Madallettu Sierra 2.9i -89, mitkä iskarit?
Madallettu Sierra 2.9i -89, mitkä iskarit?
Päivää kaikille! :-) Oon ollu täällä joskus aiemminkin, mutta tunnukset näemmä vanhentuneet niin rekisteröidyin nyt sitten uudestaan. Juu, elikkä palasin juuri Saksasta tällaisen takavetoisen Sierran kanssa:
Kuva
Tehtiin parin kaverin kaa sellainen pikainen hakureissu ja palattiin sitten autolla Via Balticaa pitkin. Eli nyt olisi sitten iskunvaimentimet uusilla.. ainakin tuntuisi siltä, kun kerta kolahtelee pikku kuopista hiljaisessa(kin) vauhdissa. Jotta nyt maahantuontikatsastus ei jäisi ainakaan nuista iskareista kiinni, niin aattelin vaihtaa uudet ennen katsastusta. Autoa on siis madallettu tuo 35mm. Ilmoituksessa lukee että "RS Dämpfer ca. 35 mm tiefer" eli kaiketi on ihan virallinen madallus-zydeemi kun kerta on aidot Ford RS spoileripakettikin laitettu. Autolla on ollut kaksi omistajaa ennen minua, ja myyjä oli ostanut auton tällaisenaan kaksi vuotta sitten alkup. omistajalta. Koska en (vielä) ymmärrä näistä madallussysteemeistä höykäsenpöläystäkään, niin päätin turvautua teidän asiantuntemukseenne; millaiset iskunvaimentimet tähän ostan? Käypikö normaalit Sierran iskarit vai pitääkö olla jotain lyhyempää rs-mallia? :-/ Mistä niitä saa? Höhö. Kiitos. Kiva auto on ajaa.
Kilometrin mittainen linkki sovitettu näyttöön sopivaksi. -ylläpito-
Joo, kiitosta ylläpidolle.. :-)
Kuva
Tehtiin parin kaverin kaa sellainen pikainen hakureissu ja palattiin sitten autolla Via Balticaa pitkin. Eli nyt olisi sitten iskunvaimentimet uusilla.. ainakin tuntuisi siltä, kun kerta kolahtelee pikku kuopista hiljaisessa(kin) vauhdissa. Jotta nyt maahantuontikatsastus ei jäisi ainakaan nuista iskareista kiinni, niin aattelin vaihtaa uudet ennen katsastusta. Autoa on siis madallettu tuo 35mm. Ilmoituksessa lukee että "RS Dämpfer ca. 35 mm tiefer" eli kaiketi on ihan virallinen madallus-zydeemi kun kerta on aidot Ford RS spoileripakettikin laitettu. Autolla on ollut kaksi omistajaa ennen minua, ja myyjä oli ostanut auton tällaisenaan kaksi vuotta sitten alkup. omistajalta. Koska en (vielä) ymmärrä näistä madallussysteemeistä höykäsenpöläystäkään, niin päätin turvautua teidän asiantuntemukseenne; millaiset iskunvaimentimet tähän ostan? Käypikö normaalit Sierran iskarit vai pitääkö olla jotain lyhyempää rs-mallia? :-/ Mistä niitä saa? Höhö. Kiitos. Kiva auto on ajaa.
Kilometrin mittainen linkki sovitettu näyttöön sopivaksi. -ylläpito-
Joo, kiitosta ylläpidolle.. :-)
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Höhöhö, aika lysyssä on perä juu.. Vai koiranluita? Pittääpä kahtoo jos sieltä jonkin koiran maalliset jäännökset löytyisi, ei kyllä huomattu että oltas yhdenkään eläimen yli ajettu (paitsi muutaman sammakon, mutta kun niitä oli niin paljon ettei pystyny väistelemään vaikka noinkin matala ja näppärästi kääntyilevä auto oli käytössä;-P)
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Perus iskarit toimmi kyllä, mut jos haluaa panostaa "laatuun", eikä hinnalla väliä, niin kannattaa kysellä esim.koni, spax, bilstein jne. , ja mainita kaupassa tuo n.-40mm madallus
... Kolahduksesta senverran, et voi johtua juurikin löysistä etupään puslista... Kannattaa tarkastaa varsinkin kallistuksenvakaajan ja rungon väliset puslat ja samalla sitten toki tukivarsien sisemmät ja uloimmat puslat
....


Olisikohan etutukivarren-kallistuksenvakaajan puslat finaalissa ? Jos kolahduksia kuuluu kun ajaa esim korokkeesta tai montusta. Ilmenee myös käsin rengasta taaksepäin repiessä auton pituussuuntaan nähden. Uudet hd puslat maksaa jotaan 13€, mutta p.uretaaniset saattaisi olla ehkä parempi vaihtoehto.
Iskareita ostaessa pitää tietysti sanoa että auto on kuuvetosella koska jos perus sierran iskarit (vajaamoottorisen) iskarit laittaa niin voi olla ettei tule toimimaan koska keula on tuossa sun sierrassa melkolailla painavampi kuin tavallisessa sierrassa (esim 2litrasessa).
p.s. On kyllä hienokuntoinen sierra.
Iskareita ostaessa pitää tietysti sanoa että auto on kuuvetosella koska jos perus sierran iskarit (vajaamoottorisen) iskarit laittaa niin voi olla ettei tule toimimaan koska keula on tuossa sun sierrassa melkolailla painavampi kuin tavallisessa sierrassa (esim 2litrasessa).
p.s. On kyllä hienokuntoinen sierra.
No niin, kävin sitten koittamassa onneani eli hakemassa vikalistan (maahantuonti)katsastuksessa. Mistään välyksistä pyöräntuennassa tms. ei tullut sanomista, eikä myöskään toimimattomasta pissapojasta. Sen sijaan toiselta puolelta toimimaton käsijarru huomattiin, sekä apukuskin puolella sisähelman takaosassa ollut ruostevaurio eli reikä. Muutoin kehu hyvässä kunnossa olevan ;-) Eikun sitten vaan paikkaa hitsaamaan ja käsijarrua roplaamaan niin jos se siitä.
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Niin juu ei ne välttämättä huomaakaan niitä välyksiä, mulla oli viimekerralla edestä toinen pusla ihan finaalissa ym vikaa läpi meni kuitenkin.p7_man kirjoitti:No niin, kävin sitten koittamassa onneani eli hakemassa vikalistan (maahantuonti)katsastuksessa. Mistään välyksistä pyöräntuennassa tms. ei tullut sanomista, eikä myöskään toimimattomasta pissapojasta. Sen sijaan toiselta puolelta toimimaton käsijarru huomattiin, sekä apukuskin puolella sisähelman takaosassa ollut ruostevaurio eli reikä. Muutoin kehu hyvässä kunnossa olevanEikun sitten vaan paikkaa hitsaamaan ja käsijarrua roplaamaan niin jos se siitä.
Joo, meinsinhan mää jo vaihtaa sen tukivarren ja vakaajatangon välisen puslan, vaan kun oli niin tiukassa olevan ja myöskin hyväkuntoisen näköinen niin en viittinykkää. Pittää ajella vaan tasasilla teillä niin ei kolahtele
Itseasiassa.. nythän mää hokasin.. se apukuskin puoleinen kulma josta se lievä kolahtelu kuuluu.. se kulmahan tuntuu paineltaessa huomattavasti jäykemmältä kuin kuskinpuoleinen.. liittyisikö iskunvaimennuksen säätöihin, kun nääs tänään löysin hanskalokerosta semmosen Ford RS -säätönupin ja myöskin ohjeet miten sillä voi säätää alustan jäkkyyttä iskareitten päästä kääntällä.. jospa se puoli on eri säädöissä kuin toinen ja siks kolahtelee kun on niin jäykkä :-/ Pittääpä käännellä niitä nuppiloita 


Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99