Öljyt ulos öljykorkista
Öljyt ulos öljykorkista
Auto on vm 2016 Transit (81) 2.2 TDCi (Duratorq) (CVF5), kesken ajon työnsi öljyt pihalle ja tutkimisen jälkeen selvisi että ne tuli öljykorkin välistä, epäily siitä että huohotin on tukossa, vaihdettu venakopankansi, käynnistyksen jälkeen ja vähän kun antoi kierroksia öljyä pursusi taas öljykorkin välistä. Mistä lähteä etsimään vikaa uudelleen?
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Ihan pelkkä arvaus vailla kokemusta tuollaisesta viasta mutta siinä taitaa olla suuttimet venttiilikopan öljytilan läpi sylinterikanteen kiinnitettynä joten yksi vaihtoehto on viallinen suuttimen kupariprikka joka voi päästää sylinterin painetta öljytilaan ja siten aiheuttaa voimakasta ohipuhallusta eli painetta öljytilaan.pstoc001 kirjoitti: ↑28 Helmi 2023 23:12 Auto on vm 2016 Transit (81) 2.2 TDCi (Duratorq) (CVF5), kesken ajon työnsi öljyt pihalle ja tutkimisen jälkeen selvisi että ne tuli öljykorkin välistä, epäily siitä että huohotin on tukossa, vaihdettu venakopankansi, käynnistyksen jälkeen ja vähän kun antoi kierroksia öljyä pursusi taas öljykorkin välistä. Mistä lähteä etsimään vikaa uudelleen?
Huonompi vaihtoehto on palanut kannentiiviste tai reikä männässä mutta kumpikin olisi aiheuttanut käyntihäiriöitä.
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Suuttimiin vaihdettiin myös tiivisteet
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Mäntä halki tai reikä männässä hajonnesta suuttimesta, ei mitenkään harvinaista. Suuttimet pois ja kameraa reikään.
-
- Viestit: 2445
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Mitäs vuosimalleja vaivaa tuo mäntähalki ongelma? Ja onko vain 2.2?
Myös muissa 2.2 kuin transuissa?
Myös muissa 2.2 kuin transuissa?
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Alkaa olemaan kaikissa missä on commonrail, suutin kun hajoaa sopivasti niin siitä tulee joko polttoleikkuri tai painevasara.
Varmaan osaltaan riippuu suodattimen vaihdosta tai lähinnä sen puutteesta.
Eikä koske vaan fordeja.
Alkupään 1.8tdci on haljennut mäntiä samoin uudemmista ja yleensä se syy on suutin. Välillä sen näkee vasta kun kansi on pois ja saattaa olla parista mäntä halki vaikka käynnissä ei mitään.
Asialle ei tee mitään ja vaurio laajenee niin sit se on valmis moottori siltä osin.
Varmaan osaltaan riippuu suodattimen vaihdosta tai lähinnä sen puutteesta.
Eikä koske vaan fordeja.
Alkupään 1.8tdci on haljennut mäntiä samoin uudemmista ja yleensä se syy on suutin. Välillä sen näkee vasta kun kansi on pois ja saattaa olla parista mäntä halki vaikka käynnissä ei mitään.
Asialle ei tee mitään ja vaurio laajenee niin sit se on valmis moottori siltä osin.
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Miten tästä kannattaa mitata puristuspaineet? Onko helpoin ja yksinkertaisin tapa hehkun reiästä?
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Sillä tavalla minä olen tehnyt. Puristuspainemittari tietysti dieseleihin sopiva eli riittävän suurella asteikolla ja yleismallisissa on hehkutulpan kierteiseen sopivat adapterit.
Mondeo mk3 TDCI:ssä puristuspaineet olivat luokkaa joko 24bar tai 27bar, en enää muista tarkasti kun aikaa on vuosia. Lukemat olivat kuitenkin erittäin tasaiset. Heitto parhaan ja heikoimman välillä oli yksi prosentti.
Suuttimilta tietysti sähköliittimet irti ettei lähde käyntiin.
Mittareita on hyvinkin kalliita sekä sitten hyvinkin halpoja.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... inemittari
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Oko sitä huohotinta katottu ettei taas tehdä turhaa työtä?
Ei vaan ollu mitään mainintaa että olis,jos tukossa ei ihme jos vuotaa.
Ei vaan ollu mitään mainintaa että olis,jos tukossa ei ihme jos vuotaa.
Re: Öljyt ulos öljykorkista
Eikös näissä ole näitä tyyppivikoja että moottori huohottaa.
https://www.karavaanarit.fi/etuteltan-p ... -huohotus/
https://www.karavaanarit.fi/etuteltan-p ... -huohotus/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali