Jos paisarin korkki vuotaa niin SE ensin kuntoon siten vasta muuta ihmettelyä jos sitä enää onkaan...
Paljonko tankkaat ja missä vaiheessa nestettä säiliöön?
Kai siinä on viivat ja tekstit MIN ja MAX?
Moottori tulee olla kylmä niin laitat sinne MAX merkkiin ja kuumana sitten se kohoaa senkin yli,se ei ole vika vaan ominaisuus.
Normaalitilanteessa neste on merkkien välissä oikea,näin muistaakseni menee...jos laitat liikaa se ei taas hyvä!
Ohjekirjan pitäs kaki antaa parhaimmat vinkit tuohonkin.
Focus MK1 1.6 2004 - jäähdytysnestettä vuotaa paisuntasäiliön korkilta
Re: Focus MK1 1.6 2004 - jäähdytysnestettä vuotaa paisuntasäiliön korkilta
^
Korkki oli käsittääkseni jo uusittu ja varsinkin kun painetestikin jo tehty korjaamolla ei siellä aivan hirmuisia vuotoja pitäisi olla. Mä ainakin kokeilisin saada ne ilmat kunnolla pois, aiemmalla sivulla kerrotulla konstilla. Kuten todettua Focuksessa ei kaikissa tapauksissa ole ihan niks naks homma saada ilmat pellolle.
Korkki oli käsittääkseni jo uusittu ja varsinkin kun painetestikin jo tehty korjaamolla ei siellä aivan hirmuisia vuotoja pitäisi olla. Mä ainakin kokeilisin saada ne ilmat kunnolla pois, aiemmalla sivulla kerrotulla konstilla. Kuten todettua Focuksessa ei kaikissa tapauksissa ole ihan niks naks homma saada ilmat pellolle.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus MK1 1.6 2004 - jäähdytysnestettä vuotaa paisuntasäiliön korkilta
No niin, nyt taitaa kaikki mahdollinen olla tehty, elikkä duckin ohjeen mukaan nyt tehty ilmaus. Pientä pihinää kuului paisarin korkista jyrryyttämisen jälkeen, mutta ei ainakaan nyt, talvikylmässä, vuotanut mitään. Eipä kait se nyt auta muu kuin odotella kesäilmoja ja kattella sitten tilannetta uudelleen...
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Re: Focus MK1 1.6 2004 - jäähdytysnestettä vuotaa paisuntasäiliön korkilta
Saippuavettä kohteeseen, niin mahdollinen vuoto löytyy.
Re: Focus MK1 1.6 2004 - jäähdytysnestettä vuotaa paisuntasäiliön korkilta
Kyllä se vaan nyt on Myth Confirmed, elikkä tuo duckworthin painottama ilmausohje tepsi. Turhaa tuli teetettyä tonnin remppa merkkiliikkeessä, mutta oppirahat nyt on maksettu. Eli silloin viimo syksynä tein sen ilmauksen, elikkä ensin kone niin, että syylärin puhallin käynnistyy ja sitten ohjeen mukaan minuutin ajan 5 000 r/min. Nyt on monta viikkoa painettu metsäautoteillä juoksuvauhtia ilmastointi päällä, eikä niin minkään näköistä kupluttelua syylärin säiliöstä.
Julistetaan sitten duckworth foorumin Suureksi Voortimieheksi!

Julistetaan sitten duckworth foorumin Suureksi Voortimieheksi!


Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Re: Focus MK1 1.6 2004 - jäähdytysnestettä vuotaa paisuntasäiliön korkilta
Kiitokset tästä arvonimestäRENNIE kirjoitti: ↑01 Heinä 2023 16:22 Kyllä se vaan nyt on Myth Confirmed, elikkä tuo duckworthin painottama ilmausohje tepsi. Turhaa tuli teetettyä tonnin remppa merkkiliikkeessä, mutta oppirahat nyt on maksettu. Eli silloin viimo syksynä tein sen ilmauksen, elikkä ensin kone niin, että syylärin puhallin käynnistyy ja sitten ohjeen mukaan minuutin ajan 5 000 r/min. Nyt on monta viikkoa painettu metsäautoteillä juoksuvauhtia ilmastointi päällä, eikä niin minkään näköistä kupluttelua syylärin säiliöstä.
Julistetaan sitten duckworth foorumin Suureksi Voortimieheksi!
![]()
![]()


Muutoinhan tässä käsiä pikeytetään General Mistake- konsernin autojen parissa pääsääntöisesti


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER