Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
V3lmu kirjoitti: ↑15 Syys 2023 20:32
Okei, silloin olen ymmärtänyt tuon väärin.
Luulin, että sen sai kaikista 2.0 tdci:n koneista muunneltua.
Kyllä sieltä saa samat tehot ulos jos haluaa. Samakone kaikinpuolin kun tehokkaammat. Käytä jossain asian tuntevassa ohjelmointi pajassa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Kyllä sieltä saa samat tehot ulos jos haluaa. Samakone kaikinpuolin kun tehokkaammat. Käytä jossain asian tuntevassa ohjelmointi pajassa.
Okei, nyt olen ällikällä lyöty tämän osalta.
Toki, tuo ohjelmointipajalla käyttö olisi käyttäjäystävällinen ja turvallinen vaihtoehto
Onko palstalaisilla tiedossa, onko tällaista vastaavaa muissa Ford:ien konetyypeissä?
Mk7 transit on ainakin 200hv ja 507nm tulee kaikista tehoversioista.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Oikeastaan 2010 -luvulla yleistyi se, että eri tehoversioiden rauta on kaikissa samaa.
Aikoinaan Volvolla oli erikseen 10- ja 20-venttiilinen bensakone (140/170 hp). Vm. 2002 1.9 TDI Passatissa oli eri turbo, eri suuttimet ja tehokkaimmassa koneessa vielä tukevammat kiertokanget.
Nykyinen 1.6l Golf on syntyjään 90 hp - softalla 146 hp; myös vääntö nousi yli 50%.
onhan se tietty tehtaalla näppärää kun tehdään vaan yhtä mallia mutta myydään 20 erilaista.... sen mukaa mitä ostaja latoo euroja tiskiin niin laitetaan sitten rukseja ohjelmistoon ON asentoon.
Jos joku sitten myöhemmin hokaa että ruksit voi laittaa jälkikäteen forscanilla niin sehän ei ole nää tehtaalta pois...auto ons iinä vaiheessa 10v...
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑18 Syys 2023 17:51
onhan se tietty tehtaalla näppärää kun tehdään vaan yhtä mallia mutta myydään 20 erilaista.... sen mukaa mitä ostaja latoo euroja tiskiin niin laitetaan sitten rukseja ohjelmistoon ON asentoon.
Jos joku sitten myöhemmin hokaa että ruksit voi laittaa jälkikäteen forscanilla niin sehän ei ole nää tehtaalta pois...auto ons iinä vaiheessa 10v...
BMW:ltä sai lämmitetyt penkit jälkikäteen aktivoituna 18 dollaria per kuukausi. Kaikki oli autossa valmiina mutta rahalla sai sitten aktivoitua ne.
BMW starts selling heated seat subscriptions for $18 a month
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑18 Syys 2023 17:51
onhan se tietty tehtaalla näppärää kun tehdään vaan yhtä mallia mutta myydään 20 erilaista.... sen mukaa mitä ostaja latoo euroja tiskiin niin laitetaan sitten rukseja ohjelmistoon ON asentoon.
Jos joku sitten myöhemmin hokaa että ruksit voi laittaa jälkikäteen forscanilla niin sehän ei ole nää tehtaalta pois...auto ons iinä vaiheessa 10v...
BMW:ltä sai lämmitetyt penkit jälkikäteen aktivoituna 18 dollaria per kuukausi. Kaikki oli autossa valmiina mutta rahalla sai sitten aktivoitua ne.
BMW starts selling heated seat subscriptions for $18 a month
Vanhaa tietoa BMW joutui tästä luopumaan. Oli tullut sanomista..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Vanhaa tietoa BMW joutui tästä luopumaan. Oli tullut sanomista..
No sitten ne Bemarikuskit jäi ilman lämmitystä penkeissä?
Ei jäänyt. Maksut loppui.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Mikäli moottorimalli on Dw10c eli käytännössä mk4.5 tai ihan viimeiset mk4 mallit niin onnistuu. Forscanilla saa muutettua versioon 150hv/350nm tuon 115hv version. Tämän olen itse tehnyt ja dynossa sen jälkeen käyttänyt. Ei onnistu vanhemmassa moottorimallissa. Ja tehoa ei ole 163hv vaan tuo 150hv niin kuin Forscanin listauksessa lukee.
Optimointeja tekevät firmat saa sitten enemmän tehoja tuostakin moottorista. Dw10c moottorin tekniikka on sama kaikissa tehoversioissa 115hv, 140hv ja 163hv. 200hv taitaa olla irti otettavissa.
Itsellä mondeo disel 2,0 -vm08 tyhjennettiin hiukkassuodatin ja samalla uusi ohjelm, lisä potkua 30hv nopea ja edullinen ratkaisu, kun hiukkassuodin menee tukkoon. mulla tukkeutumisen aiheutti happitunnistin, Foordin kunnosapito ei osannut korjata, oli päivän siellä ja viellä laskuttivat työstä 350€
honkasuoran milla kirjoitti: ↑09 Marras 2023 14:40
Itsellä mondeo disel 2,0 -vm08 tyhjennettiin hiukkassuodatin ja samalla uusi ohjelm, lisä potkua 30hv nopea ja edullinen ratkaisu, kun hiukkassuodin menee tukkoon. mulla tukkeutumisen aiheutti happitunnistin, Foordin kunnosapito ei osannut korjata, oli päivän siellä ja viellä laskuttivat työstä 350€
Jos tosiaan tarkoitat hiukkassuodattimen sisuskalujen poistoa, ei sitä oikein korjaukseksi voi kutsua. Paremminkin ongelmakohdan poistoksi.
Vai happianturi oli syynä? Minkähänlainen happianturi eli lambda-anturi 2008 2.0 tdci koneessa on? Kun ei ole tullut vastaan.
Tarkoitus ei ole yhtään kettuilla. Ei vain oikein avautunut tuo asia.
Hiukkassuodattimien tyhjennyksiä on varmaan tehty, mutta kannattaa välttää. Voi tulla tulevissa katsastuksissa tosi kalliiksi kun katsurit alkavat syynäämään laitteistoja tarkemmin. Siihen oli joku hurja sakko jo päätettykin. Alkaa olemaan yhtä kallista kuin löpöllä ajelu jos jää kiinni.
Monesti siihen taitaa jäädä tyhjennyksestä ulkoisia merkkejä, esim hitsaussaumaa yms...ja kylkeä kopauttamalla kuulee eron.
DPF tyhjentäminen on vähän hölmöä, varsinkin kun toimivassa systeemissä siitä ei ole mainittavaa haittaa vaikka tehoa nostetaan.
Paino sanalla toimivassa!
Yleisesti se tukkeutuminen on oire viasta.
Mk1 fiikus ja mondeo tdci dieseleistä saa 100hv - 115hv muutettua, kattila on kaikkineen tasan sama ja ohjelmoimalla molemmista saa 190hv ja sit räjähtää ahtimen kompura jos sitä ei päivitä.
Käytetty katsastuksessa, ei ongelmia. Tyhjennys täytyy tehdä niin, että ulkoisia jälkijä ei tule, ei leikkelemään kuvetta auki. Esim. hiltin piikaus poralla toisesta päästä senkun rupee piikamaan ja hyvin murenee. Kiinityspultit kannattaa sit laittaa vanhat, ei uusia.