Mulla vaihdettiin kuskin lukkolaite kun ei pakkasilla pysynyt ovi kiinni. Nyt ei pakkasilla aukea ulkokahvasta eli ojasta allikkoon.teppo teppo kirjoitti: ↑10 Touko 2023 17:55Oven lukko laite vaihdettu taistelujen jälkeen. Jos samaa vikaa älkää tyytykö kohtaloon muutosta voidaan saada aikaan sitä vaatimalla.teppo teppo kirjoitti: ↑05 Joulu 2022 18:32 Moro kenelläkään ollut ongelmia oven kahvojen/lukkojen kanssa niin että ei avaa lukosta? Ulkopuolen kahvasta kun vetää ovi ei aukea. Ongelma talvella. Käytetty takuu huollossa nyt pari kertaa jossa kuivattu ja voideltu lukko vaan ei tunnu auttavan.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05 Joulu 2022 18:13
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo ongelma ilmeinen vaikka sitä ei tahdota myöntää. Täytyy vaan toivoa että ongelmalle oikeasti tehdään jotain.
Kai aiot vaatia asialle jotain tehtävän kun takuu sinullakin on vielä voimassa.
Kai aiot vaatia asialle jotain tehtävän kun takuu sinullakin on vielä voimassa.
-
- Uusi foorumilla
- Viestit: 1
- Liittynyt: 12 Touko 2023 09:02
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uutta autoa etsinnässä ja MK4 Focus yhtenä vahvana ehdokkaana. Noita 1.5 Tdci koneellisia näyttäisi olevan enemmän tarjolla mitä 2.0 tdci koneita. Jaksaako tuommoinen puolitoistalitrainen liikkuuttaa tämmöistä autoa vai kannattaako suosiolla etsiä tuolla isommalla koneella olevaa? Oma käyttö olisi lähinnä maantieajoa min. 130km päivä ja vähän kaupunkia kylkeen. Nykyinen 1.6 diesel Opel on riittänyt mainiosti tähän mennessä.
Onko näissä koneissa jotakin suurempaa sudenkuoppaa / ongelmaa mikä olisi hyvä tietää? Aikanaan seurasin sivusta kun nämä EcoBluet ilmestyi 2017, tuolloin parilla tuttavalla oli uudet Transitit 170hp koneilla ja niissä kummassakin turbosta vääntyi lapa talvella kun vesipisara pääsi jäätymään sekä toinen hukkasi satunnaisesti tehoja ja herjaili öljynvaihtotarpeesta muutaman tonnin välein. Onko moiset lastentaudit jo korjattu jos puhutaan focuksen kohdalla vuosimallista 2019-> ?
Onko näissä koneissa jotakin suurempaa sudenkuoppaa / ongelmaa mikä olisi hyvä tietää? Aikanaan seurasin sivusta kun nämä EcoBluet ilmestyi 2017, tuolloin parilla tuttavalla oli uudet Transitit 170hp koneilla ja niissä kummassakin turbosta vääntyi lapa talvella kun vesipisara pääsi jäätymään sekä toinen hukkasi satunnaisesti tehoja ja herjaili öljynvaihtotarpeesta muutaman tonnin välein. Onko moiset lastentaudit jo korjattu jos puhutaan focuksen kohdalla vuosimallista 2019-> ?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ko. autojen/moottoreiden (Opel / Ford) teho- ja vääntöarvojen vertailu antaa hyvän pohjan, nuo numerolliset arvot lienevät saatavilla (netissä). Jos löytää lisäksi teho- ja ennenkaikkea vääntökäyrät, niin nekin antavat hyvää infoa.
Toki asiaan ('ajettavuuteen') vaikuttavat muutkin asiat, mutta ym. numeroarvot lienevät tärkeimmät - vaihteisto (autom. / käsiv.) ja sen välityssuhteetkin vaikuttavat asiaan.
Toki asiaan ('ajettavuuteen') vaikuttavat muutkin asiat, mutta ym. numeroarvot lienevät tärkeimmät - vaihteisto (autom. / käsiv.) ja sen välityssuhteetkin vaikuttavat asiaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olin pysyköinyt autoni ja moottorin vielä ollessa käynnissä avasin kuskin oven. Silloin hätävilkut alkoivat vilkkua ja äänimerkki töräytellä. Ovien sulkeminen tai avaaminen, lukituksen rämppääminen kiinni/auki tai moottorin käynnistäminen/sammuttaminen ei saanut "hälytystä" loppumaan. Jonkin ajan kuluttua se lakkasi itsestään.
