Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Siis käyttäjä @Papana:lle yritin. Omassa autossani ei ole ikinä näkynyt tuollaista, enkä edes usko että siinä mitään alamäkiavustinta onkaan. En tiedä minkä mallinen Fiicus Papanalla on, että onko tuo esmes joku Activen ominaisuus.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
En tiedä faceliftistä mutta onko se merkki sellainen että eka harmaa ja sitten vihreä? Omassa vanhemmassa 21 mallissa jos on käytössä se joku eco ajo-ohjeistus (nimi varmaa väärin). Niin maaston mukaan syttyy välillä jarrupolkimen merkki tai jyrkän mäen merkki yms.
JMH81 kirjoitti: ↑26 Touko 2023 21:44
En tiedä faceliftistä mutta onko se merkki sellainen että eka harmaa ja sitten vihreä? Omassa vanhemmassa 21 mallissa jos on käytössä se joku eco ajo-ohjeistus (nimi varmaa väärin). Niin maaston mukaan syttyy välillä jarrupolkimen merkki tai jyrkän mäen merkki yms.
Joo myös vihreä jarrupoljin syttyy. Täytyykin katsoa onko joku eco moodi päällä
Eikös siinä ole LCD-mittaristo? Ainakin mun Focus Titaniumissa on. En ole ikinä nähnyt sitä vihreää kaasupoljinta. Nopeusmittarissa sen sijaan syttyy joku vihreä kajo jos ajelen auton mielestä ekologisesti. Senkin saa pois jostain asetuksista. Joku "Eco Coach" tjsp.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
JMH81 kirjoitti: ↑26 Touko 2023 21:44
En tiedä faceliftistä mutta onko se merkki sellainen että eka harmaa ja sitten vihreä? Omassa vanhemmassa 21 mallissa jos on käytössä se joku eco ajo-ohjeistus (nimi varmaa väärin). Niin maaston mukaan syttyy välillä jarrupolkimen merkki tai jyrkän mäen merkki yms.
Piti oikein tarkistaa mikä tollanen avustin on kun ekaa kertaa kuulen moisesta. Focukseen löytyi tälläinen myynti-ilmoitus, auto lienee myyty koska linkki ei yhdistänyt, ton mukaan myös Focuksesta voisi löytyä alamäkiavustin ellei ilmoitukseen ole tullut virhe...eiku tutkimaan manuskaa. Fordilla ne varmaan tietää myös.
https://www.autotalli.com › ... › Ford › Ford Focus
Myydään Ford Focus 1,0 EcoBoost 125hv M6 Trend / Juuri tullut! ... Start-stop-järjestelmä, Ajodynamiikan valinta, Alamäkiavustin, Mäkilähtöavustin, ...
Don MC kirjoitti: ↑25 Touko 2023 17:55
Oma Fiicus meni huoltoon, jossa vaihdettiin ABS-yksikkö ja TCU-yksikkö. ABS-yksikkö valitteli jotain vikakoodeja ja TCU teki sen, että joka käynnistyksessä tuli hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus.
Saivat kuulemma nuo yksiköt kyllä vaihdettua, mutta kun ne piti ohjelmoida käyttöön, niin se ei sitten enää toiminutkaan. Edes yhteys tehtaaseen ei auttanut.
Jäi sinne siis nyt ainakin vielä yhdeksi päiväksi.
Pian kaksi viikkoa täynnä eikä yhtään näköpiirissä että milloin auton saisi takaisin. Odottelee korjattua softaa tehtaalta. Ajelen sillä välin sijaisautolla (myöskin facelift Focus), vaikka kyllä ketuttaa.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Ei vieläkään. Joku viikko takaperin yrittivät jotain kikkakolmosta, jos vaikka olisivat saaneet auton vastaanottavaan moodiin jolla softat olisi saanut sisään, mutta kun ei niin ei. Vähän alkaa kyllä nyppimään. Siellä se seisoo korjaamon pihalla eikä sillä voi ajaa, koska ABS ei toimi.
Myyjä asensi sillä välin tähän sijaisautoon vetokoukun, niin saan ainakin venetraileria vedettyä. Muuten olis kesäkausi mennyt hieman penkin alle.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
JMH81 kirjoitti: ↑26 Touko 2023 21:44
En tiedä faceliftistä mutta onko se merkki sellainen että eka harmaa ja sitten vihreä? Omassa vanhemmassa 21 mallissa jos on käytössä se joku eco ajo-ohjeistus (nimi varmaa väärin). Niin maaston mukaan syttyy välillä jarrupolkimen merkki tai jyrkän mäen merkki yms.
Joo myös vihreä jarrupoljin syttyy. Täytyykin katsoa onko joku eco moodi päällä
Tarkoittaa alamäki, älä turhaa paina kaasua enää. Kun päästät kaasun harmaa kaasupoljin muuttuu vihreäksi. Saman merkin tekee välillä myös kun risteys tulossa.
Don MC kirjoitti: ↑22 Kesä 2023 21:44
Ei vieläkään. Joku viikko takaperin yrittivät jotain kikkakolmosta, jos vaikka olisivat saaneet auton vastaanottavaan moodiin jolla softat olisi saanut sisään, mutta kun ei niin ei. Vähän alkaa kyllä nyppimään. Siellä se seisoo korjaamon pihalla eikä sillä voi ajaa, koska ABS ei toimi.
Myyjä asensi sillä välin tähän sijaisautoon vetokoukun, niin saan ainakin venetraileria vedettyä. Muuten olis kesäkausi mennyt hieman penkin alle.
Eivät ole vieläkään saaneet mitään tolkkua autoon. Yli kuukauden siellä jo lojunut valohoidossa (enimmäkseen taivasalla parkkipaikalla). Mulla alkaa vähitellen huumori loppua ja ilmoitinkin nyt, että saavat pultata ne vanhat osat autoon takaisin ja antaa auton mulle, kunnes tehdas saa nuo softa-asiansa ojennukseen. Otetaan sen jälkeen uusi yritys.
Kaksi viikkoa kun on se kohtuullinen huoltoaika.
EDIT: Vanhoja osia ei saa vaihdettua takaisin, kun nekin on kuulemma ohjelmoitava. Mutta myyjäliike toivoo nyt saavansa vähän liikettä Fordiin tässä asiassa.
Myyjäliikehän on siis koko tässä tarinassa toiminut esimerkillisesti ja antanut sijaisauton käyttöön jne. Propsit heille kaikesta.
Mutta Fordilla itsellään on kyllä peiliin katsomisen paikka. Autohan luovutettiin valmiiksi viallisena vuodenvaihteessa (pitkäksi venyneen odotuksen jälkeen) ja luvattiin korjata heti kun varaosat saapuvat. Noh, varaosien tulolla kesti toukokuun loppupuolelle ja kun niitä sitten lopulta yritettiin asentaa, niin tuli tämä joku softa-ongelma jota Ford ei saamattomuudessaan ole yli kuukauteen vieläkään saanut korjattua.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Uusi malli on näköjään susi syntyessään. Itselläkin valojen korjaus-softaa ooteltu puoli vuotta. Lupasivat ekalla puoliskolla mutta mitään ei tapahdu. Sinähän voisit vaatia kaupan purkua.
En tiedä onko tuohon vielä perusteita. Se on periaatteessa vasta ensimmäistä kertaa noiden uutena olleiden vikojen takia korjattavana. Tosin tuo ensimmäinen kerta on vähän venynyt...
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Don MC kirjoitti: ↑22 Kesä 2023 21:44
Ei vieläkään. Joku viikko takaperin yrittivät jotain kikkakolmosta, jos vaikka olisivat saaneet auton vastaanottavaan moodiin jolla softat olisi saanut sisään, mutta kun ei niin ei. Vähän alkaa kyllä nyppimään. Siellä se seisoo korjaamon pihalla eikä sillä voi ajaa, koska ABS ei toimi.
Myyjä asensi sillä välin tähän sijaisautoon vetokoukun, niin saan ainakin venetraileria vedettyä. Muuten olis kesäkausi mennyt hieman penkin alle.
Eivät ole vieläkään saaneet mitään tolkkua autoon. Yli kuukauden siellä jo lojunut valohoidossa (enimmäkseen taivasalla parkkipaikalla). Mulla alkaa vähitellen huumori loppua ja ilmoitinkin nyt, että saavat pultata ne vanhat osat autoon takaisin ja antaa auton mulle, kunnes tehdas saa nuo softa-asiansa ojennukseen. Otetaan sen jälkeen uusi yritys.
Kaksi viikkoa kun on se kohtuullinen huoltoaika.
EDIT: Vanhoja osia ei saa vaihdettua takaisin, kun nekin on kuulemma ohjelmoitava. Mutta myyjäliike toivoo nyt saavansa vähän liikettä Fordiin tässä asiassa.
Myyjäliikehän on siis koko tässä tarinassa toiminut esimerkillisesti ja antanut sijaisauton käyttöön jne. Propsit heille kaikesta.
Mutta Fordilla itsellään on kyllä peiliin katsomisen paikka. Autohan luovutettiin valmiiksi viallisena vuodenvaihteessa (pitkäksi venyneen odotuksen jälkeen) ja luvattiin korjata heti kun varaosat saapuvat. Noh, varaosien tulolla kesti toukokuun loppupuolelle ja kun niitä sitten lopulta yritettiin asentaa, niin tuli tämä joku softa-ongelma jota Ford ei saamattomuudessaan ole yli kuukauteen vieläkään saanut korjattua.
Fordin sähkö osaaminen on vähän hakusessa. Mulla focus joulukuussa 5v eikä lataus toimi vieläkään oikein. Mietin faceliftin ostoa mutta onneksi en ostanut. Pitää katella joku toinen merkki..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Eivät ole vieläkään saaneet mitään tolkkua autoon. Yli kuukauden siellä jo lojunut valohoidossa (enimmäkseen taivasalla parkkipaikalla). Mulla alkaa vähitellen huumori loppua ja ilmoitinkin nyt, että saavat pultata ne vanhat osat autoon takaisin ja antaa auton mulle, kunnes tehdas saa nuo softa-asiansa ojennukseen. Otetaan sen jälkeen uusi yritys.
Kaksi viikkoa kun on se kohtuullinen huoltoaika.
EDIT: Vanhoja osia ei saa vaihdettua takaisin, kun nekin on kuulemma ohjelmoitava. Mutta myyjäliike toivoo nyt saavansa vähän liikettä Fordiin tässä asiassa.
Myyjäliikehän on siis koko tässä tarinassa toiminut esimerkillisesti ja antanut sijaisauton käyttöön jne. Propsit heille kaikesta.
Mutta Fordilla itsellään on kyllä peiliin katsomisen paikka. Autohan luovutettiin valmiiksi viallisena vuodenvaihteessa (pitkäksi venyneen odotuksen jälkeen) ja luvattiin korjata heti kun varaosat saapuvat. Noh, varaosien tulolla kesti toukokuun loppupuolelle ja kun niitä sitten lopulta yritettiin asentaa, niin tuli tämä joku softa-ongelma jota Ford ei saamattomuudessaan ole yli kuukauteen vieläkään saanut korjattua.
Fordin sähkö osaaminen on vähän hakusessa. Mulla focus joulukuussa 5v eikä lataus toimi vieläkään oikein. Mietin faceliftin ostoa mutta onneksi en ostanut. Pitää katella joku toinen merkki..
Mulla toiminu allekirjoituksen autossa viimeisin versio täydellisesti. Eri lataustilat toimii yms. Akun varaustila 76-81%
Miinuskaapelin osan numero omassa JX6T-10C679-CC. Auto toki eri kuin facelift mutta kommentoin tähän että jossain toimii.
Auto saatu vihdoin huollosta. Eihän siihen mennytkään kuin 5 ja puoli viikkoa. Eikä hätäpuhelujärjestelmän virheilmoitusta ole vieläkään saatu pois. ABS-moduuli sentään toimii. Ja Sync4 on päivitetty versioon 23095 rev. 807 (oli ennen 21333).
Mutta tuntuu hyvältä saada pirssi taas kotiin.
Nyt sitten odotellaan että Voortin ropellihatut saa sen hätäpuhelumodeemin softat vielä ojennukseen.
EDIT: Ei kuulemma ole ensimmäinen kerta kun tänä vuonna on ollut softaamisongelmia osien vaihdon jälkeen. Jotain häikkää siellä nyt on kun yrittää saada varaosat koodattua autoon.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Onko kenelläkään ollut ongelmia langattoman laturin kanssa? Itselläni on iPhone 13 Pro Max ja yritin kaikin eri tavoin sitä saada latausalustalta ottamaan virtaa, mutta mitään ei tapahdu. Muuten puhelimessa langaton lataus toimii hyvin. Ei ole taloudessa toista puhelinta, joka tukisi langatonta latausta, niin en tiedä onko autossa vikaa vai eikö puhelin vain kokonsa puolesta sovi tuohon latausalustaan.
Focus23 kirjoitti: ↑24 Heinä 2023 22:14
Onko kenelläkään ollut ongelmia langattoman laturin kanssa? Itselläni on iPhone 13 Pro Max ja yritin kaikin eri tavoin sitä saada latausalustalta ottamaan virtaa, mutta mitään ei tapahdu. Muuten puhelimessa langaton lataus toimii hyvin. Ei ole taloudessa toista puhelinta, joka tukisi langatonta latausta, niin en tiedä onko autossa vikaa vai eikö puhelin vain kokonsa puolesta sovi tuohon latausalustaan.
Oma 14PM reagoi todella hitaasti tuohon latausalustaan, mutta hetken odottelun jälkeen lähtee kyllä lataamaan. Sama kummin päin sitä puhelinta pitää, puhelimen yläosa keulaan päin tai taaksepäin.
Edellisestä 12PM napsahti jopa langaton lataus rikki kun koitin vastaavalla Fordin latausalustalla ladata. Eihän se tietenkään voi latausalustasta johtua, mutta silti kalvaa sellanen outo tunne koko ajan takaraivossa.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Kellään alkanut auto viime aikoina pitää sellasta outoa ilmoitusääntä hetki käynnistyksen jälkeen? Mulla on tuo Sync4 ilmeisesti päivitetty huoltokäynnin yhteydessä ja sen jälkeen on aina tullut sellanen "pim-pim" hetki käynnistyksen jälkeen, kun kaikki palikat ovat syttyneet näytölle. Mitään ilmoituksia ei äänen yhteydessä tule.
Vähän kuin se ääni joka tulee kun nopeuskamera lähestyy. Vaikka nyt siis ei ole nopeuskameroita lähettyvilläkään.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Don MC kirjoitti: ↑25 Heinä 2023 11:46
Kellään alkanut auto viime aikoina pitää sellasta outoa ilmoitusääntä hetki käynnistyksen jälkeen? Mulla on tuo Sync4 ilmeisesti päivitetty huoltokäynnin yhteydessä ja sen jälkeen on aina tullut sellanen "pim-pim" hetki käynnistyksen jälkeen, kun kaikki palikat ovat syttyneet näytölle. Mitään ilmoituksia ei äänen yhteydessä tule.
Vähän kuin se ääni joka tulee kun nopeuskamera lähestyy. Vaikka nyt siis ei ole nopeuskameroita lähettyvilläkään.
Joo pidemmän aikaa ollu, tulee satunnaisesti, en tiedä mistä se oikein ilmottelee…