Oli oikeaa öljyä ja oikea määrä. Öljynkierron häiriö sihdin takia 1.0 ecoboost koneeseen. 2013 autolla oli ajettu 140tkm. Se oli sitten siinä, vaihtomoottoriasiakkuus, motti+turbo, enemmän kuin auton arvo. Vaikka olisikin tullu törmättyä tähän keskusteluun jo aikaisemminkin, tuskin olis tullu laitettua ketään tarkastamaan noin kallista yksittäistä huoltokohdetta, joka ei kuulu huoltosuunnitelmaan. Olkaa varovaisia.
Jakopää bensakoneissa
Re: Jakopää bensakoneissa
Re: Jakopää bensakoneissa
Kurja homma noi moottoririkot ja noi vähän ajettu.
https://www.youtube.com/watch?v=AhM9DGw6m-Y
https://www.youtube.com/watch?v=AhM9DGw6m-Y
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Jakopää bensakoneissa
Ykis varmimpia tapoja välttyä tuollaiselta on olla ostamasta noita moponmoottoreita oikeaan autoon.KallacK kirjoitti: ↑16 Syys 2021 14:44Oli oikeaa öljyä ja oikea määrä. Öljynkierron häiriö sihdin takia 1.0 ecoboost koneeseen. 2013 autolla oli ajettu 140tkm. Se oli sitten siinä, vaihtomoottoriasiakkuus, motti+turbo, enemmän kuin auton arvo. Vaikka olisikin tullu törmättyä tähän keskusteluun jo aikaisemminkin, tuskin olis tullu laitettua ketään tarkastamaan noin kallista yksittäistä huoltokohdetta, joka ei kuulu huoltosuunnitelmaan. Olkaa varovaisia.
Fysiikan lait eivät ole muuttuneet mihinkään ja lisäteho kuormittaa komponentteja tavalla joka lyhentää rakenteellista käyttöikää.
On jokseenkin todennäköistä ettei tulevaisuudessa tule myyntiin yhtään ainoaa 1.0 Ecoboostia jolla alkuperäisellä moottorilla olisi ajettu 300 000km. Paskakasoja ei kannata ostaa koska ne hajoavat ja myydessä se riski hinnoitellaan alhaisena myyntihintana.
Re: Jakopää bensakoneissa
Mikä tuossa videossa oli ongelmana ja miten se ratkaistiin? Englanti ei ole vahvimpia puoliani.Renee kirjoitti: ↑16 Syys 2021 19:03 Kurja homma noi moottoririkot ja noi vähän ajettu.
https://www.youtube.com/watch?v=AhM9DGw6m-Y
Re: Jakopää bensakoneissa
Öljypumpun imusiivilä tukossa ja näytti kuinka se puhdistataan. Sieltä löytyi metallia mutta ei sanottu jatkosta enempää. Ilmeisesti jatkoa seuraa kun oli osa 1.Mk3Mondeo kirjoitti: ↑16 Syys 2021 21:52Mikä tuossa videossa oli ongelmana ja miten se ratkaistiin? Englanti ei ole vahvimpia puoliani.Renee kirjoitti: ↑16 Syys 2021 19:03 Kurja homma noi moottoririkot ja noi vähän ajettu.
https://www.youtube.com/watch?v=AhM9DGw6m-Y
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Jakopää bensakoneissa
300 000 ajettu on vasta sisään ajettu noissa vanhoissa kunnon moottoreissa 2.0l.... ja miniatyyrimoottorisissa voi olla menossa jo kolmas moottori tuossa lukemassa...Mk3Mondeo kirjoitti: ↑16 Syys 2021 21:48
Ykis varmimpia tapoja välttyä tuollaiselta on olla ostamasta noita moponmoottoreita oikeaan autoon.
Fysiikan lait eivät ole muuttuneet mihinkään ja lisäteho kuormittaa komponentteja tavalla joka lyhentää rakenteellista käyttöikää.
On jokseenkin todennäköistä ettei tulevaisuudessa tule myyntiin yhtään ainoaa 1.0 Ecoboostia jolla alkuperäisellä moottorilla olisi ajettu 300 000km. Paskakasoja ei kannata ostaa koska ne hajoavat ja myydessä se riski hinnoitellaan alhaisena myyntihintana.

Re: Jakopää bensakoneissa
Tuossa otos Nettiauton vanhemmasta tarjonnasta, 12kpl Mk3 diesel -Mondeoita joilla on ajettu enemmän kuin 350 000km.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Syys 2021 07:58300 000 ajettu on vasta sisään ajettu noissa vanhoissa kunnon moottoreissa 2.0l.... ja miniatyyrimoottorisissa voi olla menossa jo kolmas moottori tuossa lukemassa...Mk3Mondeo kirjoitti: ↑16 Syys 2021 21:48
Ykis varmimpia tapoja välttyä tuollaiselta on olla ostamasta noita moponmoottoreita oikeaan autoon.
Fysiikan lait eivät ole muuttuneet mihinkään ja lisäteho kuormittaa komponentteja tavalla joka lyhentää rakenteellista käyttöikää.
On jokseenkin todennäköistä ettei tulevaisuudessa tule myyntiin yhtään ainoaa 1.0 Ecoboostia jolla alkuperäisellä moottorilla olisi ajettu 300 000km. Paskakasoja ei kannata ostaa koska ne hajoavat ja myydessä se riski hinnoitellaan alhaisena myyntihintana.![]()
https://www.nettiauto.com/ford/mondeo/d ... untry[]=73
Vastaavia myynti-ilmoituksia ei tulla näkemään 1.0 Ecoboost -autoista.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Jakopää bensakoneissa
joo ja uudemmissakin
https://www.nettiauto.com/ford/mondeo?y ... 000&page=1
jos ostaa 300tkm ajetun mk3 tai mk4 niin taitaa olla kilsoja enempi edessä moottorilla kuin tuliterällä miniturbolla....
ja muutenkin uuden nimiturboilijan kannattais ihan uteliaisuudesta käydä kokeilemassa tuollaista pari litrasta turbokiisseliä.
Kulutus on pienempi kuin sillä pienellä bensaturbolla ja voimaa on....
https://www.nettiauto.com/ford/mondeo?y ... 000&page=1
jos ostaa 300tkm ajetun mk3 tai mk4 niin taitaa olla kilsoja enempi edessä moottorilla kuin tuliterällä miniturbolla....
ja muutenkin uuden nimiturboilijan kannattais ihan uteliaisuudesta käydä kokeilemassa tuollaista pari litrasta turbokiisseliä.
Kulutus on pienempi kuin sillä pienellä bensaturbolla ja voimaa on....
Re: Jakopää bensakoneissa
Moottori ehkä kestää. Mutta rupeaa korit olemaan melko pehmeitä varsinkin mk3 mondeoissa mk4 voi vielä kohtuu kunnossa olla.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Syys 2021 09:54 joo ja uudemmissakin
https://www.nettiauto.com/ford/mondeo?y ... 000&page=1
jos ostaa 300tkm ajetun mk3 tai mk4 niin taitaa olla kilsoja enempi edessä moottorilla kuin tuliterällä miniturbolla....
ja muutenkin uuden nimiturboilijan kannattais ihan uteliaisuudesta käydä kokeilemassa tuollaista pari litrasta turbokiisseliä.
Kulutus on pienempi kuin sillä pienellä bensaturbolla ja voimaa on....
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Jakopää bensakoneissa
Ford Mondeo 1.6 1996 jakohihna vai ketju?
Re: Jakopää bensakoneissa
Silvertop Zetec, ja hihnalla jakopää.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Jakopää bensakoneissa
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Jakopää bensakoneissa
Ja siitä jakopäänketjun kestoiästä, esim. P10 Primeroissa kestää ketjut aivan eri tahtiin kuin noissa P11/P12 Primeroissa, monessa mentiin jo vaihtoon alle 150tkm ajettuna. Heikompi kesto vissiin.
Re: Jakopää bensakoneissa
Moi!
Minulle on kulkeutunut vastikään käyttööni Mondeo 2.0, vuosimallia 2010. Bensaa syö. Huoltokirjassa on vain huoltoliikkeen leimoja ja päivämääriä sekä muutama merkintä öljynvaihdoista, ilmeisesti mitään sen kummempaa ei ole tehty. Kilometrejä on 96 000. En löydä mistään tietoa siitä, että onko tässä jakohihna vai ketju? Jos on hihna, niin pitäisikö se kohta vaihtaa? Jos on ketju, niin ajelen vaan huoleti? En ole ikinä omistanut autoa, joten tässä sitä nyt kysellään kaikenlaista...
Kiitos avusta!
Minulle on kulkeutunut vastikään käyttööni Mondeo 2.0, vuosimallia 2010. Bensaa syö. Huoltokirjassa on vain huoltoliikkeen leimoja ja päivämääriä sekä muutama merkintä öljynvaihdoista, ilmeisesti mitään sen kummempaa ei ole tehty. Kilometrejä on 96 000. En löydä mistään tietoa siitä, että onko tässä jakohihna vai ketju? Jos on hihna, niin pitäisikö se kohta vaihtaa? Jos on ketju, niin ajelen vaan huoleti? En ole ikinä omistanut autoa, joten tässä sitä nyt kysellään kaikenlaista...
Kiitos avusta!
Re: Jakopää bensakoneissa
Koita ettiä tuolta se kone..
https://ford.rsh.fi/
https://ford.rsh.fi/
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Jakopää bensakoneissa
Oliskohan niin onnellinen tilanne että on ketju kone.
Olispa dieseleissäkin mutta ei.
TUllut ajeltua 1998 alkaen ketjukoneilla ja säästettyä tuhansia euroja kunnei ole tarvinnut remmejä vaihdella...
Olispa dieseleissäkin mutta ei.
TUllut ajeltua 1998 alkaen ketjukoneilla ja säästettyä tuhansia euroja kunnei ole tarvinnut remmejä vaihdella...
Re: Jakopää bensakoneissa
Tuon taulukon mukaan 2010 olisi hihnalla, mutta siinä mainittu vain 2.0 diesel? Vuoden 2011 bensaversio taas olisi ketjulla. Hmm..
Re: Jakopää bensakoneissa
Ketjulla se on.
Jos vapaastihengittävä, niin Duratec HE 2.0.
Jos turboahdettu, niin Ecoboost 2.0.
Molemmat ketjulla.
Jos vapaastihengittävä, niin Duratec HE 2.0.
Jos turboahdettu, niin Ecoboost 2.0.
Molemmat ketjulla.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Jakopää bensakoneissa
Hyvänä puolena tuossa Duratec HE:ssä on että ketju tosiaan kestää kauemmin kuin muu auto eli 400tkm tai enemmän. Muutenkin oma kokemus Duratec HE -moottorista on pelkästään positiivinen. Hiljainen, kierrosherkkä ja tehokas moottori.
Kun tuohon moottoriin yhdistää 5-vaihteisen MTX-75 vaihteiston niin tulos on tekniikan osalta jokseenkin täydellinen.