Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hellurei. Nyt tuli tehtyä semmonen että hommasin ka:n puolikuntonenhan tämä tietenki on ja kristallipallo kertoi että nyt foorumille ja sitten itse ongelmaan eli vikakoodi: P0016 antaa. Jakopää rempattu, kampuran anturi vaihdettu, nokan anturia testattu toisella. Onko näissä joku yleinen vika tai tuleeko kellään mitään mieleen?
P0016: merkitys, syyt, korjaukset
P0016: Kampiakselin asento ja nokka-akselin asento eivät korreloi (puoli 1, anturi A)
Vikakoodi P0016 tarkoittaa käytännössä sitä, moottorin puolella 1 olevat kampiakseli ja nokka-akseli ovat virheellisessä asennossa. Ajoneuvotietokone havaitsee tämän anturin A lähettämän epätavallisen signaalin perusteella. Akselien oikea asento on elintärkeä ajoneuvon ajettavuuden kannalta, joten tämä ongelma voi aiheuttaa merkittävää ajoneuvon ajettavuuden heikentymistä. Englanniksi tämä koodi on Crankshaft Position/Camshaft Position, Bank 1 Sensor A -Correlation. Lue kaikki vikakoodin mahdolliset syyt, oireet ja korjaustavat sekä usein kysytyt kysymykset alta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Pidemmän tutkailun jälkeen antaa koodia vaan lämpimänä. Kylmänä kun kuittaa muistin niin toimiin ihan normaalisti niin kauan kun taas lämpenee sammuttaa ja starttaa uudelleen. Voisiko kuitenkin olla se nokan anturi? Paja jossa jakoremontti on tehty niin kokeilivat uutta nokan anturit tuloksetta, silloin ei ollut kampusrajojen anturia hyllyssä niin päätin uusia sen itse mutta se ei kuitenkaan auttanut. Minkäslainen näissä on jakopää, onko kuvia tai videoita jossain? Mietin voisiko se jako olla kuitenkin hampaan pielessä
Voortimiekkonen kirjoitti: ↑21 Huhti 2023 14:08 Hellurei. Nyt tuli tehtyä semmonen että hommasin ka:n puolikuntonenhan tämä tietenki on ja kristallipallo kertoi että nyt foorumille ja sitten itse ongelmaan eli vikakoodi: P0016 antaa. Jakopää rempattu, kampuran anturi vaihdettu, nokan anturia testattu toisella. Onko näissä joku yleinen vika tai tuleeko kellään mitään mieleen?
Tämän sortin kyselijöille ei pitäis vastata koska pölypussi on korvienvälissä täynnä..