

Tästä sen verran kysymystä, että onko kyseessä liikkeestä vai yksityiseltä ostettu Transit? Tuosta saa sen kuvan, että teille on uskoteltu auton olevan kunnossa, vaikka tiedetty sen olevan rikki. Jos näin, niin myös yksityinen myyjä voi joutua vastuuseen petoksesta, jos on tietoisesti myynyt rikkinäisen tuotteen, eikä ole asiasta maininnut.
Ei ihan hirveesti vaikuta onko liike vai yksityinenmyyjä, jos tässä on käyny se "perinteinen" että yksi suutin jääny auki, jonka jälkeen jatkettu vaan ajoa ja mäntään palanu reikä. Vai kuinkakohan kauan sen myyjän pitäisi olla vastuussa moottorin rikki menemisestä?kmtt kirjoitti: ↑10 Elo 2023 08:06Tästä sen verran kysymystä, että onko kyseessä liikkeestä vai yksityiseltä ostettu Transit? Tuosta saa sen kuvan, että teille on uskoteltu auton olevan kunnossa, vaikka tiedetty sen olevan rikki. Jos näin, niin myös yksityinen myyjä voi joutua vastuuseen petoksesta, jos on tietoisesti myynyt rikkinäisen tuotteen, eikä ole asiasta maininnut.
kiitos Taunusautomaatti linkeistä!Taunusautomaatti kirjoitti: ↑10 Elo 2023 11:35 Millainen moottorivika siinä muuten on?
Ettei vaan olisi mikään juttu jonka saa muutamalla kympillä-satasella korjattua?
Sitähän ei tarina kerro, että mitä on oikeasti tapahtunut. Siitä vaan saa sen kuvan, että hyväuskoisia ostajia on tietoisesti niin sanotusti höynäytetty. Mutta pelkkää spekulointia, kun tarinaa ei sen paremmin avattu. Tuo on yksityisten välisessä kaupassa aikasidonnainen sikäli, että vian on pitänyt olla jo kaupantekohetkellä, ja ostajan on se pystyttävä todistamaan, mikä monessa tapauksessa varmasti vaikeaa, mutta joissain tapauksissa ihan mahdollista. Mutta sellaista urbaania perävalotakuutahan ei siinä mielessä ole, että yksityisellä myyjällä ei minkäänlaista vastuuta olisi, kun myyty auto katoaa horisonttiin.duckworth kirjoitti: ↑10 Elo 2023 13:38Ei ihan hirveesti vaikuta onko liike vai yksityinenmyyjä, jos tässä on käyny se "perinteinen" että yksi suutin jääny auki, jonka jälkeen jatkettu vaan ajoa ja mäntään palanu reikä. Vai kuinkakohan kauan sen myyjän pitäisi olla vastuussa moottorin rikki menemisestä?kmtt kirjoitti: ↑10 Elo 2023 08:06
Tästä sen verran kysymystä, että onko kyseessä liikkeestä vai yksityiseltä ostettu Transit? Tuosta saa sen kuvan, että teille on uskoteltu auton olevan kunnossa, vaikka tiedetty sen olevan rikki. Jos näin, niin myös yksityinen myyjä voi joutua vastuuseen petoksesta, jos on tietoisesti myynyt rikkinäisen tuotteen, eikä ole asiasta maininnut.
Ketjunaloittaja voisi toki täydentää vähän miten rikki se moottori on ja myös minkä ikäinen Transit kyseessä?
yksityiseltä, tämä oli kyllä tyhmyyttä...Uskotteli olevan muuten kunnossa, vain yksi osa pitää vaihtaa joka saatiin mukaan,hän ei kuulemma vain itse ehtinyt sitä vaihtaa ja kertoi olevansa lähdössä huomenna lomalle joten ostos piti tehdä nopeastikmtt kirjoitti: ↑10 Elo 2023 08:06Tästä sen verran kysymystä, että onko kyseessä liikkeestä vai yksityiseltä ostettu Transit? Tuosta saa sen kuvan, että teille on uskoteltu auton olevan kunnossa, vaikka tiedetty sen olevan rikki. Jos näin, niin myös yksityinen myyjä voi joutua vastuuseen petoksesta, jos on tietoisesti myynyt rikkinäisen tuotteen, eikä ole asiasta maininnut.
-07 vuosimallia, ja moottorin koodi pitäisi olla p8fa
Voisiko se todistaa jotain, että ko auto hinattiin ostopaikasta, ja siitä on kuitti, sekä että on ollut korjaamolla siitä saakka ja nyt odottaa uutta moottoria?kmtt kirjoitti: ↑10 Elo 2023 14:34Sitähän ei tarina kerro, että mitä on oikeasti tapahtunut. Siitä vaan saa sen kuvan, että hyväuskoisia ostajia on tietoisesti niin sanotusti höynäytetty. Mutta pelkkää spekulointia, kun tarinaa ei sen paremmin avattu. Tuo on yksityisten välisessä kaupassa aikasidonnainen sikäli, että vian on pitänyt olla jo kaupantekohetkellä, ja ostajan on se pystyttävä todistamaan, mikä monessa tapauksessa varmasti vaikeaa, mutta joissain tapauksissa ihan mahdollista. Mutta sellaista urbaania perävalotakuutahan ei siinä mielessä ole, että yksityisellä myyjällä ei minkäänlaista vastuuta olisi, kun myyty auto katoaa horisonttiin.duckworth kirjoitti: ↑10 Elo 2023 13:38
Ei ihan hirveesti vaikuta onko liike vai yksityinenmyyjä, jos tässä on käyny se "perinteinen" että yksi suutin jääny auki, jonka jälkeen jatkettu vaan ajoa ja mäntään palanu reikä. Vai kuinkakohan kauan sen myyjän pitäisi olla vastuussa moottorin rikki menemisestä?
Ketjunaloittaja voisi toki täydentää vähän miten rikki se moottori on ja myös minkä ikäinen Transit kyseessä?
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑10 Elo 2023 15:16 Siirtopolttimo?
Mikähän siinä moottorissa oikeasti on rikki....
Oliko oikein korjaamo vaiko arvaamo tai peräti rahastamo?
Jos mäntä puhki niin männän vaihto?
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 0-30-nural
työtä tietty on mutta ei siinä kuitenkaan roomaa rakenneta....
Tosin jos sitä halvinta mahdollista vaihtopataa on hakemassa, niin ei kovin timanttisessa kunnossa olevaa ehkäpä voi odottaa saavansa. Mahtoivatko tarkoittaa, että puristuspaineita mitatessa laittoivat sylkkyihin öljyä, eikä sillä ollut mitään vaikutusta. No mene ja tiedä, vaikeaselkoinen tapahtumakuvaus.
Minäkin olen nyt päässyt osalliseksi mäntien halkeamisesta. Kalliiksihan se tulee, mutta männän vaihdolla selvitään. Mikä tässä kuviossa on taustalla kun tätä tapahtuu näissä moottoreissa toistuvasti? Vuotavat suuttimet?Taunusautomaatti kirjoitti: ↑11 Elo 2023 13:36 noissa 2.2 litrasissa tuo männän palaminen suutin vian vuoksi...
millaiset on ensi oireet ennen männän palamista?
Vuotavan suuttimen ruiskutuskuvio ei ole enää sumua vaan pikemminkin terävä suihku. Kun korkeapainepumpun paine usein on 1600bar, menee se mäntä nopeasti puhki.tikola kirjoitti: ↑02 Touko 2024 06:11Minäkin olen nyt päässyt osalliseksi mäntien halkeamisesta. Kalliiksihan se tulee, mutta männän vaihdolla selvitään. Mikä tässä kuviossa on taustalla kun tätä tapahtuu näissä moottoreissa toistuvasti? Vuotavat suuttimet?Taunusautomaatti kirjoitti: ↑11 Elo 2023 13:36 noissa 2.2 litrasissa tuo männän palaminen suutin vian vuoksi...
millaiset on ensi oireet ennen männän palamista?
En itse ajanut kun se sen teki, mutta jälkiviisaana suuttimia kun tutkitutin ja tutkin tulin seuraavaan tulokseen.
Pahanlaatuinen kupariprikkavuoto, joskin ei siinä sylinterissä missä mäntä oli halki, eli aika lailla tupsutti öljyä tms. suuttimen juuresta. Suuttimet testattiin ja tultiin tulokseen, että kolme toimi kohtuudella ja yksi ei annostellut juuri mitään. Oliko se järkevä diagnoosi vai sittenkin olisiko ollut kyse suutinvuodon aiheuttaman tulvan generoimasta mäntärikosta tuosta suutintestin analyysistä huolimatta? Eli onko se aina liika polttoaine sylinterissä joka näitä aiheuttaa vai voiko se olla myös liian vähä polttoaine?
Tätä aihetta on käsitelty ainakin:
viewtopic.php?t=41674
https://www.karavaanarit.fi/etuteltan-p ... -huohotus/
Lähinnä haen tässä kohtalotovereita ja tietoa, että joku muu osaisi oikeita oireita varoa ja välttyisi tältä murheelta. Sinällään ei tämä katastrofaalinen murhe ole, eli mäntä ei ole kallis osa ja minunkin tapauksessa rikkoutuminen ei rikkonut moottoria sen enempää. Eli auto tulee männän vaihdolla kuntoon, mutta mistä löytyy se paja, joka tällaisia hommia haluaa tehdä.
Meillä puolison autossa moottori piti aika rumaa ääntä kovissa kiihdytyksissä ja aina tummanharmaan savupilven ohella. Päästömittauksista meni kuitenkin hyvin läpi. Savutus luokkaa 0,8, sallittu 1,5 (Euro4).tikola kirjoitti: ↑03 Touko 2024 05:25 Eli kaiken järjen mukaan minulla on ollut väärin toimiva suutin ja nakutusta, joka on kestänyt hetken tai pidempään. Muut ajoivat sillä, kun ongelma tuli, joten en pysty enempää tuon oireita analysoimaan. Suuttimet menivät tuon jälkeen testiin, jossa tulos oli, että yksi on mykkänä ja kolme toimii, joten tuon analyysin oikeellisuutta voi kyseenalaistaa.
Jokatapauksessa johtopäätös on, että 2.2 TDCI koneissa on ollut suutinvikoja, jotka ovat johtaneet männän halkeamisiin ennemmän tai vähemmän toistuvasti.