Aloitetaan sillä että oma Ford kokemus ja asiatieto lähes nolla, tykkään itse keskittyä tiettyyn ruotsailaiseen merkkiin mitä sai aikoinaan takavetoisina.
Ongelmalapsena onkin nyt sitten vuoden -92 Sierra jonka konehuonetta koristaa cossun turbo nelivedolla, auto kuuluu tallikaverille joka käyttää tallia enimmäkseen auton säilytykseen talvisin, kyseinen kaveri kuitenkin antoi minun ongelmaksi yrittää saada se käymään kunnolla.
Sierralla ongelmana että paikallaan käydessä käy omaan korvaan iha hyvin, vastaa kaasuun ja voi kierrättää rajoittimeen asti, mutta kun ajat vaihde päällä niin röpöttää ja kuulostaa siltä että kävisi kolmella, kaasu pohjassa auto jaksaa kiertää 4krpm asti, jos polkasee kytkimen pohjaan niin taas kiertää kuten pitää, mutta heti kun veto menee askille asti niin sit röpötetään taas.
Kurkkasin tulppia ja nelonen oli melko tumma, kun 1-3 tulpat näyttivät hyvältä, tulpat ristiin ja uusi koelenkki jonka jälkeen nelosen tulppa (joka aiemmin oli siis ekassa pytyssä) oli jälleen tummunut, eli mitä todennäköisemmin nelosella kipinä hukassa, mutta vain silloin kun veto päällä.
Päätin tilata uuden jakajan kannen, pyörijän ja uudet tulpat.
Niitä odotellessa, onko muita ideoita mistä moinen voisi johtua? Auton omistaja vaihdattanut lambdan vuosi sitten, samoin tulpat.
Itse ihmetyttää vähän tuo käytös kun kytkin pohjassa, miksi silloin kiertää kuten pitää mutta heti kun kytkimen päästää edes hipaisemaan vauhtipyörää niin röpötys alkaa, onko tähän mitään ideoita/selityksiä?
Kiitokset jo etukäteen mahdollisille vastaajille, muistutan viellä että en itse tätä Fordin sielunelämää oikein tunne, joten jos on jotain tyypillisiä ongelmankohteita tai ohjeita niin saa kenties ihan rautalangasta vääntää jotta ymmärrän