme paksua märkää kerrosta sitä hiomaväriä siihen päälle. annat kuivua. vaikka varmuuden vuoksi päivän verran +21c.
sitten kevyt hionta siihen vielä. osa tykkää vetää vesihionnalla sen, mutta mä olen aina vetänyt p400:sella paperilla sen lopullisen hionnan.
tämän jälkeen pyyhkäse rasvat pois jollain poisto aineella ja maalaa uudestaan harsottamalla.
eli älä maalaa heti pintaa täyteen vaan vedä sellasia pieniä kerroksia päälle. ja kokeile vielä ihan piruuttas että maalaat vähän etäämmältä. jos se appelsiinipinta johtui siitä kun sekin on mahdollista.
nyt sä ensin joudut kyllä hiomaan ne epäonnistuneen maalauksen jäljet pois.. mutta sitten uudestaan. vedät kolme paksua märkää kerrosta sitä hiomaväriä siihen päälle. annat kuivua. vaikka varmuuden vuoksi päivän verran +21c.
sitten kevyt hionta siihen vielä. osa tykkää vetää vesihionnalla sen, mutta mä olen aina vetänyt p400:sella paperilla sen lopullisen hionnan.
tämän jälkeen pyyhkäse rasvat pois jollain poisto aineella ja maalaa uudestaan harsottamalla.
eli älä maalaa heti pintaa täyteen vaan vedä sellasia pieniä kerroksia päälle. ja kokeile vielä ihan piruuttas että maalaat vähän etäämmältä. jos se appelsiinipinta johtui siitä kun sekin on mahdollista.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Topcoat on ns. väriaine joka vedetään raakaanlasikuituun, esim veneiden sisäpinnat...loppujen lopuks aika kovaa myös hioa, toki helpompaa kuin hartsi. Gealcoat on taas ainetta jota käytetään muoteissa ja joka jää valmiiseen osaan. tosin kuka kieltää sutimasta sitä pintaan ?Kessi kirjoitti:Lasikuitua myyvistä firmoista löytyy myös gelcoattia ja topgoattia, joista geeli vois toimia paremmin tässä tapauksessa noiden huokosten peittoon, siihen kun tarttuu paremmin tulevat maali kerrokset ja tarvittavat kittaukset...
kuitenkin hyväksi todettu keino on (kun topicikin aloittajan tyylillä tekee), että raakasti hioo rälläkällä ylimääräiset pois ja sitten kitillä tekee loppusilauksen...
Nyt on meikäläinen pihalla... Eli onko kyseisessä topicissa kyse pohjien viimeistelystä, vai niiden aloittamisesta?? Nimittäin jos on kuidutettu ilman muottia (niinku mää asian ymmärsin), ni silloin todellakin olisi järkevää aloittaa perinteisillä kittaus menetelmillä ja sit viimeistelyvaiheesa tuo hiontaväri/ruiskukitti, mitä nimitystä siitä sit haluaa käyttääkin...Volmari kirjoitti:Kyllä mä menisin sinne automaali kauppaan ja ostaisin jonkun litran hiomaväriä.
nyt sä ensin joudut kyllä hiomaan ne epäonnistuneen maalauksen jäljet pois.. mutta sitten uudestaan. vedät kolme paksua märkää kerrosta sitä hiomaväriä siihen päälle. annat kuivua. vaikka varmuuden vuoksi päivän verran +21c.
sitten kevyt hionta siihen vielä. osa tykkää vetää vesihionnalla sen, mutta mä olen aina vetänyt p400:sella paperilla sen lopullisen hionnan.
tämän jälkeen pyyhkäse rasvat pois jollain poisto aineella ja maalaa uudestaan harsottamalla.
eli älä maalaa heti pintaa täyteen vaan vedä sellasia pieniä kerroksia päälle. ja kokeile vielä ihan piruuttas että maalaat vähän etäämmältä. jos se appelsiinipinta johtui siitä kun sekin on mahdollista.
Ja niistä topparista ja geelistä vielä sen verran, et lähes saman loppu tuloksen tosiaan saa myös hartsilla, niinku riksas mainitsikin... Em. tuotteet ovat vaan hieman hartsia paksumpia, eli niillä vois olla helpompi yrittää tasoittaa epätasaisuuksia, itse en oo ko. käytössä kokeillu, mut aina sitä voi kuvitella


Kessi.. toi on myös pohjien viimeistelyä..
hiomavärit kun kajautat kuidutetun laitoksen päälle niin näkyy joka hemmetin virhe kuin kymmenen kilon leka. ja jos onnistuu niin on sitten pohjat valmiit.
mut aloittaja kysyi että mistä ruiskukittiä jne. niin miksi ei sitten samantie kirjoittais miten lähteä riehumaan.. ei tule sitten enään tuhannetta aihetta että miten maalaan puskurini Tm.
hiomavärit kun kajautat kuidutetun laitoksen päälle niin näkyy joka hemmetin virhe kuin kymmenen kilon leka. ja jos onnistuu niin on sitten pohjat valmiit.
mut aloittaja kysyi että mistä ruiskukittiä jne. niin miksi ei sitten samantie kirjoittais miten lähteä riehumaan.. ei tule sitten enään tuhannetta aihetta että miten maalaan puskurini Tm.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Ehdottomasti geo goat tai mikä lie. Ensin vetää irroitusaineen pohjalle, sit toi goatti päälle ja pinta on kuin "maalattu". Jos hyvin onnistuu niin ei muuta kuin väri pintaan. Jos on valkonen auto niin menee enshätiin ilman maaliakin 

Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Sori.. En tullut tuota ajatelleeks... Meinasin vaan että nyt horisee Volmari-poika jotain totaali outoff topic, kun luki jotain ketuiks menneestä maalauksesta jne... Vaikka oli kysymyksessä kyllä jotain siitä oranssista röpöpintaisestahedelmästäVolmari kirjoitti:Kessi.. toi on myös pohjien viimeistelyä..
hiomavärit kun kajautat kuidutetun laitoksen päälle niin näkyy joka hemmetin virhe kuin kymmenen kilon leka. ja jos onnistuu niin on sitten pohjat valmiit.
mut aloittaja kysyi että mistä ruiskukittiä jne. niin miksi ei sitten samantie kirjoittais miten lähteä riehumaan.. ei tule sitten enään tuhannetta aihetta että miten maalaan puskurini Tm.



-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala