


Toi on vain mietityttänyt minun ja kaverieden keskuudessa et jos esim. sierrasta menee prosentit yli ja autovero tulee maksuun, minkä mukaan ne sen verottaa koska kyseisen mallin uuden veroa aika hankala määritellä jos valmistus lopetettu yli kymmenen vuotta sitten??!??lapazu kirjoitti: Eikös se mene niin että verrataan uuteen vastaavaan ja siitä täysi autovero, puhutaan varmaan 10000-20000€ :sta, riippuen tietysti autosta....tietysti tuo ylärajahan voi olla mitä vaan mutta jos fordeissa pysytään on tuo jo nyt yläkantissa.
Niin no samat romuthan ne aina vaihdetaan oli sitten kumpi vaihto hyvänsä... mut siitahän se nimi tulee et korivaihto vehkeessä on silti paperit/runkonumero on siitä autosta mistä tekniikka.Monteonisti kirjoitti:Outo sana tuo "korinvaihto"!Kun kuitenkin yleensä vain motti ja laatikko vaihdetaan koriin, vanhaan tai uuteen!
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.Paco kirjoitti:Siis, mitä helv?
Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.
Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?
Luulisin että sen vaurioituneen osan saa vaihtaa vastaavaan uuteen, samoin kuin kuluvatkin osat saa vaihtaa.VesQ kirjoitti:Tuosta on minulle jäännyt aina epäselväksi se että jos tuo merkattu osaa menee rikki niin että sitä ei pysty korjaamaan (vaikka etutolppa vääntyy) niin mitäs sitten. Tulee kallis ojaanajo kun alkaa verolappuja kolahdella postilaatikkoon
poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.Bootsi kirjoitti:
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.
Varo vaan ettei konttorilla aleta epäilemään prosentteja, ja aleta laskemaan/tarkistamaan niitä uudestaan.Eemeli kirjoitti: poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.
Monteonisti kirjoitti:Onhan motti ja laatikko myös kuluvia osia mutta vapaa vaihto kait kielletty? 8)