Ja tietääkseni autossani ei edes ole varashälytintä. Ainakaan mistään valikosta en löydä siihen liittyviä asetuksia.
Mitäs kehveliä?
Ja tietääkseni autossani ei edes ole varashälytintä. Ainakaan mistään valikosta en löydä siihen liittyviä asetuksia.
Mitäs kehveliä?
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jotkut automallit varoittavat tuohon tyyliin jos vaihteenvalitsin ei ole P-asennossa._JPA kirjoitti: ↑14 Touko 2023 17:30 Olin pysyköinyt autoni ja moottorin vielä ollessa käynnissä avasin kuskin oven. Silloin hätävilkut alkoivat vilkkua ja äänimerkki töräytellä. Ovien sulkeminen tai avaaminen, lukituksen rämppääminen kiinni/auki tai moottorin käynnistäminen/sammuttaminen ei saanut "hälytystä" loppumaan. Jonkin ajan kuluttua se lakkasi itsestään.
Ja tietääkseni autossani ei edes ole varashälytintä. Ainakaan mistään valikosta en löydä siihen liittyviä asetuksia.
Mitäs kehveliä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
On tuolla tullut ennenkin esim. peruutettua ovi auki. Vaihde putoaa vapaalle (automaattiloota) vai mene)ikö se parkille. Pitää sitten uudelleen laittaa R:lle. Ei koskaan ole torvi soinut tai hätävilkut menneet päälle.
Ja jos liittyisi tuohon, niin luulisi mm. mottorin sammuttamisen vaikuttavan asiaan. Silloinhan P-vaihde kytkeytyy automaattiseti. Nyt sai tulla autosta ulos ja lukita ovet, ym. ja torvi vann tuuttaili.
Ja jos liittyisi tuohon, niin luulisi mm. mottorin sammuttamisen vaikuttavan asiaan. Silloinhan P-vaihde kytkeytyy automaattiseti. Nyt sai tulla autosta ulos ja lukita ovet, ym. ja torvi vann tuuttaili.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miksei jaksais? Meillä ollu nyt uudesta asti 4½ vuotta kyseinen Focus Hatchbackina ja nelihenkinen perhe kulkenu sillä ties minne ja aina on kyyti piisannu. Ylläksen reissulla oli kontti täynnä tavaraa ja suksiboksi katolla, myöskin täynnä tavaraa ja oikein mainiosti jaksoi.pieniorava kirjoitti: ↑12 Touko 2023 09:10 Uutta autoa etsinnässä ja MK4 Focus yhtenä vahvana ehdokkaana. Noita 1.5 Tdci koneellisia näyttäisi olevan enemmän tarjolla mitä 2.0 tdci koneita. Jaksaako tuommoinen puolitoistalitrainen liikkuuttaa tämmöistä autoa vai kannattaako suosiolla etsiä tuolla isommalla koneella olevaa? Oma käyttö olisi lähinnä maantieajoa min. 130km päivä ja vähän kaupunkia kylkeen. Nykyinen 1.6 diesel Opel on riittänyt mainiosti tähän mennessä.
Onko näissä koneissa jotakin suurempaa sudenkuoppaa / ongelmaa mikä olisi hyvä tietää? Aikanaan seurasin sivusta kun nämä EcoBluet ilmestyi 2017, tuolloin parilla tuttavalla oli uudet Transitit 170hp koneilla ja niissä kummassakin turbosta vääntyi lapa talvella kun vesipisara pääsi jäätymään sekä toinen hukkasi satunnaisesti tehoja ja herjaili öljynvaihtotarpeesta muutaman tonnin välein. Onko moiset lastentaudit jo korjattu jos puhutaan focuksen kohdalla vuosimallista 2019-> ?
Maantieajossa oikein mainiosti piisaa tehot ohituksiin, ehkä se viimeinen "oomph" puuttuu siitä tehosta vrt entinen 2-litrainen diesel-Mondeo, mutta hyvin tolla on pärjännyt kun tietää ettei se ole mikään raketti.
Kohta 90tkm mittarissa eikä ole ollu kyllä valittamista.

Sigusta pääset tutkailemaan kulutushistoriaa koko matkalta.
PS. 2-litraisessa on Adblue, tässä 1.5-litraisessa ei.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuossa pesun jälkeen kattelin autoa että helposti tuokin alkaa ruostumaan. Auto 2.5v vanha ja nyt ajettuna 137tkm. Työsuhdeauto niin ei harmita nämä vaivat. Ei ole eturoiskeläppiä joka tietenkin edesauttaa että eturenkaan takaa pelti joutuu koetukselle. Molemmin puolin puuttuu kaaren alaosasta maalia ja kuskin puoli ruosteessa. Takakaaren kanttauksessa kohtia jotka kuplii taikka jo puuttuu maalia ja pintaruosteessa. Emännän 2015 mallin focus moitteeton noilta osin (128tkm ajettu ja roiskeläpillä).
Focus wagon 1.0l 125 1.0l Ecoboost 2015
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kolmannen kerran sama p2002 vikakoodi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑13 Maalis 2023 18:43 No nyt se pukkas taas saman vikakoodin.
Justiin lapinreissu takana. Hiukkasloukkuun liittyvät arvot hyviä ja polttoväli 700-1000km
Nollasin koodin eikä se ainakaan heti tullut takaisin. Saas nähdä kauanko pysyy poissa.
Jotenkin tuntuu että tämä on softabugi joka sytyttää valon kun sattumalta satunnaiset tekijät osuvat kohdalleen.
Ensimmäisen ja toisen kerran välillä reilu puoli vuotta ja nyt kolmen kuukauden jälkeen taas. Välit lyhenee.
Kai se on pajalle vietävä.
Sillain kumma kun se sanoo joka kerralla, että "vanhentunut, vikavalo palaa tämän takia"
Eikä vikavalo kuitenkaan tule heti takaisin. Saas nähdä löytääkö huolto mitään.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmastoinnin teho, tuntuuko olevan tehoton muilla?
Jos on kunnossa ja miksi ei olisi kun viime kesänä pajalla kävi…
No ei oo, vaikka väittivät. Jonkun ohjelman päivittivät ja kylmä tekniikka kuulemma Ok.
Kylmäainehuolto myös tehty ja raittari vaihdettu.
Vertaan nyt muihin vorteihin mitä on ollut ilmastoinnilla neljä kappaletta.
Ilmastointi automaatti-asennolla ja se ”puhallinnopeus range” max. 3/3.
Jos on kunnossa ja miksi ei olisi kun viime kesänä pajalla kävi…
No ei oo, vaikka väittivät. Jonkun ohjelman päivittivät ja kylmä tekniikka kuulemma Ok.
Kylmäainehuolto myös tehty ja raittari vaihdettu.
Vertaan nyt muihin vorteihin mitä on ollut ilmastoinnilla neljä kappaletta.
Ilmastointi automaatti-asennolla ja se ”puhallinnopeus range” max. 3/3.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama täällä. Tehottomalta tuntunu aina.
Focus wagon 1.0l 125 1.0l Ecoboost 2015
Re: Uusi Focus mk4 2018
Terve
Olisi harkinnassa focus 1,5 tdci osto vuosimalli 2020-2021. Onko esim jakopää öljyssä vai miten toteutettu tässä moottorissa? Automaattilaatikko ilman öljyvaihtoa ? Saakohan fordpass webaston käyntiin?
Olisi harkinnassa focus 1,5 tdci osto vuosimalli 2020-2021. Onko esim jakopää öljyssä vai miten toteutettu tässä moottorissa? Automaattilaatikko ilman öljyvaihtoa ? Saakohan fordpass webaston käyntiin?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Testasin jäähdytyksentehoa manuaaliasetuksilla ja kyllä sieltä sai +4-asteista ilmaa tulemaan. Auto oli tosin varjossa, mutta ulkolämpötila +25. Laitoin puhalluksen jalkoihin+tuulilasiin, puhaltimen nopeudelle 7/8 (toiseksi nopein) ja lämpötilaksi 17,5. Tuolla asetuksilla oli ihan Ok ajella. Eli jäähdytyksessä on kaiketi paukkuja, mutta se lämmönsäätötekniikka / säätötarkkuus ei toimi toivotulla tavalla. Automaattinen ilmastointi ei toimi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on ollut 1.5 ja nyt 2.0. 1.5 pärjää ja on taajama-ajossa ihan ok pirteän tuntuinen, mutta ohituksissa huomaa tehon puutteen. Ei tuo 2.0 myöskään mikään kummoinen ole, mutta kyllä just pärjää. Täydellä kuormalla 140kmh ottaa ihan ok ohituksissa, mutta ei mitään fiilistä tarjoa. Nyt olenkin katsellut esim. Octaviaa 200hv TDI nelikkona tai Superb 272hv TSI nelivetoa kun Fordilta ei enää mitään ole tarjolla. Suurin miinus tossa Focuksessa on A8 laatikko.pieniorava kirjoitti: ↑12 Touko 2023 09:10 Uutta autoa etsinnässä ja MK4 Focus yhtenä vahvana ehdokkaana. Noita 1.5 Tdci koneellisia näyttäisi olevan enemmän tarjolla mitä 2.0 tdci koneita. Jaksaako tuommoinen puolitoistalitrainen liikkuuttaa tämmöistä autoa vai kannattaako suosiolla etsiä tuolla isommalla koneella olevaa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Höps. Oikein hyvin on piisannu viilentimessä tehot. En sitten tiedä minkälaisia pakastimia jengi näistä haluaa mutta ei ole vielä kertaakaan hiki valunu kesällä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saa ton mk4:sen kylmäksi kun räplää manuaalille säädöt. Automaatilla onneton. Perheen toinen härpätin mk 3.5 focus kylmenee nopeasti auto-asennolla.
Focus wagon 1.0l 125 1.0l Ecoboost 2015
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hommasin 2019 vuoden 1.5 ecoblue vignale focuksen ja ollut todella tyytyväinen hankintaan. Nyt kuitenkin alkanut epäilyttämään tuo öljynvaihtoväli.. käytin heinäkuussa fordilla öljynvaihdossa ja todettiin että seuraava 15tkm päästä. No autolla nyt ajettu reilut 2000km ja ford passin öljynkäyttöikä on jo 70% ja arvioitu ajomäärä 7000km.. eli tuon perusteella seuraava ölljynvaihto on kymppitonnin kohdilla. Ja myös että 3 päivässä ajettu n. 250km ja prosentit tippunut 6% ja itse öljynkäyttöikä 9200km -> 7000km
pitäisiköhän tässsä huolestua että koneessa jokin pielessä mikä pilaa käyttöikää?
No täältäkin tuli luettua että näissä alkupään 1.5 dieseleissä on ollut ongelmia lyhyen huoltovälin kanssa. Softalla jotain korjailtu ja uudemmissa sitten öljypohjaa vaihdettu jo tehtaalla isommaksi. Mutta se itse kysymys on että onko tuo öljynkäyttöikä (IOLM?) oikeasti noin tarkka ja laskee ns. Lineaarisesti tästä eteenpäin vai nouseeko/hidastuuko tuo jos esim ajan 500km pätkän maantietä ja taas vaihtoehtoisesti paljon kaupunki ajoa laskee käyttöikää? En koe että ajaisin poikkeuksellisen raskaasti ja ajo on suht normaalia 50-50 kaupunki ja motari/maantie ja kulutus ajotietokoneen mukaan 5l/100km. Onko tosissaan että tuo 15 000km öljynvaihtoväli saavutetaan optimaaliolosuhteissa oikealla tavalla ajaen? Ja siis huoltokirjan mukaan aikaisemmat öljynvaihdot ovat olleet n. 15tkm välein joten tuntuisi oudolta että softa olisi vanha, tai sitten edellinen omistaja on ignoornanut öljynkäyttöiän ja ajellut vain tuon 15tkm ennen huoltoa.
Ihan alkupäässä yksi vaihto ollut 12tkm välillä.
Kaikki öljynvaihdot tehty fordilla joten olettaisin että kaikki softat olisi påivitetty...
No täältäkin tuli luettua että näissä alkupään 1.5 dieseleissä on ollut ongelmia lyhyen huoltovälin kanssa. Softalla jotain korjailtu ja uudemmissa sitten öljypohjaa vaihdettu jo tehtaalla isommaksi. Mutta se itse kysymys on että onko tuo öljynkäyttöikä (IOLM?) oikeasti noin tarkka ja laskee ns. Lineaarisesti tästä eteenpäin vai nouseeko/hidastuuko tuo jos esim ajan 500km pätkän maantietä ja taas vaihtoehtoisesti paljon kaupunki ajoa laskee käyttöikää? En koe että ajaisin poikkeuksellisen raskaasti ja ajo on suht normaalia 50-50 kaupunki ja motari/maantie ja kulutus ajotietokoneen mukaan 5l/100km. Onko tosissaan että tuo 15 000km öljynvaihtoväli saavutetaan optimaaliolosuhteissa oikealla tavalla ajaen? Ja siis huoltokirjan mukaan aikaisemmat öljynvaihdot ovat olleet n. 15tkm välein joten tuntuisi oudolta että softa olisi vanha, tai sitten edellinen omistaja on ignoornanut öljynkäyttöiän ja ajellut vain tuon 15tkm ennen huoltoa.
Ihan alkupäässä yksi vaihto ollut 12tkm välillä.
Kaikki öljynvaihdot tehty fordilla joten olettaisin että kaikki softat olisi påivitetty...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oletteko te tehneet kaikki nuo kalibroinnit akun vaihdon yhteydessä, kuten tässä videolla kävi ilmi? Itse en edes tiennyt moisista.
https://www.youtube.com/watch?v=xnZkOGUvgcM
https://www.youtube.com/watch?v=xnZkOGUvgcM
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
En minä ainakaan tehnyt muuta kuin BMS resetoinnin.Fjöördis kirjoitti: ↑24 Elo 2023 21:30 Oletteko te tehneet kaikki nuo kalibroinnit akun vaihdon yhteydessä, kuten tässä videolla kävi ilmi? Itse en edes tiennyt moisista.
https://www.youtube.com/watch?v=xnZkOGUvgcM
Ei mitään ongelmia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen noudattanut 15tkm vaihtoväliä välittämättä ajotietokoneen laskelmista, ihan mahdotin ajatus alkaa n. 7000-8000km välein vaihtelemaan.Codoxi kirjoitti: ↑24 Elo 2023 17:52 Hommasin 2019 vuoden 1.5 ecoblue vignale focuksen ja ollut todella tyytyväinen hankintaan. Nyt kuitenkin alkanut epäilyttämään tuo öljynvaihtoväli.. käytin heinäkuussa fordilla öljynvaihdossa ja todettiin että seuraava 15tkm päästä. No autolla nyt ajettu reilut 2000km ja ford passin öljynkäyttöikä on jo 70% ja arvioitu ajomäärä 7000km.. eli tuon perusteella seuraava ölljynvaihto on kymppitonnin kohdilla. Ja myös että 3 päivässä ajettu n. 250km ja prosentit tippunut 6% ja itse öljynkäyttöikä 9200km -> 7000kmpitäisiköhän tässsä huolestua että koneessa jokin pielessä mikä pilaa käyttöikää?
No täältäkin tuli luettua että näissä alkupään 1.5 dieseleissä on ollut ongelmia lyhyen huoltovälin kanssa. Softalla jotain korjailtu ja uudemmissa sitten öljypohjaa vaihdettu jo tehtaalla isommaksi. Mutta se itse kysymys on että onko tuo öljynkäyttöikä (IOLM?) oikeasti noin tarkka ja laskee ns. Lineaarisesti tästä eteenpäin vai nouseeko/hidastuuko tuo jos esim ajan 500km pätkän maantietä ja taas vaihtoehtoisesti paljon kaupunki ajoa laskee käyttöikää? En koe että ajaisin poikkeuksellisen raskaasti ja ajo on suht normaalia 50-50 kaupunki ja motari/maantie ja kulutus ajotietokoneen mukaan 5l/100km. Onko tosissaan että tuo 15 000km öljynvaihtoväli saavutetaan optimaaliolosuhteissa oikealla tavalla ajaen? Ja siis huoltokirjan mukaan aikaisemmat öljynvaihdot ovat olleet n. 15tkm välein joten tuntuisi oudolta että softa olisi vanha, tai sitten edellinen omistaja on ignoornanut öljynkäyttöiän ja ajellut vain tuon 15tkm ennen huoltoa.
Ihan alkupäässä yksi vaihto ollut 12tkm välillä.
Kaikki öljynvaihdot tehty fordilla joten olettaisin että kaikki softat olisi påivitetty...
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä se sen 15tkm välin menee, öljyn käyttöprosenteista huolimatta.